توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه :

دید کلی :
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


توضیحات کامل :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های اضطراب ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

اضطراب ریاضی همچنین ممکن است به عنوان گزارشهایی از گفته هایی مانند «زمان برای تمام کردن آزمون را ندارم» یا «من نمی توانم این مسأله را حل کنم» توصیف گردد و با این که به عنوان مجموعه ای از رفتارهای نهان مانند ترس و لرز  و یا اجتناب از موقعیتهایی که مستلزم عملکرد تکالیف مربوط به ریاضی است تعریف شود(رابلایز،1998). از دیدگاه رفتارگرایی ؛ اضطراب ریاضی هم شامل رفتار آشکار و هم رفتار نهان است،به عنوان مثال فعالیت روانی ،حرکتی مفرط  ،زمان صرف شده در جهت انجام یک تکلیف ، اجتناب وپریشانی گفتار  مثالهایی از رفتار آشکار افرادی هستند که اضطراب ریاضی دارند.رفتار نا آشکار این افراد شامل واکنشهای روانشناختی ، افکار و واکنشهای  عاطفی می باشد.

 

 

 


رفتارگرایی
از دید رفتارگراها ؛رفتار،رابطه بین واکنشها و پیامدها است.به عنوان مثال یک شخص ،ممکن است به هنگام امتحان در کلاس ، رفتارهایی مانند نگاه بیرون از پنجره،که به نتیجه ضعیف عملکرد آزمون کمک می کند از خود نشان دهد.علاوه بر این ،نشانه های محیطی مانند انتظارمعلم و دانش آموز از نتایج آزمون نیز ممکن است بر عملکرد احتمالی ضعیف موثر باشد.این نشانه ها،به عنوان تمیز محرک،علائمی از عملکرد احتمالی ضعیف در آینده ،خواهند بود.بنابراین دانش آموزان ممکن است در کلاس ریاضی تلاش نکنند و از احساسات فیزیکی خوشایند و عملکردهای ضعیف مربوط به امتحان ریاضی اجتناب کنند(به نقل از رابالایز1998).

 

 

 


نظریه کارآمدی پردازش 
نظریه کارآمدی پردازش آیزنک و کالوو (1992) بر پایه وجود یک سیستم حافظه فعال استوار است.سیستم پیشنهاد شده ، که در سالهای اخیر بطور وسیعی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است،شامل سه جزء است.حلقهواجشناختی-تولیدی ، طرح بینایی-فضایی  و عملکرد مرکزی (بادیلی ،1986؛ هیتچ ،1974؛ ریچاردسون  و دیگران، 1996؛ به نقل از اشکرفت و هاپکو 1999) پیش بینی کردند که عملکرد ریاضی در میان شرکت کنندگان با اضطراب ریاضی بالا در هنگام پیچیدگی قابل توجه تکالیف حافظه فعال (یعنی به عنوان پیامدی از نگرانی درباره ی محرکهای ریاضی) کاهش پیدا خواهد کرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب ریاضی 37 صفحه
فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب ریاضی

تعریف عملیاتی اضطراب ریاضی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی


(2-1)مبانی نظری اضطراب9
(2-1-1) اضطراب9
(2-1-2) نظریه های اضطراب10
(2-1-3) نظریه روان  تحلیل  گری10
(2-1-4) نظریه رفتار گرا10
(2-1-5) نظریه شناختی10
(2-1-6) نظریه انسان گرایی11
(2-1-7) مراحل اضطراب11

مبانی نظری اضطراب امتحان
(2-2-1) اضطراب امتحان12
(2-2-2) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان13
(2-2-3) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا15
(2-2-4) ابعاد اضطراب امتحان16
(2-2-5) اضطراب صفت و حالت18
(2-3) مبانی نظری اضطراب ریاضی20
(3-2-1) رفتارگرایی22
(3-2-2) نظریه کارآمدی پردازش22
(3-2-3) نظریه بازداری22
(3-2-4) نظریه کنترل انگیزش23
 (2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش34
(2-5-1) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور34
(2-5-2) اضطراب ریاضی  علت ها و پیامدها34
(2-5-3)جنسیت و اضطراب ریاضی35
(2-5-4)حل مسأله و اضطراب ریاضی37


پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی


منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky