توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله امکان سخن از نسبت معماری و دین در عصر جهانی شدن دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امکان سخن از نسبت معماری و دین در عصر جهانی شدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان سخن از نسبت معماری و دین در عصر جهانی شدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امکان سخن از نسبت معماری و دین در عصر جهانی شدن :


تعداد صفحات : 16

جهانی اندیشیدن، برای هر حوز فکری، مستلزم تعامل میان ساحت درونی اندیشه و دیگر ساحت‌های بیرونی است. این تعامل، متکی بر بنیان‌های اندیش درونی است و در عین حال به تناسب مقیاس تعامل بیرونی، نیازمند نظرگاه و اندیش گسترده‌تری است. خروج از قلمرو درونی و ورود به محیط گسترد بیرونی، نیازمند توانایی گفتگو و مفاهمه است. گفتگو شاید با زبان مشترک امکان‌پذیر باشد، اما مفاهمه، بر پای مفاهیم و پیش‏فرض‌های مشترک و بین‌الاذهانی امکان‌پذیر است.
سخن گفتن و اندیشیدن دربار معماری اسلامی، در مقیاس جهانی، از این قاعده مستثنی نیست. تأمل بر مفهوم معماری و مفهوم اسلام، می‌تواند زمینه‌ساز مفاهم بهتری در جهان امروز شود. این تأمل، از روش‌های مختلفی چون تصاویر ذهنی، رسانه‌های جمعی، مصادیق آشنا، امکان‌پذیر است. از جمل این روش‌ها مراجعه به تعریف است که در این مجال، با مراجعه به تعریف لفظی معماری، در دو زبان فارسی و انگلیسی، زمینه‌های ارتباط مفهومی آن با دینِ اسلام بررسی می‌شود. نتیج تحقیق حاکی از آن است که این تعاریف، معماری را فرایندی نظری- عملی در تعامل انسان و هستی می‌دانند که به دستاورد انسانی سازوار و متناسب با زندگی انسان می‌انجامد. از آنجا که زندگیِ واقعیِ انسان بر مبنای نظام باور اوست، نوعِ زندگیِ انسان، دین‌دارانه است و ضرورتاً معماری و معمار، نه تنها مفاهیمی در نسبت با دین، بلکه ماهیتاً دینی‌اند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky