توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق طلا دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق طلا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق طلا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق طلا :

بخشی از فهرست تحقیق طلا

فهرست:

ندارد
 

منبع:

http://www.webelements.com/webelements/elements/text/Ta/index.html ebElements.com - Tantalum

http://environmentalchemistry.com/yogi/periodic/Ta.html EnvironmentalChemistry.com - Tantalum

www.lenntech.com

 www.chemicalelements.com

 www.chemicool.com

 www.webelements.com

 

Au

Aurum

 

طلا

 

 

 

تاریخچه:

طلا ( از واژه سانسکریت Jval ؛ آنگلوساکسون gold ؛ لاتین aurum که همگی به معن طلا هستند ) را از دوران باستان شناخته و به ارزش بالای آن پی بردند.هیروگلیف مصری از 2600 قبل از میلاد این فلز را توصیف کرده و در کتاب عهد عتیق بارها به طلا اشاره شده است. زمان زیادی است که طلا یکی از گران‌قیمت‌ترین فلزات به حساب آمده و قیمت آن در تاریخ ، معیار بسیاری از پولهای رایج می‌باشد ( تحت عنوان پایه طلا شناخته می‌شود.

خصوصیات شیمیایی:

عدد اتمی : 79، جرم اتمی : 196.96655، نقطه ذوب: C° 1064.18، نقطه جوش: C° 2856، شعاع اتمی : 1.79،ظرفیت : 1 ، رنگ : طلایی ، حالت استاندارد : جامد ، ، نام گروه : 11، انرژی یونیزاسیون : Kj/mol 890.1، شکل الکترونی : 4f14 5d10 6s1[Xe ]، شعاع یونی : 0.85.

خصوصیات فیزیکی:

اولین انرژی : 2، دومین انرژی : 8، سومین انرژی : 18، چهارمین انرژی : 32، پنجمین انرژی : 18، ششمین انرژی : 1، ایزوتوپ : ایزوتوپ نیمه عمر، Au-194 1.6 روز، Au-195 186.1 روز، Au-195m 30.5 ثانیه ، Au-196 6.2 روز، Au-197 پایدار، Au-198 2.7 روز، Au-199 3.14 روز

سایر خصوصیات:

طلا یا زَر با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلا فلزی نرم و چگال و شکل‌پذیر به رنگ زرد روشن و براق است که در مجاورت هوا و آب زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود. از نظر شیمیایی، طلا فلزی واسطه است که در گروه جدول تناوبی جای دارد و یکی از کم واکنش ترین عنصرهای جامد در شرایط استاندارد است.

 

کاربردها:

طلای خالص برای استفاده‌های عادی بسیار نرم هستند، لذا برای استحکام آن ، با نقره و مس آلیاژ می‌سازند. در بسیاری از کشورها از طلا و بسیاری از آلیاژهای آن در جواهرات و ضرب سکه و نیز بعنوان شاخصی برای مبادلات پولی استفاده می‌شود.

 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky