مقاله راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی تفریحی در ایران دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی تفریحی در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی تفریحی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائ راهبردهای توسع صنعت گردشگری ورزشی تفریحی در ایران است. روششناسی: روش انجام پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- تحلیلی بود. جامع آماری متشکل از دویست نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاهها در دو حوزه گردشگری و ورزش و همچنین مدیران عالی فدراسیونها، وزارتخانه ورزش و جوانان و کمیت ملی المپیک و مدیران عالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران بودند. انتخاب نمون آماری بهصورت کل شماری بود. یافتهها: با مطالع وضعیت موجود صنعت گردشگری ورزشی کشور و با استفاده از نظرات اعضای شورای راهبردی پرسشنامه تنظیم گردید. برای تعیین معنیداری گویهها از آزمون دوجملهای و برای رتبهبندی این گویهها از آمار توصیفی استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از معنیدار بودن 11 قوت، 14 ضعف، 8 فرصت و 10 تهدید درگردشگری ورزشی تفریحی در ایران بود. با مقایس زوجی قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای شناخته شده و سود جستن از نظرات اعضای شورای راهبردی پژوهش، هشت راهبرد جهت توسع گردشگری ورزشی تفریحی در ایران پیشنهاد گردید. این راهبردها عبارتاند از: توسع استراتژی برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بینالمللی در مناطق دارای ظرفیت گردشگری ورزشی تفریحی، ایجاد سایتهای مخصوص گردشگری ورزشی تفریحی در مناطق مختلف کشور، تدوین سایتهای اینترنتی جهت تبلیغ و بازاریابی جاذبههای ورزشی تفریحی، تدوین نظامی جهت جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی در گردشگری ورزشی تفریحی، تدوین و اجرای نظامی جامع جهت آنالیز و ارزیابی مداوم فواید مختلف گردشگری ورزشی تفریحی برای کشور، معرفی صنعت گردشگری ورزشی تفریحی به جامعه با انجام تبلیغات و بازاریابی در این زمینه، ایجاد نظامی جهت معرفی جاذبههای گردشگری ورزشی تفریحی در حاشی رویدادهای ورزشی، پرورش نیروهای متخصص مدیریتی در بخشها، نهادها و سازمانهای مرتبط با گردشگری ورزشی و تدوین نظام جامع خصوصیسازی گردشگری ورزشی با توجه به سیاستهای اصل 44. نتیجهگیری: در مجموع با توجه به اهمیت گردشگری ورزشی مدیران و برنامهریزان بخش گردشگری و ورزش کشور باید اهتمام لازم را در جهت توسعه و بالندگی این صنعت از خود نشان دهند. در این میان از تعامل آگاهانه و سازندهای که باید میان بخشها، نهادها و سازمانهای مختلف مؤثر و ذینفع در توسعه گردشگری ورزشی وجود داشته باشد نباید غافل ماند. واژههای کلیدی: صنعت گردشگری، گردشگری ورزشی، جاذبههای ورزشی.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0