توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله چگونگی تأثیر هماهنگی به عنوان یکی از ملاک‌های زیبایی از منظر فلسفه اسلامی بر روحانیت فضای داخلی مسجد دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چگونگی تأثیر هماهنگی به عنوان یکی از ملاک‌های زیبایی از منظر فلسفه اسلامی بر روحانیت فضای داخلی مسجد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چگونگی تأثیر هماهنگی به عنوان یکی از ملاک‌های زیبایی از منظر فلسفه اسلامی بر روحانیت فضای داخلی مسجد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چگونگی تأثیر هماهنگی به عنوان یکی از ملاک‌های زیبایی از منظر فلسفه اسلامی بر روحانیت فضای داخلی مسجد :


تعداد صفحات : 16

کیفیت فضای داخلی هر بنایی باید پاسخگوی نوع زندگی باشد که به آن واسطه، کالبد آن شکل گرفته است. مساجد نیز به عنوان یکی از بناهای شاخص معماری اسلامی از این اصل مستثنی نیستند. بنابراین در طول تاریخ نوع زندگی که در داخل مساجد جریان داشته (عبادت کردن) تغییری نکرده است و از طرفی مقوله زیبایی به عنوان یکی از مفاهیم مهم در معماری اسلامی مطرح بوده و نمود داشته است. با این مقدمه، «چگونگی ارتباط بین مفهوم زیبایی و کیفیت فضای داخلی مسجد» از مساله‌های اصلی پژوهش حاضر بوده و در طول این تحقیق سعی شده به بررسی و ارزیابی چگونگی تاثیرهماهنگی به عنوان یکی ازملاک‌های زیبایی از منظر فلسفه اسلامی بر کیفیت فضای داخلی مسجد پرداخته شود. بنابراین فرضیه اصلی پژوهش اینگونه تدوین شده است که «هماهنگی با تاثیرگذاری بر تک‌تک و همچنین با تاثیرگذاری بر تعامل بین مولفه‌های عناصر فضا، بر روحانیت فضای داخلی مسجد اثربخش است». از آنجا که مساجد تاریخی به عنوان بارزترین نمونه تجلی هنر و معماری اسلامی مطرح می‌شوند؛ فرضیه‌ حاضر نیز روی مسجد شیخ لطف‌الله مورد آزمون قرار گرفته است. بدین منظور از 40 نفر از متخصصین حوزه‌ معماری و معماری اسلامی در شهر تبریز که از مسجد شیخ لطف‌الله بازدید کرده‌اند کمک گرفته شده‌ و برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه و برای تحلیل و بررسی آنها از نرم افزار spss استفاده شده است‌. بعد از تحلیل یافته‌های پژوهش‌، نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که اولا بین هماهنگی و روحانیت فضای داخلی مسجد ارتباطی معنی‌دار وجود دارد. ثانیاً هماهنگی نه تنها درتک‌تک مولفه‌های سازنده‌ فضای داخلی مسجد بر روحانیت آن اثر می‌گذارد بلکه هماهنگی در تعامل بین مولفه‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. این بدان معنی است که تک‌تک مؤلفه‌ها، کالبد بنا را بوجود نمی‌آورند بلکه ارتباط بین مؤلفه‌ها و تأثیر و تأثرشان بر هم است که کالبد بنا و به طبع آن کیفیت فضایی آن کالبد را می‌سازند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky