توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با تكنولوژی اطلاعات دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با تكنولوژی اطلاعات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه آشنایی با تكنولوژی اطلاعات

۱- عصر کامپیوتر

۲- در آغاز

۳- اولین کامپیوترها

۴- Alan Turing

۵- تاریخچه PC کامپیوتر خانگی

۶- Microsoft & Bill Gates

۷- انسان در برابر کامپیوتر

۸- اینترنت

۹- دریافت پیام

۱۰- بازی های کامپیوتری

۱۱- ‘I Love You’ و ویروس های دیگر

۱۲- آینده

 
 

مقدمه

آغاز قرن نوزدهم، ماشین ها دنیا را تغییر دادند. به ناگاه مردم توانستند آسان تر مسافرت كنند و سریع تر با یكدیگر ارتباط برقرار كنند. مشاغل نیز تغییر یافتند و بسیاری از مردم شغل هایی در كارخانه ها به دست آوردند. این موضوع، شروعی برای عصر صنعت بود.
نیمه دوم قرن بیستم شاهد آغاز عصر كامپیوتر بودیم. در ابتدا استفاده از كامپیوترها بسیار دشوار بود و تنها تعداد اندكی از مردم آنها را درك می كردند. اما به زودی كامپیوترها در دفاتر كاری و سپس خانه ها پدیدار شدند. امروزه آنها همه جا هستند. تعدادی از مردم هنوز می گویند كه آنها هرگز از یك كامپیوتر استفاده نكرده اند اما آنها احتمالاً هر روز از كامپیوترها استفاده می كنند در حالی كه متوجه استفاده از آنها نمی شوند. این عدم تشخیص به این دلیل است كه كامپیوترها در خیلی از وسایل عادی مثل ماشین، تلوزیون، دستگاه پخش سی دی، ماشین لباسشویی و... وجود دارند.
اولین كامپیوترها كه در سال 1940 و 1950 ساخته شدند، بسیار بزرگ بودند. در واقع آنها به بزرگی یك اتاق بودند.
در سال 1949 مجله «مكانیك عمومی» (Popular Mechanics) اقدام به یك پیشگویی كرده و روزی اعلام كردند كه كامپیوترها كوچك خواهند شد و وزن آنها به كمتر از 5/1 تن خواهد رسید. امروزه تراشه های كامپیوتری به كوچكی حرفO هستند. با گذشت بیش از 50 یا 60 سال كامپیوترها بیشتر از آنچه كه مردم تصور می كردند امكان تغییر دارد، تغییر كرده اند.
2- در آغاز
در طی هزاران سال بشر به حساب كردن احتیاج داشته است. خانواده ها نیاز داشتند كه بدانند چه تعداد حیوان، چقدر غذا و چقدر زمین دارند. این اطلاعات آن هنگام كه مردم قصد خرید و فروش داشتند و به علاوه آن هنگام كه می مردند و یا ازدواج می كردند بسیار مهم بود. راه های مختلف زیادی برای حساب كردن و نوشتن اعداد وجود داشتند. سومری ها سه روش مختلف داشتند: آنها از یك روش برای زمین، یك روش برای میوه و سبزیجات و روشی برای حیوانات استفاده می كردند.
آنها قادر به شمردن بودند اما روشی ساده برای انجام محاسبات نداشتند.
در حدود سال های 1900 تا 1800 قبل از میلاد بابلی ها روشی جدید برای حساب كردن اختراع كردند كه در آن روش های مكانی استفاده می شد.
این بدین معنا بود كه دو چیز مقدار یك عدد را تعیین می كند: ارقام و جایگاه مرتبه آنها. امروزه، هنوز از ارزش مكانی برای محاسبه استفاده می كنیم. ما می توانیم هر عددی را تنها با استفاده از 10 رقم 0 تا 9 بنویسیم. برای مثال 134 یعنی 1 صدتایی، 3 ده تایی و 4 یكی.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky