توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ایوانوف، ولادیمیر آلکسی یویچ دارای 14 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ایوانوف، ولادیمیر آلکسی یویچ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ایوانوف، ولادیمیر آلکسی یویچ :

محتویات

1 ولادت 2 تحصیلات 3 وفات 4 آثار 5 منابع مقاله 6 وابسته‌ها

ولادت

در سال 1886م. در روسیه متولد شد. بوده است.

تحصیلات

ایوانف فارسی و عربى را در دانشگاه سن پترزبورگ فرا گرفت و لیسانس خود را از آنجا در 1911م. اخذ كرد. بعدها در گویش‌هاى جدید ایرانى و تصوف تخصص یافت و در مكتب محققان بزرگ روسى، همچون ویكتور روزن (1849-1908م)، و والنتین آ. ژوفسكى (1858-1918م)، درس خواند.

در 1915م با موزه آسیایى، به عنوان گنجینه نسخه‌هاى خطى شرقى، ارتباط پیدا كرد. سفرهاى بسیارى به آسیاى مركزى كرد و بیش از هزار نسخه عربى و فارسی براى موزه به دست آورد و در موزه آسیایى بود كه هنگام بررسى مجموعه زاروبین، نخستین تماس عمده وى با ادبیات اسماعیلى حاصل شد. ایوانف در 1918م. وطن خود، روسیه را ترك گفت و دیگر هرگز به آنجا باز نگشت. از آن زمان تمام زندگى خود را منحصراً وقف تحقیقات اسماعیلى كرد و در هند و ایران بسر برد.

وی پس‌ از ترك‌ روسیه‌ تا 1920م‌/1299ش‌ در خراسان‌ اقامت‌ گزید؛ سپس‌ به‌ تابعیت‌ انگلستان‌ درآمد و به‌هندوستان‌ رفت‌. زندگى‌ 40ساله او در هند همه‌ به‌ تحقیق‌ و همكاری‌ با اسماعیلیان‌ آن‌ دیار گذشت‌؛ چنانكه‌ در تأسیس‌ جامعه اسماعیلى‌ بمبئى‌ در 1946م‌/1325ش‌ نقش‌ مهمى‌ ایفا كرد و با آن‌ انجمن‌ و شخص‌ آقاخان‌ به‌ همكاری‌ پرداخت‌ و كتابى‌ درباره دژهای‌ الموت‌ نیز نوشت‌.

در 1922م‌ نخستین‌ اثر مهم‌ اسماعیلى‌ او در آنجا منتشر شد. وی در این‌ اثر كه‌ اسماعیلیتیكا نام‌ داشت‌، نخستین‌ بار شماری از متون‌ اسماعیلى‌ نزاری‌ را انتشار داد. ایوانف‌ در مسیر مطالعات‌ خود با بسیاری‌ از اسماعیلیان‌ هند و نواحى‌ مجاور، به‌ ویژه‌ بدخشان‌ و جیحون‌ علیا، آشنا شد و از این‌ طریق‌ به‌ بسیاری‌ از متون‌ اسماعیلى‌ دست‌ یافت‌. در همین‌ دوره‌، اولین‌ بار فهرست‌ جامعى‌ از متون‌ اصیل‌ شاخه‌های‌ مختلف‌ فرقه اسماعیلیه‌ با عنوان‌ «راهنمای‌ ادبیات‌ اسماعیلى‌» منتشر كرد. 

در 1930م. در بمبئى بود كه ایوانف تعداد زیادى دوست اسماعیلى پیدا كرد و به مجموعه‌هاى خطى آنها دسترسى یافت.

همچنین در بمبئى بود كه ایوانف با دستیارى تنى چند از دوستان اسماعیلى خود، از جمله فیضى انجمن تحقیقات اسلامى را در 1933م. تأسیس كرد. این انجمن سلسله انتشار

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky