توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله آلودگی صوتی در بیمارستان های دولتی شهر ساری (سال 1394) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آلودگی صوتی در بیمارستان های دولتی شهر ساری (سال 1394)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آلودگی صوتی در بیمارستان های دولتی شهر ساری (سال 1394)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آلودگی صوتی در بیمارستان های دولتی شهر ساری (سال 1394) :


تعداد صفحات : 6

سابقه و هدف: بیمارستان به عنوان محیط ارائه‌ی خدمات درمانی، تحت تاثیر منابع تولید آلودگی صوتی قرار دارد. این مسئله می‌تواند از جنبه‌های بهداشتی و آسایشی بر بیماران و کارکنان تاثیرات منفی داشته باشد. لذا این مطالعه با هدف اندازه‌گیری شدت صوت در بیمارستان‌های دولتی شهر ساری انجام گرفت.

مواد و روش‌ها: این مطالعه‌ی مقطعی در بهار سال 1394 در چهار بیمارستان دولتی ساری صورت گرفت. با استفاده از صداسنج، تراز فشار صوت در بخش های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه و اورژانس، در روزهای عادی و تعطیل در دو شیفت (صبح از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 14 تا 18) اندازه‌گیری شد. مقادیر آستانه مجاز صوت در روز و شب به ترتیب 35 و 30 دسی بل شبکه A تعریف شدند.

یافته‌ها: بیمارستان امام با میانگین تراز صوت 7/18+55/88 دسی بل و بیمارستان فاطمه زهرا با میانگین تراز صوت 4/64+50 دسی بل به ترتیب پر سر و صدا ترین و کم سر و صدا ترین بیمارستان‌ها بودند. اتاق عمل بیمارستان بوعلی سینا با شدت صوت 67 دسی بل شلوغ ترین بخش و بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان فاطمه زهرا با 5/46 دسی بل، آرام ترین بخش شناخته شدند. همچنین بین میانگین‌های تراز صوت اندازه‌گیری شده در صبح و عصر بیمارستان ها اختلاف معناداری وجود نداشت (0/07>p).

نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج، میزان صدا در بیمارستان های ساری بالاتر از حد استاندارد است. اطلاع رسانی و آموزش به پرسنل می‌تواند نقش مهمی در کنترل صوت و در نتیجه ارتقاء کیفیت خدمات در مراکز درمانی ایفا کند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky