توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش هسته ی پاراونتریکولر در اکتساب و به خاطرآوری حافظه و یادگیری در روش یادگیری اجتنابی غیر فعال موش صحرایی دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش هسته ی پاراونتریکولر در اکتساب و به خاطرآوری حافظه و یادگیری در روش یادگیری اجتنابی غیر فعال موش صحرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش هسته ی پاراونتریکولر در اکتساب و به خاطرآوری حافظه و یادگیری در روش یادگیری اجتنابی غیر فعال موش صحرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش هسته ی پاراونتریکولر در اکتساب و به خاطرآوری حافظه و یادگیری در روش یادگیری اجتنابی غیر فعال موش صحرایی :


تعداد صفحات : 9

سابقه و هدف: واسطه‌های عصبی زیادی در فرآیند حافظه و یادگیری دخالت دارند که آرژینین وازوپرسین و اکسی‌توسین از جمله آن‌ها هستند که توسط هسته‌های پاراونتریکولر و سوپرااپتیک ساخته می‌شوند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هسته پاراونتریکولار بر اکتساب و به‌خاطرآوری حافظه را در مدل یادگیری اجتنابی غیر فعال انجام گرفته است.

مواد و روش‌ها: در مطالعه‌ی تجربی حاضر، رت‌های نر نژاد ویستار با وزن 200 تا 250 گرم به‌طور تصادفی در گروه‌های 7 تایی شم، کنترل دریافت‌کننده‌ی سالین و دریافت‌کننده‌ی لیدوکایین قرار‌ گرفتند. کانول‌گذاری در هسته با روش استریوتاکسی انجام گرفت. جهت غیر فعال کردن هسته پاراونتریکولر، 0/5 میکرولیتر لیدوکائین 2% با سرنگ هامیلتون به صورت میکروسکوپی از طریق کانول به داخل هسته تزریق شد. آزمون رفتاری جهت بررسی اکتساب و به‌خاطرآوری با استفاده از دستگاه شاتل‌باکس انجام و زمان تأخیر مربوط به ورود به محفظه تاریک ثبت گردید.

یافته‌ها: آنالیز داده‌ها نشان داد که در مرحله‌ی اکتساب یادگیری، بین گروه دریافت‌کننده‌ی لیدوکائین و گروه‌های کنترل و شم اختلاف معنی‌داری در زمان تأخیر در ورود به محفظه تاریک وجود ندارد (0/05p)، ولی نتایج آزمون به‌خاطرآوری نشان داد که در گروه دریافت‌کننده‌ی لیدوکائین از نظر زمان تأخیر ورود به اتاق تاریک (3/8±18/14) در مقایسه با گروه شم (11/7±31/14) و گروه دریافت‌کننده‌ی نرمال سالین (12/1±33/7) کاهش معناداری ایجاد شده است (به ترتیب 0/03=p و 0/01>p).

نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه نشان داد که هسته پاراونتریکولر هیپوتالاموس ممکن است در مرحله به‌خاطرآوری یادگیری نقش داشته باشد. این در حالی است که نتایج بر عدم نقش این هسته در مرحله اکتساب یادگیری دلالت می‌نمایند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir