توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر فرآیند آنیل و پیرسازی بر رفتار سوپر الاستیسیته و استحاله مارتنزیتی در سیم های حافظه دار NiTi غنی از نیکل دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر فرآیند آنیل و پیرسازی بر رفتار سوپر الاستیسیته و استحاله مارتنزیتی در سیم های حافظه دار NiTi غنی از نیکل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر فرآیند آنیل و پیرسازی بر رفتار سوپر الاستیسیته و استحاله مارتنزیتی در سیم های حافظه دار NiTi غنی از نیکل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر فرآیند آنیل و پیرسازی بر رفتار سوپر الاستیسیته و استحاله مارتنزیتی در سیم های حافظه دار NiTi غنی از نیکل :

تعداد صفحات:14

چکیده:

در تحقیق حاضر تاثیر عملیات حرارتی آنیل و عملیات پیرسازی پس از انجام عملیات حرارتی آنیل بر رفتار سوپر الاستیسیته آلیاژ 40 و 60 درصد کارسرد شده نیکل-تیتانیم غنی از نیکل مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که در حضور دانه های ریز ناشی از تبلور مجدد در ریز ساختار آلیاژ، رفتار سوپر الاستیسیته بهبود می یابد با این حال همواره مقدار تقریبی 2% کرنش باقی مانده در منحنی تنش کرنش نمونه ها مشاهده می وشد. در حضور تلفیقی از دانه های ریز تبلور مجدد یافته، ناشی از عملیات حرارتی آنیل، همچنین رسوبات Ni4Ti3، ناشی از عملیات پیر سازی پس از فرآیند آنیل، بهترین رفتار سوپر الاستیسیته بدون هیچ کرنش باقی مانده ای مشاهده می گردد. نتایج نشان دادند که تغییر اندازه دانه ها موجب تغییر توزیع رسوبات درون ریز ساختار شده که این امر باعث تغییر در دماهای استحاله می گردد. جهت بررسی دماها و رفتار استحاله نمونه ها از آمالیز حرارتی روبشی افتراقی (DSC) استفاده شد. نهایتا مشاهده گردید که با تغییر اندازه دانه ها در طی فرآیند آنیل و با انجام پیر سازی متعاقب آن، می توان دماهای استحاله را برای کاربردهای دمایی مختلف کنترل نمود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky