توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله زبان پریشی، اختلالی شناختی: نگاهی تازه به حوزه ای بودن زبان دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زبان پریشی، اختلالی شناختی: نگاهی تازه به حوزه ای بودن زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زبان پریشی، اختلالی شناختی: نگاهی تازه به حوزه ای بودن زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زبان پریشی، اختلالی شناختی: نگاهی تازه به حوزه ای بودن زبان :


تعداد صفحات :22

هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی این فرضیه است که آیا حوزه توانایی های زبانی در ذهن مستقل و مجزا از سایر تواناییهای شناختی است و یا بین تواناییهای زبانی و تواناییهای شناختی غیرزبانی ارتباط وجود دارد . بدین منظور، ارتباط میان توانایی درک نحوی و توانایی پردا زش توالیهای شناختی در بیماران مبتلا به زبان پریشی بروکا اندازه گیری شد .
روش: این پژوهش از نوع توصیفی– مقایسه ای بود . ده بیمار زبان پریش بروکا از مراکز گفتاردرمانی دولتی تهران به صورت هدفمند انتخاب شدند و دو آزمون درک نحوی کاپلان و پردازش توالی های شناخ تی للکوف در مورد آنها اجرا و نتایج دو آزمون مقایسه شد .
یافته ها: نتایج نشان دادند که بین توانایی درک بعضی از ساخت های نحوی و توانایی پردازش توالی های شناختی این افراد ارتباط مستقیم وجود(ضریب همبستگی=0/50) . ناتوانی زبان پریشان بروکا در انتساب درست نقش های معنایی، به اختلال شناختی کلی تری مربوط می شود که ناشی از ضایعه ساخت های عصبی مشترک در پردازش درک زبانی و توالی شناختی است .
نتیجه گیری: برخلاف نظریه حوزه ای بودن زبان، تواناییهای زبانی انسان را نمی توان به یک قوه مستقل در ذهن محدود کرد و باید پذیر فت که تواناییهای زبانی و مهارتهای شناختی غیرزبانی در تعامل با یکدیگرند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky