عنوان : حجیت
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 حجیت دارای 252 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد حجیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي حجیت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن حجیت :

حجیت

چکیده

فقه اجتهادی و احکام شریعتی مبتنی بر منابع اجتهاد و پایه‌های معتبر شرعی است نخستین آن قرآن است که خداوند در ضمن حدود پانصد آیه اصول احکام و قوانین کلی را بیان فرموده است و دومین منبع مهم سنت می‌باشد که راه رسیدن به سنت یا قطعی است و یا غیر قطعی و راه رسیدن به سنت چند گونه است : 1- خبر متواتر 2- خبر واحد مقرون و محفوف به قرائنی که موجب قطع به صدور آن می‌شود ولی این گونه اخبار کم هستند. یکی از راه‌های غیر قطعی رسیدن و دستیابی به سنت خبر واحد است فایل در زمینه خبر واحد مهم و ضروری است زیرا بیشتر احادیث نقل شده از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) از نوع خبر واحد است بنابراین فقیه ناچار است که بیشتر احکام و قوانین را از احادیث غیر متواتر استفاده و استنباط کند بدین جهت، تعیین اعتبار و عدم اعتبار خبر غیر متواتر، نقش حساس و تعیین کننده‌ای در صحنه اجتهاد و فقاهت دارد.

مقدمه

پرسش اصلی فایل : خبر واحد چیست و اعتبار آن نزد فریقین به چه میزان است ؟

تبیین مسئله :

یكی از امارات ظنیه ای كه برای اثبات حكم شرعی فرعی الهی بكار می رود اخبار و روایات است اخبار هم دو نوعند یكی خبر متواتر و دیگری خبر واحد و خبر واحدی كه همراه با قرائن باشد و قرائن موجب علم به صدق آن شود بی تردید چنین خبری حجت خواهد بود ولی خبری كه مجرد از قرینه باشد بحث در اینجاست و در باره حجت و شرایط حجت بودنش اختلاف نظر فراوانی میان اصولین امامیه و عامه وجود دارد البته باید توجه داشت كه هسته اصلی اختلاف نظر بویژه نزد علمای امامیه وجود و عدم وجود دلیل قطعی بر حجیت خبر واحد است. وگرنه ظن به تنهایی حجت نیست ما در این رساله سعی می كنیم تا ادله منكرین و موارد اتفاقی و اختلافی را با مقایسه بین دیدگاهای امامیه و اهل سنت بیان كنیم.

سابقه فایل

با توجه به بررسی های صورت گرفته در زمینه مورد بحث این نتیجه حاصل می شود كه موضوع فایل در لا به لای آثار اصولین امامیه وعامه مطرح شده اما این دسته از كتابها به طور مستقل به این بحث از دیدگاه تطبیقی كم پرداخته اند. و كتابی كه به طور مستقل این موضوع را به طور جامع بررسی كند وجود ندارد.

فرضیه ها :

1- به نظر می رسد خبر واحد خبری است كه به حد تواتر نرسیده باشد اگر چه راویان خبر تعداد شان زیاد باشد.

2- از نظر امامیه خبر واحد همراه با قرینه حجت است.

3- از نظر بعضی از اصولین متقدم و اهل سنت خبر مجرد از قرینه اعتباری ندارد و حجت نیست

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود حجیت
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky