عنوان : تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق )
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق ) دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق )،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق ) :

اصول سرپرستی ( مدیر موفق )

اما برای مدیری كه سعی می كند با افراد مورد نظر مانند دوست رفتار كند هیچگاه نمی تواند مدیریت كند و بنابراین فرآیند درج و مرجی در سازمان بوجود می آید كه مشكل ساز می باشد .

عكس العمل یك مدیر موفق هنگامیكه به كارمند خود علاقمند می شود:
بعضی از مدیران در موقعیتی قرار می گیرند كه به كارمند خود علاقمند می شوند و در نتیجه می خواهند هم عاشق باشند و هم رئیس . این یك اشتباه محض ، غیر اخلاقی و سوء استفاده از قدرت است . حتی یك عشق پاك و صادقانه بین دو فرد مجرد و در محیط كار نیز علاقه مناسبی نیست و اگر مدیر ، عاشق یكی از كارمندان خود شود ، بدین معنا نیست كه چنین عشق و محبتی اظهار شود بلكه باید در جای دیگری به غیر از محیط كار از دو طرف ابراز شود . یك مدیر موفق د چنین شرایطی قبل از اولین قرار ملاقات یا قبل از اولین صحبتهای عاشقانه ، كارمند مذكور را به جای دیگری منتقل می كند و مثلاٌ دادن پست مشابهی در یك شركت دوست.

شرح شغل كارمندان
بعد از اینكه مدیر فرد عاقل و اجد شرایطی برای استخدام در شركت می پذیرد باید به طور دقیق فرد را از كار موردنظر آگاه كند یعنی چه بصورت مكتوب و یا تشریحی باید شرح كامل وظابفش را به او بگوید و مدیر دقیقاٌ مشخص كند كه چه كاری را از او می خواهد اگر چه هیچ شغلی تنها شامل بخش های جذاب و جالبی نیست اما او حق دارد براند كه چه كارهای خسته كننده و بكنواختی هماره با كار اصلی خود باید انجام دهد و قبل از پذیرفتن پست ، باید از مسئولیت این كارها مطلع نشود .

دادن مهارت های لازم به كارمندان جهت ایفای شغل
وقتیكه فرد جدیدی استخدام می شود باید مدیر چگونگی انجام كار را برایش باز گو كند و مهارتهای لازم برای انجام كار به فرد آموزش دهد و صرفآٌ به دلیل اینكه فرد در شركت های مختلف پست مشابهی داشته و یا مدارك تحصیلی خوبی دارد ، مدیر فكر كند كه او به اندازه‌ی كافی با كار خود آشنایی دارد و مهارت های لازم را در مورد كارش به او آموزش ندهد .

تغییر طرز فكرها
مدیران موفق می دانند كه عملكرد یك نفر با روشی كه او فكر می كند و یا طرز نگرشش رابطه مشتقیم دارد .
اگرچه بنابر این به عنوان یك مدیر طرز فكر افرادشان را تغییر می دهند آنها می دانند كه تإثیر رفتار خوب باعث افزایش اعتماد به نفس كاركنان و افزایش یهره وری آن ها می شود ، اما رفتار بد باعث می شود كارمندان فكر كنند تحت نفوذ و سلطه قرار گرفته اند . س در كار خود با مشكل مواجه می شوند . نابراین سعی می كنتند شناخت خود را نسبت به كار مندانشان ، هر روز بالاتر ببرند و به طور مؤثری طرز فكرها ترسها و موانع باز دارنده‌ی ایجاد انگیزه آنها را بررسی كنند و برای آنها را حلی پیدا كنند و مشكلاتشان را از بین ببرند دو افرد خود را نسبت به توانایی ها و استعدادهایی كه دارند مطلع سازند .

از بین بردن عواملی كه باعث كاهش میل و توانایی افراد می شود
عواملی هستند كه در میل و توانایی افراد برای انجام كار دخالت می نمایند كه این عوامل می توانند شامل همكاری ، خانواده ، دوستان و حشتریان باشند :
همكاران : همكار می تواند كار را برای یك تازه وارد سخت كند و برای رفع هرگونه اذیت و ابهام ، مدیران موفق یك فرد با تجریه را برای نظارت بر هركارمند تازه استخدام شده ای قرار می دهند .

خانواده : مانع مشكل ساز بعدی ، ممكن است در خانه به انتظار فرد نشسته باشد مثلا یك فرد جوان كه شغلی را انتخاب می كند از طرف خانواده با مخالفت دو به رو می شود در اینصورت چون مدیران فرصت ندارند تا با خانواده‌ی كارمند خود بر خورد مستقیمی داشته باشند ، كارمند را با اطلاعات كتبی و شفاهی طوری مجهز می كنند تا با این ابهامو مخالفت های خانواده خانواده مقالبه كند وقتی كارمند راحت تر با مدیر خود درباره‌ی فشارهای صحبت می كند این امكان به مدیر داده می شود كه مشاوره ای جهت آمادگی او انجام دهد .

دوستان : افرادی كه كارمند رابطه‌ی بسیار نزدیكی با آنها دارد می توانند افراد مفیدی باشند و تمایل او را برای انجام كار ، كاهش دهند و با پیشنهاد های خود فرد را از انجحام كار مأیوس می كنند در ابنصورت مدیران موفق قدرت دفاع فرد تازه وارد را افزایش می دهند و همچنین این شخص كاهش سمیل و توانایی او در انجام كارش نشود از توانایی درونی خود آگاه می كنند كه تلفیق ها و پیشنهادهای دوستانش باعث
مشتریان و ارباب رجوع ها :

افرادی كه در كار فروش و سرویس دهی هستند ، این دسته از مشتریان و ارباب رجوع ها با ضایل كردن اعتماد به شركت و محصولاتش ، مقابل و توانایی كارمند را ربای انجام كار ، كاهشمی دهند كه اگر كارمند به شركت اعتقاد عمیق و ریشه داری داشته باشد تمایل او برای انجام كار از بین نمی رود و با علاقه به كار خود ادامه می دهد .

نادیده نگرفتن بیكفایتب كارمندان
وقتیكه به خصوصیات یك مدیر موفق نگاه می كنیم ، یدون استثسناء در می یابیم كه مدیران موفق ، هرگاه كوچكترین اشتباهی از كارمندان خود ببینند ، خیلی سریع به آن رسیدگی می كنند و در واقعبی كفایتی كارمندان خود را نادیده نمی گیرند . در مقابل مدیرانی هستند كه بی كفایتی كارمند خود را نادیده می گیرند آنها به هر دلیل ممكن است این طور عمل كنند :

1- به دنیال محبوبیت هستند كه همه نیاز دارند كه محبوب دیگران باشند . به طور قطع هیچ كس آنقدر مستقل و بی نیاز نیست كه نخواهد دیگران او را دوست بدارند . اما مدیریان باید به داشتن احترام در محیط كار قانع باشند . مدیری كه می خواهد همیشه محبوب باشد هرگز كار خود را با كفایت انجام نمی دهد . وقتی كه یك مدیر اجازه می‌دهد كه نیاز به محبوبیت ، وظایف او را تحت تأثیر قرار دهد ، فرد ضعیفی می شود كه هر رفتار قابل قبولی را تإیید می كند و هر بهانه ای برای بی كفایتی را می پذیرد . پس یك مدیر موفق محبوبیت را در خارج از اداره جستجو می كند و تنها احترام هدف اوست .
2- مشكلات را نادیده می گیرند یعنی فكر می كنند كه اگر به مشكل اهمیت ندهند ، مشكل خود به خود بر طرف می شود در حالیكه اگر حلوی اشتباهات را نگیرند ، مشكلات بزرگتر می شوند و حل كردن آن ها برای مدیر دشوار می گردد .

3- ازبرخورد با كارمندان پرهیز می كنند زیرا توان یا میل برخور با كامند را ندارند توانایی و یا میل به مقابله با كارمند را در خود افزایش نداده اند .
بنابراین مدیران باید به سرعت قبل از پیشتر شدن مشكل ، واكنش نشان دهند و اگر هم این اولین بار خطایی در كارمند خود می بینند خیلی فوری با آن برخورد نمایند.
قدر دانی از كارمندان بر جسته
اگر كارمندی همیشه در بهترین نظم ، كار خود را انجام دهد ، مدیران موفق نه تنها از آنها قدرانی می نمایند ، بلكه آنها را برای پیشرفت مشخص و تلاش گروهی مورد تقریر قرار می دهند .

یك مدیر موفق چطور با كارمند خود برخورد می نمایند :
هرگز با عصبانت با كارمند برخورد نمی كند :

اگر مدیری با كارمند خود با عصبانیت برخورد كند ، وكنش مشابهی از سوی كارمند می شود . تحت چنین شرایطی فرد درك نمی كند مدیر چه می گوید ، زیرا در حال دفاع كردن از خود است . وقتیرئیس كنترل خود را از دست می دهد ، سایر كارمندان دیگر به او احترام نمی گذارند واین مدیر خیلیزود به یك مدیر بر خلق مشهور می‌شود.

بلافاصله برخورد می كند :
اگر برخورد با كارمندان عقب بیفتد ، وضعیت بدتر خواهد شد . باید مدیر بلافاصله با كارمند خود صحبت كند و مشكل را حل كند . این اقدام راحت تر از حل مشكل بزرگ تر در آینده است : با كارمندان بصورت تك به تك صحبت می كند :

مدیرانی هستند كه در جلسه های خود بی گناه و گناهكاررا همراه با هم مورد حمله قرار می دهند . در اینصورت افراد مقرر به گفته ها اهمیت نمی دهند در حالیكه افراد بی گناه ، خیلی مأیوس و بی انگیزه جمع را ترك ی كند و یا اینكه در جمع به كارمندی كه اشتباه كرده تذكر می دهند كه این كار بسیار نا مناسب است و باعث می شود كه فاصله‌ی ارتباطی مدیر و كارمند زیراد شود . اما یك مدیر وفق سعی می كند تا آن شخص مورد نظر را به كاری كشیده مسائل به صورت تك به تك حل و فصل شود .

(ماری كی ) در این باره اینطور بیان می كند :
(( تنبیه كردن دیگران در انظار برای سیك مدیر س، امری غیر موجه و نا بخشودنی است ))
در رفتار خود دقیق است :

یك مدیر موفق وقتی با تشخیص برخورد می كند ، به جای اینكه با حمله به شخص ، در رسیدن به هدف خود ناكام بماند ، دقیقاٌ به رفتار بی فایده و بد فرد ایشان می كند . افراد در این صورت همه موارد را می فهمند و رفتار خود را تغییر می دهند .
استفاده از روش GAP :

كلمه GAP یك كلمه تركیلی است كه از سه كلمه Get his opinion , Aqreen on what will be done , pusitiverly reinforce the desire گرفته شده است .
مدیران موفق مرحله‌ی فوق را برای تعیین جهت اعمال كارمندان بكار می برند :
(G) : نظر كارمند را می پرسد : در ابتدا مدیر مطمئن می شود كه كارمند اهمیت وضع و موقعیت را درك كرده است .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد اصول سرپرستي ( مدير موفق )
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky