عنوان : ترجمه اموال منقول
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ترجمه اموال منقول دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ترجمه اموال منقول  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي ترجمه اموال منقول،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن ترجمه اموال منقول :

اموال منقول

اموال منقول (به فرانسوی: Biens meubles) در اصطلاح حقوقی به اموال و اشیائی گفته می‌شود که نقل آنها از محلی به محل دیگر امکان‌پذیر است بدون اینکه به خود مال و محل آن آسیبی وارد شود.

اشیایی که نقل آن از محلی به محل دیگر ممکن باشد بدون اینکه به خود یا محل آن خرابی وارد آید، منقول است  .

پس بنابر این هرگاه مالی قابل حرکت دادن باشد بی آنکه برای خود یا محل آن خرابی به بار آورد مال را منقول می نامند .

تشخیص مال منقول و غیر منقول در حقوق ، دارای اهمیت زیادی است و آثار زیادی نیز دارد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم

اتباع خارجه نمی توانند آزادانه اموال غیر منقول را مالک شوند و به موجب معاهده ها اجازه داده اند فقط برای سکونت یا شغل و صنعت خود اموال غیر منقول تحصیل و تملک کنند در حالی که برای اموال منقول چنین محدودیتی وجود ندارد

اموال غیر منقول

اموال غیر منقول در اصطلاح حقوقی به مالی گفته می‌شود که از جایی به جای دیگر قابل انتقال نباشد، مانند زمین و معدن. اگر در عمل، نقل مالی ممکن شود، اما به موجب این تغییر ویرانی و خرابی عین یا محل آن حاصل گردد، آن را نیز غیر منقول می‌گویند. اموال جمع مال است و در لغت به معنی خواسته، املاک و اسباب، کالا و ثروت وهرچیزی که در تملک کسی باشد، یا در تصرف و ید کسی باشد، گفته می‌شود.

مال غیر منقول آن است که نتوان آن را از محلی به محل دیگر نقل نمود ، اعم از اینکه استقرار آن ذاتی باشد یا بواسطه عمل انسان ، به نحوی که نقل آن مستلزم خرابی یا نقص خود مال یا محل آن شود .

یعنی مال غیر منقول به مالی گفته می شود که قابل نقل مکان نباشد و اگر بخواهیم آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهیم باعث تخریب در عین ( خود شیء ) یا در مکان آن خواهد شد .

پس ضابطه اصلی در تشخیص مال غیر منقول و منقول، قابلیت و امکان حمل و نقل است. به این ترتیب که هرگاه مالی قابل حرکت دادن باشد، بی آنکه برای عین یا محل آن خرابی به بار آید، مال را منقول می‌نامند. برعکس، اگر مالی قابل نقل مکان نباشد، یا اگر در عمل نیز نقل آن ممکن شود، این تغییر موجب ویرانی وخرابی عین یا محل آن گردد، آن را غیر منقول می‌گویند. با وجود این، گاهی در اصطلاح قانون مدنی، غیر منقول به اموال قابل حمل و حتی حقوق مالی و منافع نیز گفته می‌شود. البته این تجاوز از قاعده استثنایی ومحدود به مواردی است که، قانونگذار بنابه مصالحی، اموال قابل حمل را به صراحت در حکم اموال غیر منقول قرار داده باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود ترجمه اموال منقول
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky