توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پیوند معماری و تکوّن رفتار اخلاقیِ اسلامی دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیوند معماری و تکوّن رفتار اخلاقیِ اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیوند معماری و تکوّن رفتار اخلاقیِ اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیوند معماری و تکوّن رفتار اخلاقیِ اسلامی :


تعداد صفحات : 21

‌گسترش ارزش‏‌های اخلاقی با ظرفیت‏‌های درونی و بیرونی هنر و معماری می‏‌تواند نقطه‏‌ای برای آغاز رشد اخلاقیات در انسان باشد. اخلاق با ورود به فضاهای معماری و در صورتی که اخلاق ‏عملی را در درون کاربران فضا تقویت کند، می‏‌تواند نقش عنصری معنایی را در ایجاد فضایی معناگرا داشته‏ باشد. این معنا (= اخلاق) برای ملموس‏‌شدن و تجلی به ساختاری نیاز دارد. هندسه، یعنی کالبد و ساختار فیزیکی در معماری، می‏‌تواند این بار مفهومی را در خود جای دهد و پیوندی میان اخلاق و فضای معماری برقرار سازد. پرسش اصلی پژوهش این است که هندسه و اخلاق چگونه پیوند می‏خورد تا رفتاری اخلاقی در انسان بسازد.
روش پژوهش کیفی است. محوریت پژوهش بر چگونگی شکل‏‌گیری اخلاق در فعل رفتاری انسان واقع است. نخست به بررسی ماهیت انسان با تحقیق پیرامون شناخت و توصیف رفتار انسان پرداخته شده و مبدأ شکل‏‌گیری خصلت‌‏ها در انسان مورد مطالعه قرار گرفته و «ساحت‏‌های تأثیرپذیر» شناسایی شده است. آنگاه این ساحت‏‌ها در شکل‏‌گیری اخلاق عملی در «مراحل تکون رفتار ‏اخلاقی» تحلیل شده است. الگوی هندس‏ اخلاق‌‏ساز و نیز سازماندهی فضایی- هندسی اخلاق‏‏‌محور با ترتیب: هندس قلب، هندس عقل، هندس حواس پنج‏گانه، تکرار واحد‏های هندسه و تکرار الگو، یافته‏‌های این پژوهش را تشکیل می‏‌دهد. مصداقی فضایی- هندسی از این روند در معماری زورخانه به بحث گذاشته شده است. در نهایتِ بحث، هندسه و موضوع اخلاق در ساختن رفتار اخلاقی، در نقط مشترک تأثیرپذیری سه کارکرد نفس و تأثیرگذاری هندسه بر آنها پیوند می‏‌خورد و الگویی معماری برای سازماندهی فضایی- هندسی به وجود می‏‌آورد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky