توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارزیابی طرح جامع شهر تبریز از منظر تحقق ‌پذیری عدالت اسلامی دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی طرح جامع شهر تبریز از منظر تحقق ‌پذیری عدالت اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی طرح جامع شهر تبریز از منظر تحقق ‌پذیری عدالت اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی طرح جامع شهر تبریز از منظر تحقق ‌پذیری عدالت اسلامی :


تعداد صفحات : 20

تسلط نظام سرمایه‏‌داری بر ساختارها و فرایندهای برنامه‏‌ریزی شهری، بین منافع خصوصی و عمومی در هنگام تولید و بازتولید فضاهای شهری، تعارض ایجاد کرده است. برنامه‏‌ریزی شهری عدالت‏‌محور رهیافتی نوین برای حل این تعارض است. اما به دلیل وابستگی مفهوم عدالت به شرایط زمانی، مکانی و جهان‏‌بینی، ارائ چارچوبی جهان‏‌شمول از عدالت فضایی تا حدودی ناممکن است اما منطبق‏‌سازی آن با ارزش‏‌های جامع مورد مطالعه ضرورت دارد. این پژوهش از یک سو به دنبال تبیین چارچوبی جهت ارزیابی عدالت فضایی منطبق بر ارزش‏‌های جامع اسلامی- ایرانی و از سوی دیگر به دنبال ارزیابی آخرین طرح جامع تبریز از لحاظ میزان و چگونگی دستیابی آن به عدالت فضایی در شهر است. روش پژوهش در بخش تبیینی، استدلال منطقی و در بخش ارزیابی، تحلیل محتواست.
مفهوم عدالت در آرای متفکران پرورش‌‏یافته در جهان‏‌بینی اسلامی با چهار معیار کانونی هم‏‌عرض «کنترل اجتماعی»، «حق»، «کرامت انسانی» و «انصاف» گره خورده است. از ترجم این معیارها در ساحت برنامه‏‌ریزی شهری می‏‌توان به چهار معیار هم‏‌عرض «خودتنظیمی»، «حق مردم بر شهر»، «توانمندسازی» و «تعادل فضایی» رسید. معیار خودتنظیمی بر بعد سیاسی، معیار حق مردم بر شهر بر بعد حقوقی، معیار توانمندسازی بر ابعاد اجتماعی- اقتصادی و تعادل فضایی بر بعد کالبدی عدالت فضایی، تأکید دارد. ارزیابی محتوای سند طرح جامع تبریز نشان داد که تهیه‏‌کنندگان این طرح، دستیابی به عدالت فضایی را بیشتر از طریق استفاد بهینه از زمین مطالبه کرده‏‌اند. چنین مطالبه‏‌ای، بیش از آنکه سیاسی، حقوقی و اجتماعی باشد، کالبدی و اقتصادی است و راه را برای تسلط منفعت خصوصی بر منفعت عمومی در شهر هموار می‏‌سازد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky