توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش متغیرهای شناختی، ابعاد فراشناختی و هیجانات در رفتار سوءمصرف مواد دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش متغیرهای شناختی، ابعاد فراشناختی و هیجانات در رفتار سوءمصرف مواد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش متغیرهای شناختی، ابعاد فراشناختی و هیجانات در رفتار سوءمصرف مواد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش متغیرهای شناختی، ابعاد فراشناختی و هیجانات در رفتار سوءمصرف مواد :


تعداد صفحات :21

هدف: هدف این پژوهش، بررسی مقاله نقش متغیرهای شناختی، ابعاد فراشناختی و هیجانات در رفتار سوءمصرف مواد مراجعان مراکز درمان سوءمصرف مواد (در شهر بندرعباس ) و مقایسه آن باگروه عادی است .
روش: پژوهش حاضر یک طرح مورد–شاهدی است که در آن 100 نفر ازسوءمصرف کنندگان مو اد با 100 فرد عادی که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب ، و از نظر برخی متغیرهای جمعیت شناختی تقریباً همتا شده بودند، مقایسه شدند . داده ها به کمک پرسشنامه های اطلاعات زمینه ای، مصاحبه بالینی، پرسشنامه نگرشهای ناکارآمد پرسشنامه جمع آوری و سپس با بهره گیری از ،(DASS) فراشناخت و پرسشنامه اضطراب، افسردگی، استر س و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند .
یافته ها: یافته ها t شاخصهای آمار توصیفی، آزمون نشان دادند که دو بعد فراشناخت (باورهای مربوط به اطمینان شناختی و کنترل ناپذیر بودن افکار ) با مصرف مواد رابطه معنا دار دارند. همچنین، سوءمصرف کنندگان مواد، اضطراب، افسردگی و استرس بیشتری را تجربه کرده و از نظر شناختی نیز درصد بیشتری از آنها (در مقایسه با گروه شاهد) نگرشهای ناکارآمد را نشان دادند . همچنین، همبستگی معنادار بین 4 بعد از ابعاد فراشناخت (اعتمادشناختی، خودآگاهی شناختی، باورهای مثبت و باورهای مربوط به کنترل ناپذیری افکار ) با پی آمدهای روان شناختی (استرس، اضطراب و افسردگی ) مشاهده شد .
نتیجه گیری: از دیدگاه فراشناختی، سوءمصرف مواد یک روش مؤثر برای تعدیل سریع رویدادهای شناختی مانند احساسات، افکار یا خاطرات است . بنابر این، این احتمال وجود دارد که رابطه بین هیجان و سوءمصرف مواد به وسیله فراشناخت میانجی گری شود . این نتایج می تواند حاکی از نقش مهم نظریه فراشناخت در فهم و درمان سوءمصرف مواد باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky