مقاله تأثیر آمایه ذهنی بر عملکرد حل مسأله: تله خبرگی دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر آمایه ذهنی بر عملکرد حل مسأله: تله خبرگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آمایه ذهنی بر عملکرد حل مسأله: تله خبرگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
هدف: سرعت عمل خبرگان در حل مسأله، در برخی شرایط می تواند آنها را به شکلی انعطاف ناپذیر بر راه حل اولیه تثبیت کند و بر عملکرد آنها در حل مسایل بعدی تأثیر منفی بگذارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی مقایسه ای تأثیر ایجاد آمایه ذهنی بر عملکرد حل مسأله دانشجویان خبره و مبتدی است.
روش: در این پژوهش، با استفاده از طرح عاملی2x3 (دو سطح خبرگی x 3نوع آمایه)، عملکرد 48 دانشجوی خبره و مبتدی دانشگاه زنجان ، در زمینه حل مسایل آب و ظرف لاچینز مطالعه شد.
یافته ها: بر اساس تحلیل واریانس عاملی داده ها ، نتایج این پژوهش نشان داد که اولاً، آزمودنیهای خبره بیش از آزمودنیهای مبتدی دچار آمایه ذهنی شده، بر راه حل اولیه مسایل تثبیت شدند . دوم، عملکرد آزمودنی های خبره در مسایل غیرآمایه ای بهتر از عملکرد آزمودنیهای مبتدی بود. و سوم این که، عملکرد آزمودنی هایی که دچار آمایه ذهنی شده بودند، در مقایسه با آزمودنیهایی که دچار این آمایه نشده بودند، ضعیفتر بود.
نتیجه گیری: در برخی شرایط، مثلا هنگامی که فرد مسأله گشا می بایست راه حلی غیرمعمول بیابد، خبرگی در حل مسأله میتواند آسیب پذیری وی را در مقابل آمایه ذهنی افزایش دهد و باعث بدتر شدن عملکرد او (در مقایسه با افراد مبتدی) شود.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0