آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
بخشی از فهرست مطالب پروژه آشنایی با انواع پمپ های هیدرولیكی
انواع پمپ های هیدرولیك
عیب یابی پمپ ها
عیب یابی و تعمیر نگهداری
تشخیص خرابی - علل اثرات نقص فنی
عیب یابی سیستم های پنوماتیك
مشكلات سیستم های هیدرولیك
نقص فنی در اثر آلودگی
مراقبت از سیستمهای پنوماتیكی
نقش هئیت اجرایی بهداشت و ایمنی
وظایف كارفرمایان
وظایف كاركنان
جنبه های آئین نامه ها
انواع پرسها
پرسهای مكانیكی و طبقه بندی آنها
وسایل فرمان و حركت
كلاج ها
تنظیم ارتفاع ضربه زن
بالشتكهای الاستیك
حفاظت كننده ها
پرسهای هیدرولیك و طرز كار انها
برشكاری به وسیله پرس
انواع مختلف قالبها یا ابزار های برش
فرم دادن به وسیله پرس
ابزارهای فرمكاری
ابزارهای مورد استفاده برای جمع كردن
ابزارهای مركب برش و فرم كاری با ورق گیر
مقدمه
پمپ هایی كه در هیدرولیك روغنی كاربرد دارند به 3 گروه اصلی زیر تقسیم می شوند :
- پمپ های چرخ دنده ای
- پمپ های پره ای
- پمپ های پیستونی
پمپ های چرخ دنده ای شامل دو چرخ دنده می باشند . این چرخ دنده ها با همدیگر جفت شده و زمانی كه یكی از آنها توسط عاملی به گردش درمی آید ، دیگری را نیز می گرداند . این پمپ از نوع جابجایی مثبت بوده و میزان دبی آنها را می توان با تغییر سرعت گردش محور محرك تغییر داد . دبی یا بازدهی این پمپ ها عمدتاً به دقت و تماس مناسب سطوح دنده های درگیر (آب بندی سطوح دنده ها) بستگی دارد .
پمپ های دنده ای را می توان به انواع مختلف تقسیم كرد .
الف : پمپ های چرخ دنده ای ساده
فشار تئوریك در پمپ های چرخ دنده ای ثابت در نظر گرفته می شود . منظور از فشار تئوریك این است كه در عمل در اكثر پمپ های چرخ دنده ای امكان بروز نشت داخلی روغن و لغزش سطوح دنده ها وجود داشته كه این خود موجب كاهش فشار می گردد . بدین ترتیب بازده این قبیل پمپ ها می تواند تا 5 در صد كاهش یابد . متداول ترین این پمپ ها متشكل از یك چرخ دنده است كه مطابق شكل (1 )درون یك محفظه جاوی دریچه ورود و خروج روغن قرار می گیرند . یكی از چرخ دنده ها متصل به شافت محرك می باشد . با چرخش چرخ دنده اول در جهتی كه در شكل مشخص شده است حركت چرخ دنده دوم در خلاف جهت آن امكان پذیر می گردد . محفظه مكش به مخزن روغن متصل است . چرخش چرخ دنده ها باعث ایجاد خلاء شده و فشار منفی حاصل و نیز فشار اتمسفر بر سطح روغن در مخزن سبب جریان روغن از مخزن به بیرون می شود . عمل مكش روغن از طریق دریچه ورودی به اجراء در آمده و پس از عبور از محیط هر چرخ دنده ما بین فضای بین هر دندانه ها و پوسته مستقر می گردد . بدین ترتیب روغن با فشار از دریچه خروجی جریان پیدا می یابد .
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0