عنوان : مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي
قیمت : 69,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي :

مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مهر 1388 در علوم پزشكی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشكی ایران) از صفحه 14 تا 21 منتشر شده است.
نام: بررسی ارتباط پلی مورفیسم های شایع ژن پذیرنده ویتامین VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ریوی
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سل ریوی
مقاله ویتامین D
مقاله پذیرنده ویتامین D
مقاله پلی مورفیسم ژنتیکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: ابتلا به بیماری سل علاوه بر مواجهه با مایکوباکتریوم توبرکولوزیس (Mycobacterium tuberculosis-MTB)، تحت تاثیر عوامل محیطی و ژنتیکی میزبان بوده و تنها کمتر از %10 آلوده شدگان علایم بالینی بیماری را بروز می دهند. متابولیسم ویتامین D سبب فعال شدن ماکروفاژها گردیده و از تکثیر درون سلولی مایکوباکتریوم جلوگیری می کند. این روند می تواند تحت تاثیر پلی مورفیسم های شایع ژن پذیرنده ویتامین (Vitamin D Receptor–VDR) D قرار گیرد. در این مطالعه اثر تغییرات ژنتیکی VDR در ابتلا به بیماری سل ریوی مورد بررسی قرار گرفته است.
روش بررسی: این مطالعه به صورت Case-control در جمعیت ایرانی انجام شده است. در این بررسی، اثر 4 پلی مورفیسم شایع ژن پذیرنده ویتامین D (این پلی مورفیسم ها بر مبنای اثر آنزیم های محدودگری که آن ها را شناسایی می کنند، نامگذاری شده اند و عبارتند از: FokI (F/f)، BsmI (B/b)، TaqI (T/t) و (ApaI (A/a) در 96 بیمار مبتلا به سل ریوی و 122 فرد سالم در گروه کنترل مورد مطالعه قرار گرفت. در این مطالعه از یک تکنیک PCR-SSP (Polymerase Chain Reaction with Sequence-Specific Primers) اصلاح شده توسط آزمایشگاه ما برای تشخیص پلی مورفیسم های این ژن استفاده گردید. جهت مقایسه بین مبتلایان به سل ریوی و افراد سالم گروه کنترل، از آزمون مجذور کای (Chi-square) استفاده شد.
یافته ها: مشخص گردید که فراوانی اللی و ژنوتایپی نواحی پلی مورفیک ژن VDR در گروه های بیماران و افراد سالم اختلاف معنی داری با همدیگر ندارند.
نتیجه گیری: این نتایج اهمیت پلی مورفیسم های ژنتیکی VDR در ابتلا به بیماری سل را در جمعیت ایرانی غیرمحتمل نشان می دهد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله بررسي ارتباط پلي مورفيسم هاي شايع ژن پذيرنده ويتامين VDR) D) با استعداد ابتلا به سل ريوي
قیمت : 69,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky