عنوان : تحقيق در مورد بدن انسان
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد بدن انسان دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد بدن انسان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد بدن انسان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد بدن انسان :

بدن انسان

مقدمه:
خداوند یكتا را سپاس می گویم كه توفیقی عنایت فرمود تا بتوانم چند جلد از مجموعه دانستنیهای این مركز را برای نوجوانان عزیز كه سرمایه های آینده این كشور هستند ترجمه كنم تا شاید از طریق گام بسیار كوچكی در جهت بالا بردن سطح علمی و اطلاعات عمومی این عزیزان برداشته باشم.

مجموعه دانستنیهای «باید بدانیم»، شامل اطلاعاتی درباره انواع حیوانات، بدن انسان و غیره است. كتابی كه پیش رو دارید یكی از عناوین مجموعه باید بدانیم! تحت عنوان «درباره بدن انسان» است. مطالعه این كتاب و سایر كتاب های مربوط به دانستنیهای مختلف كه به زودی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت نه تنها برای نوجوانان مفید است بلكه بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست.

در پایان بر خود واجب می دانم كه از مدیریت محترم جناب آقای مهندس سعید سعادت و همچنین مادرم خانم خدیجه سعادت صانعی كه همیشه مشوق من بوده اند و تمامی دوستانی كه در تهیه و تنظیم این كتاب نقش بسزایی داشته اند تشكر كنم.

بدن انسان
از لحظه ای كه به دنیا می آییم، تا آخرین لحظه ای كه زنده هستیم، بدن ما ثانیه ای از كار نمی ایستد. مجموعه پیچیده بدن ما، از میلیاردها سلول زنده كه شامل 200 نوع مختلف می باشد تشكیل شده است كه مشتمل بر سلولهای عصبی به نام نورون و سلولهای تخصص یافته ای به نام سلولهای ترشحی هستند. سلولهای ترشحی هورمون و آنزیم ترشح می كنند كه برای كارهای گوناگونی در بدن به كار می روند. هر نوع از سلولها، در بدن كار خاصی دارند. سلولهایی كه كار یكسان انجام می دهند با هم بافتها مختلفی بافت عضلانی و بافت عصبی را تشكیل می دهند. بافتها نیز در كنار یكدیگر اندامها را می سازند كه بخشهای مهم و اصلی بدن هستند. ششها، قلب، كبد و ملیه ها، اندامهای مهم بدن به شمار می روند

كه در ارتباط با هم بوده و هر كدام سیستمی را به وجود می آورند كه هر سیستم كار بسیار مهمی انجام می دهد. به عنوان مثال: قلب، رگهای خونی و خون در مجموع، سیستم گردش خون را می سازند. این سیستم اكسیژن و مواد غذایی بدن را كنترل می كند. با كمی دقت در ساختار بدن و سیستمهای موجود در آن و چگونگی كار و ارتباط آنها با یكدیگر، باید اعتراف نمود كه انسان پیچیده ترین و در عین حال شگفت انگیزترین مخلوق آفریدگار است.

 

تواناییهای بدن
بدن ما در انجام بسیاری از حركات تعادلی و ایجاد هماهنگی، از تواناییهای فوق العاده و حیرت آوری برخوردار است. گرچه بسیاری از حیوانات، حركاتی سریعتر و چالاكتر از انسان دارند ولی انعطاف بدن انسان خیلی بیشتر از حیوانات است. مغز بسیار پیچیده انسان، تعادل بدن را كنترل می كند و ما را قادر می سازد تا كارهای فیزیكی را به بهترین صورت انجام دهیم.

سلول
در هر ثانیه، میلیونها سلول از بین می روند و میلیونها سلول دیگر جایگزین آنها می شوند. یك سلول معمولی حدود 025/0 میلیمتر یعنی یك هزارم اینچ قطر دارد. در بدن انسان سلولهای مختلفی وجود دارد كه هر كدام برای كار خاصی شكل گرفته اند. سلولهای عصبی مانند سیمهای برق، بلند و باریك هستند و پیامهای الكتریكی را هدایت می كنند.

سیستم اسكلت بدن
اسكلت و چهارچوب بدن را 206 استخوان می سازند كه تعدادی از آنها توسط مفاصل انعطاف پذیر، به هم متصل شده اند به عنوان مثال: مفصل پا به انسان اجازه حركت می‌دهد. استخوانهای دیگر مانند استخوانهای جمجمه، كاملاً به یكدیگر چسبیده اند. ستون مهره ها در بالا، از سر و در طرفین، از اندامها حمایت می كنند. این ستون همچنین كار محافظت و حمایت از نخاع را نیز بر عهده دارد.

پوست
بدن انسان توسط پوست پوشیده شده است. پوست انعطاف پذیر بوده، به حفاظت بدن كمك می كند، آب و باكتریهایی مضر را خارج و مایعات سودمند را در درون خود نگه می دارد. پوست فرسوده نمی شود زیرا دایماً سلولهای تازه ساخته می شوند و جای سلولهای قبلی را می گیرند. لایه فوقانی پوست یا اپیدرم، مدام سلولهای جدید می سازد. این سلولهای تازه ساخته شده به سطح پوست می آیند و جای سلولهای از بین رفته را می گیرند.

رشد و نمو
بدن انسان همچنان كه رشد می كند، مهارتهای بسیاری هم به دست می آورد. بچه یاد می گیرد كه چگونه بخندد، بنشیند، بایستد، چهار دست و پا راه برود و صحبت كند. به طور متوسط، حداكثر توانایی های فیزیكی و بدنی بین سنین 18 تا 20 سالگی به دست می آید، ولی با گذشت زمان، تغییرات بسیاری هم رخ می دهد.
از جمله، عضلات انعطاف خود از دست می دهند، استخوانها شكننده می شوند، قدرت عضلات كاسته شده، قد كوتاه تر و موها خاكستری می شوند.

دستگاه گوارش
دهان، مری، معده و روده ها جزو دستگاه گوارش هستند. این اعضا با یكدیگر همكاری می كنند و غذا را به صورت ذرات بسیار كوچكی كه قادر باشد از دیواره روده عبور كند و وارد رگهای خونی شود، در می آورند. دهان و دندانها غذا را خرد كرده و معده آنها را با مواد شیمیایی قوی هضم كننده، مخلوط می كند. كبد مهمترین عضو است و در تبدیل مواد غذایی جذب شده و قابل مصرف در بدن، نقش مؤثری دارد و این كار را از طریق اندامهای مختلفی انجام می دهد. روده بزرگ نیز با مواد زیاد و جذب نشده سر و كار دارد.

دستگاه عصبی
مغز و عصب، دستگاه عصبی را می سازند. عصبها از مغز شروع شده، در تمام بدن پخش می شوند و پیامها را به صورت ضربانهای الكتریكی انتقال می دهند. پیامها، اطلاعات را از اعضای حسی به مغز برده و دستور لازم را از مغز به عضلات می رسانند. مغز بسیاری از فرآیندهای بدن ما را به طور غیر ارادی كنترل می كند، بدون آن كه ما از انجام آنها آگاه باشیم: مانند عمل تنفس، ضربان قلب و گوارش.

دستگاه تنفس
ششها، راههای هوایی، گلو و بینی با هم دستگاه تنفسی را به وجود می آورند. ششها مقدار زیادی اكسیژن از هوا جذب می كنند. قلب، خون اكسیژن دار را به درون رگهای خونی فرستاده و از طریق رگها در تمام بدن پخش می شود.

دستگاه دفع ادرار
كلیه ها، مواد زایدی را كه از خون به آنها می رسند، تصفیه كرده و مایعی به نام ادرار تشكیل می‌دهند كه در مثانه ذخیره می شود و از طریق دستگاه دفع ادرار خارج می گردد.

مغز و اعصاب
دستورات لازم را به سایر نقاط بدن می فرستد. نورونها مثل سیمهای برق هستند و از توده های بسیار زیاد سلول عصبی ساخته شده اند. اعصاب حسی، پیامها را از چشم، گوش و پوست به مغز می برند. اعصاب حركتی، پیام را از مغز گرفته و به ماهیچه ها می رسانند تا در زمان لازم ماهیچه ها، بدن را حركت دهند. میانگین وزن مغز یك انسان بالغ، حدود 4/1 كیلوگرم است كه تركیب ژله مانندی دارد و توسط جمجمه حفاظت می شود.

خواب
وقتی كه می خوابیم بدنمان استراحت می كند ولی مغز هنوز فعال است و تنفس و ضربان قلب را تنظیم می كند، ما در خواب بعضی از افكارمان را به صورت رؤیا به یاد می آوریم.

نیمركه های مخ
بزرگترین قسمت مغز، نیمكره های چین خورده مغز هستند و تفكرات ما در این نیم كره ها جای می گیرند. لایه خارجی مغز، ماده خاكستری نامیده می شود و پر از سلولهای عصبی است. لایه درونی، ماده سفید نامیده می شود و پر از رشته های عصبی است. اگر دو نیمكره مغز را كاملاً باز كنیم، فضایی حدود یك رویه بالش را اشغال خواهد كرد.

سلولهای عصبی
هر سلول عصبی یك تنه اصلی دارد و دارای یك سری رشته های ارتباطی عنكبوتی به نام دندریت و یك سری رشته بلند به نام اكسون است.
اكسونها با هزاران سلول عصبی دیگر در ارتباط هستند و میلیونها راه عصبی برای عبور سیگنالهای عصبی را به وجود می آورند.

عكس العملهای عصبی
وقتی تیغ شاخه گلی به انگشتمان فرو می رود، درد و سوزش ناشی از آن به صورت پیام، از طریق اعصاب حسی به نخاع می رسد. پیامهای برگشتی از طریق نورونهای واسطه، مستقیماً به ماهیچه ها می رسند و باعث می شوند كه انگشتمان را عقب بكشیم، به این عمل، عكس العمل غیر ارادی گفته می شود، چون بدون فكر ما انجام می گیرد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد بدن انسان
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky