توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی

انواع پمپ های هیدرولیك 

عیب یابی پمپ ها 

عیب یابی و تعمیر نگهداری 

تشخیص خرابی - علل اثرات نقص فنی 

عیب یابی سیستم های پنوماتیك 

مشكلات سیستم های هیدرولیك 

نقص فنی در اثر آلودگی 

مراقبت از سیستمهای پنوماتیكی 

نقش هئیت اجرایی بهداشت و ایمنی 

وظایف كارفرمایان 

وظایف كاركنان 

جنبه های آئین نامه ها 

انواع پرسها 

پرسهای مكانیكی و طبقه بندی آنها 

وسایل فرمان و حركت 

كلاج ها 

تنظیم ارتفاع ضربه زن 

بالشتكهای الاستیك 

حفاظت كننده ها 

پرسهای هیدرولیك و طرز كار انها 

برشكاری به وسیله پرس 

انواع مختلف قالبها یا ابزار های برش 

فرم دادن به وسیله پرس 

ابزارهای فرمكاری 

ابزارهای مورد استفاده برای جمع كردن 

ابزارهای مركب برش و فرم كاری با ورق گیر 

 

مقدمه 

پمپ هایی كه در هیدرولیك روغنی كاربرد دارند به 3 گروه اصلی زیر تقسیم می شوند : 

- پمپ های چرخ دنده ای 

- پمپ های پره ای 

- پمپ های پیستونی

پمپ های چرخ دنده ای شامل دو چرخ دنده می باشند . این چرخ دنده ها با همدیگر جفت شده و زمانی كه یكی از آنها توسط عاملی به گردش درمی آید ، دیگری را نیز می گرداند . این پمپ از نوع جابجایی مثبت بوده و میزان دبی آنها را می توان با تغییر سرعت گردش محور محرك تغییر داد . دبی یا بازدهی این پمپ ها عمدتاً به دقت و تماس مناسب سطوح دنده های درگیر (آب بندی سطوح دنده ها) بستگی دارد . 

پمپ های دنده ای را می توان به انواع مختلف تقسیم كرد .

الف : پمپ های چرخ دنده ای ساده 

فشار تئوریك در پمپ های چرخ دنده ای ثابت در نظر گرفته می شود . منظور از فشار تئوریك این است كه در عمل در اكثر پمپ های چرخ دنده ای امكان بروز نشت داخلی روغن و لغزش سطوح دنده ها وجود داشته كه این خود موجب كاهش فشار می گردد . بدین ترتیب بازده این قبیل پمپ ها می تواند تا 5 در صد كاهش یابد . متداول ترین این پمپ ها متشكل از یك چرخ دنده است كه مطابق شكل (1 )درون یك محفظه جاوی دریچه ورود و خروج روغن قرار می گیرند . یكی از چرخ دنده ها متصل به شافت محرك می باشد . با چرخش چرخ دنده اول در جهتی كه در شكل مشخص شده است حركت چرخ دنده دوم در خلاف جهت آن امكان پذیر می گردد . محفظه مكش به مخزن روغن متصل است . چرخش چرخ دنده ها باعث ایجاد خلاء شده و فشار منفی حاصل و نیز فشار اتمسفر بر سطح روغن در مخزن سبب جریان روغن از مخزن به بیرون می شود . عمل مكش روغن از طریق دریچه ورودی به اجراء در آمده و پس از عبور از محیط هر چرخ دنده ما بین فضای بین هر دندانه ها و پوسته مستقر می گردد . بدین ترتیب روغن با فشار از دریچه خروجی جریان پیدا می یابد .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky