توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق مقره دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مقره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مقره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مقره :

 

مقره ها از نظر جنس سه نوع هستند :

الف) مقر های چینی      ب) مقر های شیشه ای      ج) مقرهای کامپوزیت

الف) مقره های چینی :

مواد اولیه چینی که در ساخت مقره ها از آن استفاده می شود عبارت است از : فلدسپات، کائولین (خاک چینی)، رس یا سیلیکات آلومینیوم هیدراته، و کواترز که بایستی به یک نسبت معین از آنها را ترکیب کرده و به صورت گل در آورده سپس درصد رطوبت آنرا پایین آورده و در خلاء پرس نمایند تا از حباب های هوا خالی گردد و بعد آن را قالب گیری کرده و به شکل مقره مورد نظر در می آیند پس از خشک شدن لعاب داده و بعد آن را در کوره های مخصوص تحت تأثیر درجه حرارت معین پخته می شود تا عایق چینی به دست آید. خمیر کردن چینی با آب کاملاً تصفیه شده انجام می گیرد تا املاح موجود در آب به خصوص نمک که موجب خراب کردن خواص مکانیکی چینی و همچنین خواص الکتریکی چینی می شود. جلوگیری کند. کلیه مقره های چینی دارای پوششی از لعاب شیشه با درجه ذوب پایین می باشند که به رنگ سفید ، قهوه ای و یا سبز می باشد لعاب علاوه بر بالا بردن مقاومت مکانیکی مقره، باعث صیقلی شدن سطح خارجی مقره نیز می گردد و در نتیجه قدرت چسبندگی ذرات خارجی (گرد و خاک و دوده) با آن کم می شود و در اثر باران و باد به سادگی تمیز و شسته می شوند. همچنین باعث می شود فشار الکتریکی به طور یکنواخت در تمام سطح آن انتشار یابد.

استقامت عایقی چینی در حدود 12 تا 28 کیلو ولت بر میلیمیتر می باشد. مقره های چینی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید، فعل وانفعالات الکتریکی سطحی، رطوبت و غیره تأثیر پذیر نمی باشد. از معایب عمده مقره های چینی عدم تشخیص سوراخ شدگی مقره، با مشاهده ظاهری آن می باشد.

در زیر عکس هایی از انواع مقره های چینی مشاهده می کنید : 

 

  

 

 ب) مقرهای شیشه ای :

 

در ساخت مقره های شیشه ای از شیشه سخت شده استفاده می شود. شیشه از ذوب مواد متشکله شامل سیلیس سود، سنگ آهک و منیزیم در درجه حرارت حدود 1400 درجه سانتی گراد بدست می آید که پس از قالب ریزی و پخت مجدد، آن را سرد می کنند. پوسته خارجی مقره شیشه ای در حالت فشردگی بوده و در مقابل لب پریدگی و قوس الکتریکی نسبت به چینی مقاوم تر است. استقامت عایقی شیشه بیشتر از چینی بین 60 تا 120 کیلو ولت بر میلیمتر می باشد. شیشه تحت فشار مقاوم تر از چینی بوده و در مقابل کشش، استقامتی معادل چینی دارد، اما در مقابل ضربات مکانیکی شکننده تر است.

شفافیت شیشه باعث می گردد، که شکستگی و ترک داخلی آن با چشم قابل رویت باشد. نقطه ضعف عمده مقره های شیشه ای حفظ آب روی سطح شیشه می باشد. بنابراین آلودگی های مرطوب به راحتی سطح این مقره را می پوشانند و در محیط های آلوده احتمال وقوع جرقه سطحی افزایش می یابد. این ضعف مقره های شیشه ای با استفاده از نوعی روکش "سیلیکون رابر" موسوم به (RTV) قابل رفع می باشد. 

در زیر عکس هایی از انواع مقره های شیشه ای مشاهده می کنید 

      

 

 

 

 

ج) مقره های کامپوزیت :

اجزای تشکیل دهنده مقره های کامپوزیت شامل هسته عایق، پوشش پلاستیکی و اتصالات انتهایی می باشد. هسته مرکزی مقره از فیبر پلاستیکی فشرده (FRP) ساخته می شود. این هسته وظیفه تحمل بار مکانیکی اعمالی به مقره را بر عهده دارد. فیبر های فشرده ای که برای ساخت هسته مورد استفاده قرار می گیرند از جنس الیاف شیشه می باشد. هسته در مقره های کامپوزیت اصلی ترین جزء عایقی مقره به شمار می آید.

روکش لاستیکی مقره وظیفه محافظت هسته در مقابل هوازگی و اثرات مخرب رطوبت و شرایط جوی را بر عهده دارد. برای پوشش بیرونی هسته از سه دسته مواد رزین اپوکسی، الاستومر های کوپلیمر اتیلن، پروپیلن و الاستومر های سیلیکونی استفاده می شود. این روکش دارای خاصیت آب گریزی بوده و میزان جذب آلودگی آن بسیار ناچیز است. از مزایای دیگر این روکش امکان طراحی بشقاب های مقره به شکل دلخواه می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky