مقاله اثربخشی کارگاههای آموزشی : مطالعهای موردی دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثربخشی کارگاههای آموزشی : مطالعهای موردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی کارگاههای آموزشی : مطالعهای موردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
در این مقاله میزان اثربخشی کارگاههای آموزشی برگزار شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شهید بهشتی بررسی میشود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه اعضای هیئت علمی شرکت کننده در کارگاهها و نمونههای پژوهش 70 نفر از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی روش تحقیق، روش تدریس و کامپیوتر طی سالهای 78 تا 80 است که از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. به منظور جمع آوری دادهها از پرسشنامه با طیف لیکرت استفاده شده و تجزیه و تحلیل دادهها از طریق محاسبه آزمونهای خی دو، کراسکال والیس و یومن - ویتنی صورت گرفته است.
نتایج پژوهش عبارتاند از:
1. کارگاههای آموزشی انگیزش شغلی اعضای هیئت علمی را افزایش دادهاند.
2. کارگاههای آموزشی در بهرهگیری اعضای هیئت علمی از تکنولوژی آموزشی در کلاس درس تأثیر مثبت دارند.
3. کارگاههای آموزشی بر مشارکت دادن دانشجویان در مباحث و تصمیمگیری کلاسی توسط مدرسان تأثیر مثبت دارند.
4. کارگاههای آموزشی موجب افزایش مهارتهای پژوهش در اعضای هیئت علمی میشوند و همچنین، مهارتهای تدریس از جمله بحث گروهی، تهیه طرح درس و روشهای تدریس فعال را در اعضای هیئت علمی افزایش میدهند.
5. کارگاههای آموزشی بر ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای مدرسان و همچنین، یادگیری مشارکتی و گروهی اعضای هیئت علمی تأثیر مثبت دارند.
با توجه به نتایج بیان شده به طورکلی، کارگاههای آموزشی از اثربخشی لازم برخوردارند و دیدگاه اعضای هیئت علمی دو دانشگاه نسبت به تأثیرکارگاههای آموزشی بر افزایش مهارتهای تحقیق، تدریس و کامپیوتر یکسان است.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0