مقاله شیو? نوین خوانش متن معماری مبتنی بر نظری? بینامتنیت: (نمون? موردی: مسجد الغدیر) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شیو? نوین خوانش متن معماری مبتنی بر نظری? بینامتنیت: (نمون? موردی: مسجد الغدیر) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیو? نوین خوانش متن معماری مبتنی بر نظری? بینامتنیت: (نمون? موردی: مسجد الغدیر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
خوانش اثر معماری بهصورت انفرادی و بدون در نظر گرفتن لایههای متنیِ مرتبط و مؤثر بر شکلگیری آن، یکی از کمبودهای حوز نقد معماری است. نظری بینامتنیت به هنگام مواجهه با آثار، آنها را به صورت شبکهای از متون درهمتنیده مورد بررسی قرار میدهد. این پژوهش با تکیه بر خوانش بینامتنی آثار معماری، روابط عناصر درونمتنی با برونمتنی و تأثیر آنها در شکلگیری معنای کلی اثر معماری را مورد بررسی قرار داده است. در این پژوهش پس از بررسی نظریات نظریهپردازان بینامتنیت، مدلی برای نقد بینامتنیِ معماری تدوین شده است. سپس مدل ارائهشده در خوانش مسجد الغدیر مورد آزمون قرار گرفته است. پرسش اصلی که نگارندگان در پی پاسخگویی به آن بودهاند، بدین قرار است: اثر معماری چگونه مبتنی بر مدل نقد بینامتنی مورد خوانش قرار میگیرد؟
این پژوهش از گون پژوهشهای کیفی است که در مرحل جمعآوری اطلاعات از روش توصیفی و در مرحل تجزیهوتحلیل دادهها از روش استدلال منطقی بهره گرفته است. این تحقیق با تکیه بر نظری بینامتنیت صورت گرفته و در لایههای مختلف به بررسی متن مورد نظر (در اینجا اثر معماری) پرداخته است.
یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که بهکارگیری خوانش بینامتنی، از خوانش سطحی آثار معماری جلوگیری میکند و میتواند منجر به درک لایههای پنهان معنا شود و در خوانش اثر پارادایمهای گستردهتری را درگیر نماید. ابعاد گوناگون معنایی در آثار معماری، در روابط بینامتنی بهوسیل تعدد لایههای مختلف در درون خویش در دو محور عمودی (درزمانی) نظامِ نشانگی درون آن و محور افقی (همزمانی) نظام رمزگانی آن، حاصل میشود.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0