توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن :

دید کلی :
هدف از این تحقیق دانلود انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن می باشد


توضیحات کامل :

هدف از این تحقیق انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن می باشد

 

 

 

 

 

بنا به تعریف ،اضطراب یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم با دلواپسی است که با یک یا چند احساس جسمی همراه می گردد مثل احساس خالی شدن سردل، تنگی نفس، تپش قلب، تعریق، سردرد و میل ناگهانی و جبری برای دفع ادرار، بی-قراری و میل به حرکت نیز از علائم شایع است. 

 

 

در اغلب موارد شناخت ها و افکار کودکان مضطرب به رویدادهای خاصی مربوط است. این در حالی است که افکار منفی و نگرانی-های برخی کودکان مضطرب به موضوع یا موقعیت خاصی مربوط می-شود. البته صدها نگرانی درباره رویدادهای آینده، رفتارهای گذشته، توانایی های تحصیلی و اجتماعی، سلامتی خودشان یا فرزندان شان دارند مانند کجا باید کار کنم؟ آیا ازدواج خواهم کرد؟ آیا بهترین دوستم را عصبانی کردم؟ آیا سرطان می گیریم؟ ... این نوع نگرانی ها به طور معمول شامل رویدادهای متداول و غیرمتداول می شود. هر چند که نگرانی از ویژگی های مشترک همه کودکان با اختلال اضطرابی است، اما اغلب در کودکان با اختلال اضطراب فراگیر و اختلال اضطراب جدایی مشاهده می شود.  

 

 

 

با وجود اینکه نگرانی های کودکان حتی در کودکان بدون اختلال-های اضطرابی مشترک است، تاکنون در خصوص نگرانی های دوره کودکی پژوهش کمی انجام شده است (لتس و پرین ، 1997،به نقل از رفیعی و سبحانیان،1382) با مقایسه سازه نگرانی، در کودکان با اختلال های اضطرابی، اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و کودکان بدون اختلال نشان داده شد که در محتوای نگرانی های کودکان در سه گروه تفاوتی وجود ندارد. اگرچه کودکان با اختلال های اضطرابی نگرانی بیشتری را نسبت به دو گروه دیگر ابراز کرده بودند، در واقع در کودکان با اختلال های اضطرابی فراوانی نگرانی هایشان، و نه محتوای نگرانی های آنها وجه مشخصه اختلال می باشد. 

 

 

البته کودکان و نوجوانان با اختلال وسواس افکار مزاحم اجباری دارند که اغلب ماهیت غیرواقعی دارد. بنابراین برخلاف محتوای نگرانی ها، محتوای وسواس ها بسیار غیرمعمول است، هر چند که وسواس ها نیز همانند نگرانی ها قابل استدلال نیستند و هر دو گروه با اختلال اضطراب فراگیر و وسواس اجباری احساس می کنند که هیچ کنترلی بر افکارشان ندارند. به طور کلی شناخت های کودکان مضطرب ممکن است از نظر محتوا، شدت فراوانی و کنترل-پذیری متفاوت باشد. به نظر می رسد که عامل سن و رشد شناختی بیش از نشانه شناختی جسمانی در جنبه های شناختی اختلال های اضطرابی نقش دارد. در برخی کودکان این شناخت ها حضور ندارند، در برخی نگرانی های مبهمی گزارش می شود و برخی نیز افکاری مشابه افکار بزرگسالان مضطرب دارند. 

 

 

 

 

 


انواع و علائم اضطراب در کودکان و بررسی نظریه های آن
فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب کودکان

تعریف عملیاتی اضطراب کودکان

مقدمه 
تعریف اضطراب 
مبانی نظری اضطراب 
 نظریه های روانكاری 
 نظریه های رفتاری 
 نظریه های زیستی 
 نظریه انسان گرایان 
نظریه های شناختی 
علائم اضطراب
انواع اضطراب
نقش والدین در ایجاد تداوم اضطراب


منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky