توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد معرفی بیمه شخص ثالث دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد معرفی بیمه شخص ثالث  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد معرفی بیمه شخص ثالث،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد معرفی بیمه شخص ثالث :

معرفی بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث همانگونه كه از نام آن مشخص می گردد ، خسارتهای وارد به اشخاص ثالث را پوشش می دهد و چون با عنوان اتومبیل مطرح می شود پس خسارتهایی كه رانندگان اتومبیل به افراد ثالث و اموال آنها وارد می نمایند ، بیمه شخص ثالث اتومبیل نام دارد.
شخص ثالث به كلیه افرادی می گویند كه در هنگام رانندگی ممكنست به آنها برخورد نمائیم. البته بعضی اشخاص ثالث تلقی نمی شوند ، مثل : مالك ، بیمه گذار ، راننده و وابستگان اولیه و افراد تحت تكفل آنها مثل پدر ، مادر ، همسر ، فرزند و فرزندان آنها و اجداد و سایر افراد تحت تكفل. (بجز خواهر و برادر)

طبق ماده 1 قانون شخص ثالث همه كسانی كه اقدام به رانندگی می نمایند ملزم به خرید بیمه شخص ثالث می باشند.
انواع پوششهای بیمه شخص ثالث :
در این نوع بیمه نامه 2 نوع خسارت جبران می شود.
الف) خسارتهای وارد به اموال افراد ثالث كه خسارت مالی نامیده می شود و جبران كننده خسارت وارده به وسائل منقول و غیرمنقولی است كه با اتومبیلی بیمه شده برخورد نموده و آسیب دیده است.

ب‌) خسارتهای وارد به جان افراد ثالث كه خسارت جانی یا بدنی نامیده می شود و شامل فوت ، نقص عضو و هزینه های پزشكی ناشی از حادثه با مورد بیمه می باشد.
پس بیمه نامه شخص ثالث دارای دو پوشش مالی و جانی است كه جبران این خسارتها حداكثر مطابق رقمهای ذكر شده در بیمه نامه از سوی شركت بیمه قابل جبران می باشد.
توضیح 1 : طبق مقررات اعلام شده از سوی قوه قضائیه و مصوبات شورای عالی بیمه تعهدات مالی و جانی بیمه شخص ثالث به شرح زیر می باشد :
1- تعهدات مالی حداقل 000/000/10 ریال .
تعهدات جانی فوت و نقص عضو كامل هر نفر 000/000/470ریال .

بر مبنای قیمت 100 شتر در ماه عادی و3/1(133) شتر در ماه حرام محاسبه گردیده است. (چنانچه حادثه و فوت هر دو در ماه حرام باشد سقف دیه كامل یك مرد مسلمان از 100 شتر به 3/1(133) افزایش می یابد.)
توضیح 2 : ماههای حرام عبارتند از محرم ، رجب ، ذیقعده و ذیحجه می باشد.
توضیح 3 : از آنجا كه برای تعیین میزان دیه ، شتر مورد محاسبه قرار می گیرد ، مقصرین حادثه در هنگام انتخاب نوع دیه بایستی شتر را كه بعنوان معیار محاسبه دیه در بیمه نامه معین گردیده انتخاب نمایند.

توضیح 4 : در هر حادثه ممكن است سرنشینان اتومبیل بیمه شده نیز دچار حادثه شوند كه تحت پوشش بیمه سرنشین قرار می گیرند و برای سهولت كار بیمه سرنشین نیز در كارت بیمه شخص ثالث صادر می شود و نیازی به پرداخت حق بیمه اضافی نیست.

توضیح 5 : كوپنهای بیمه : در بیمه شخص ثالث همانگونه كه در تصویر آن مشاهده می شود ، 4 كوپن قابل برش وجود دارد كه در هر حادثه هنگام استفاده از بیمه نامه یكی از كوپنها جدا شده و به شركت بیمه تحویل می شود.

شركت بیمه نیز در پایان دوره بیمه برای تمدید بیمه نامه مشخصات بیمه نامه قبلی و كوپنهای باقیمانده آنرا ملاك عمل قرار می دهد و بر اساس میزان تعهدات و تعداد كوپنهای موجود در بیمه نامه و تخفیفات سالهای قبل نرخ و تعرفه را اعمال می نماید.
توضیح 6 : نرخ حق بیمه : نرخ حق بیمه اتومبیل در بخش راهنمای خرید بیمه توضیح داده شده است كه طبق قانون تخفیف عدم خسارت یا جریمه تعدد خسارت و یا جریمه نداشتن بیمه قبلی در نرخ های مصوب اعمال می گردد.

توضیح 7 : چگونگی خرید بیمه نامه و اعلام خسارت : این توضیحات نیز در بخش راهنمای خرید بیمه و راهنمای دریافت خسارت تعریف شده است.
تعاریف و اصطلاحات مربوط به بیمه شخص ثالث :
بیمه گر : شركت بیمه
بیمه گذار : مشتری بیمه
مورد بیمه : شخص یا وسیله و یا سرمایه ای كه بیمه شده.
حق بیمه : مبلغی است كه بابت خرید بیمه به شركت بیمه پرداخت می شود و در اصطلاح عموم همان نرخ تعیین شده بابت خرید بیمه است.

خسارت : زیانی كه مقصر حادثه به افراد ثالث وارد می نماید كه در خسارتهای جانی یا بدنی به آن غرامت بدنی هم می گویند و بر اساس رأی دادگاه ملاك محاسبه قرار می گیرد.
شخص ثالث : كلیه افراد غیر از راننده ، مالك و بیمه گذار و افراد تحت تكفل آنها كه در هنگام رانندگی در مقابل راننده قرار می گیرند و احتمال حادثه برای آنها و اموالشان وجود دارد.
زیاندیده : افرادی هستند كه در هنگام رانندگی و استفاده از مورد بیمه احتمال خطر برای آنها وجود دارد. زیاندیده همان شخص ثالث است.

بیمه مسئولیت : بیمه ای كه مسئولیت بیمه گذار را در مقابل افراد ثالث پوشش می دهد.
پس بیمه شخص ثالث نوعی بیمه مسئولیت است.
پیشنهاد بیمه : درخواستی است كه بیمه گذار هنگام خرید بیمه نامه به بیمه گر ارائه می دهد و در آن مشخصات مورد بیمه و تقاضای خود را اعلام می نماید. اظهارت بیمه گذار در برگ پیشنهاد و در بیمه نامه قید گردید. و در هنگام پرداخت خسارت به زیاندیده مورد نظر قرار می گیرد.
خسارت مالی : خسارتهایی است كه به مال افراد ثالث وارد می شود.
خسارت جانی : خسارتهایی است كه به جان افراد ثالث وارد می شود و شامل فوت ، نقص عضو كلی و جزئی و هزینه پزشكی است.

كروكی یا گزارش انتظامی : گزارشی است كه نیروی انتظامی در هنگام بروز حادثه تهیه می نماید و زیاندیده ملزم است برای دریافت خسارت آنرا به شركت بیمه ارائه نماید.
توضیح : خسارتهای كمتر از 000/000/1 ریال نیاز به كروكی ندارد اما لازم است اتومبیل مقصر و زیاندیده از طرف شركت بیمه رؤیت شود. ضمناً برای دریافت خسارت بدون كروكی بایستی هر دو اتومبیل دارای بیمه شخص ثالث باشند.

– مراكز پرداخت خسارت ثالث بدون كروكی در بخش مربوطه در سایت درج گردیده است.
دیه : خسارتهای جانی ، مقصر را ملزم به پرداخت غرامت به زیاندیده می نماید و در دین مبین اسلام و محاكم قضایی كشورهای اسلامی میزان دیه را شرع مشخص كرده و در قانون شخص ثالث ملاك عمل قرار گرفته است.

انواع دیه : انواع معمول دیه در حال حاضر شتر ،‌ گاو وگوسفند است و ارزانترین نوع دیه با توجه به تعداد آن 100 شتر برای یك دیه كامل یك مرد مسلمان و 3/1(133) شتر برای یك دیه كامل مرد در ماه حرام معمول گردیده است و مقصر نیز می بایست نوع دیه را بر اساس شتر انتخاب نماید تا با توجه به تعهد شركت های بیمه بر مبنای شتر مشكلی در پرداخت دیه نداشته باشد.
توضیح : جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانید با روابط عمومی بیمه ایران به شماره های 88959232 – 88954674 تماس حاصل فرمائید.

همچنین شماره تلفن مدیریت بیمه های اتومبیل بیمه ایران به شماره 33117076 نیز پاسخگوی سؤالات و مشكلات شما خواهد بود.
– بیمه شخص ثالث و سرنشین اتومبیل (بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری درقبال اشخاص ثالث)
این بیمه همان بیمه مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی درقبال اشخاص ثالث می‌باشد كه در سال 1347 قانون آن تدوین و از سال 1348 به صورت اجباری در سراسر كشور به اجرا در آمده است. در بیمه شخص ثالث علاوه بر خسارت ناشی از وسیله نقلیه مورد بیمه به اشخاص ثالث، خسارت ناشی از محمولات این وسایل به اشخاص ثالث نیز قابل جبران می‌باشد.

این رشته از بیمه را در دو مبحث خسارات مالی و جانی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
1 – خسارات مالی
چنانچه در اثر حوادث رانندگی مشمول بیمه خسارت مالی به اشخاص ثالث وارد شود بیمه‌گر باید آن را جبران نماید.
2 – غرامتهای جانی
شامل هزینه‌های پزشكی و غرامت نقص عضو و فوت .
نکات مهم در بیمه شخص ثالث اتومبیل
2- بیمه سرنشین اتومبیل :
اگر در حادثه رانندگی، افراد داخل اتومبیل مورد بیمه مصدوم ‌شوند و به افرادی چون راننده، بیمه‌گذار و یا افراد تحت تكفل آنها ‌خسارت وارد آید، طبق ماده 2 قانون بیمه شخص ثالث بیمه‌گذار، مالك و یا راننده وسیله نقلیه مسئول حادثه و همسر و پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد و افراد تحت تكفل بیمه‌گذار یا راننده، شخص ثالث شناخته نمی‌شوند لذا خسارتی از محل بیمه نامه به افراد مذكور در فوق تعلق نمی‌گیرد.

و برای این موارد باید از بیمه نامه سرنشین که با بیمه نامه شخص ثالث صادرمیگردد استفاده نمود.و پوششهای آن شامل هزینه پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو میباشد.
برای آرامش خاطر و پوشش بهینه بیمه ای جهت اعضای خانواده تان بهتر است بیمه نامه حوادث خانواده بیمه ایران را که با قیمت خیلی خیلی مناسب صادر میگردد تهیه نمایید تا در تمام مدت شبانه روز و در سراسر کشور و حتی خارج از کشور تحت پوشش بیمه باشید.

سئوالات عمومی بیمه شخص ثالث
2- بیمه سرنشین
طبق بند الف و ج ماده 2 قانون بیمه شخص ثالث افرادی مانند بیمه گذار مالك ، و یا راننده وسیله نقلیه وسیله مسئول حادثه و همسر ، پدر و مادر ، اولاد و اجداد تحت تكفل بیمه گذار و یا راننده (وسیله مقصر حادثه) در صورتیكه سرنشین وسیله نقلیه مذكور باشند ، شخص ثالث محسوب نمی گردد، بنابراین خسارتی از محل بیمه نامه شخص ثالث به افراد مذكور تعلق نمی گیرد . در این گونه موارد غرامت جانی و بدنی وارد به این اشخاص از محل تعهدات سرنشین ، (و تاسقف تعهد سرنشین مندرج در متن بیمه نامه) قابل جبران می باشد كه شامل فوت و نقص عضو و هزینه های پزشكی می گردد .

عموما تعهدات سرنشین همراه با بیمه نامه شخص ثالث و در یك كارت بیمه نامه عرضه می گردد و نیازی به خرید بیمه نامه جداگانه نمی باشد . ضمنا به كلیه بیمه گذاران محترم توصیه می گردد با توجه به ماهیت تعهدات سرنشین و خسارات قابل جبران با این تعهدات به شرح فوق ، ‌نسبت به خرید تعهدات قابل قبول و مورد نظر خویش اقدام نمایند به گونه ای كه به هنگام نیاز بیمه گر نسبت به جبران خسارات و غرامتهای سنگین اقدام نماید.

توضیحات مهم در مورد بیمه سرنشین اتومبیل :
غرامت فوت و نقص عضو در بیمه سرنشین ارتباطی به تعهدات بیمه شخص ثالث ندارد و بر اساس قانون دیات محاسبه نمی شود ، به همین خاطر به خریدران بیمه نامه توصیه می شود تعهدات سرنشین را به میزان كافی خریداری نمایند تا در هنگام حادثه جبران كننده مناسبی باشد.
خسارت سرنشین از لحظه ای كه (مصدوم یا متوفی) قدم در ركاب اتومبیل گذاشته تا لحظه ای كه از اتومبیل پیاده نشده است را مشمول می گردد .

در صورتیكه مصدوم تحت درمان قرار گیرد هزینه های پزشكی وی پس از تایید توسط پزشك معتمد شركت بیمه حداكثر تا میزان تعهدات بیمه نامه برای هزینه های پزشكی (كه حداكثر معادل یك دهم تعهدات فوت و نقص عضو می باشد) قابل پرداخت خواهد بود .

غرامت فوت حداكثر تا سقف تعیین شده در بیمه نامه پرداخت می شود و غرامت نقص عضو به میزان مندرج در شرایط عمومی بیمه نامه و با نظر پزشك معتمد شركت پرداخت خواهد گردید و حداكثر پرداخت برای چند نقص عضو نمی تواند از میزان تعهدات سرنشین مندرج در بیمه نامه بیشتر باشد .
چنانچه تعداد افراد داخل وسیله نقلیه در زمان وقوع حادثه بیش از ظرفیت منر در بیمه نامه باشد خسارت به نسبت ظفیت به مصدومین و متوفیات پرداخت می گردد . لذا از رانندگان وسائط نقلیه تقاضا می شود از سوار نمودن افراد اضافه بر ظرفیت وسیله نقلیه خود خودداری نمایند ا ضمن جلوگیری از هر گونه تشدید خطر و ضرر و زیان برای سرنشینان ، در مواقع جبران خسارت توسط بیمه گر با مشكل مزبور نگردند .

شرح كامل ( شرایط عمومی ) بیمه شخص ثالث
مقدمه
این قرارداد (بیمه نامه) که بر اساس قانون بیمه اجبارى مسئولیت مدنى دارندگان وسائل نقلیه موتورى زمینى در مقابل شخص ثالث مصوب بیست و نهم دى ماه 1347 و آئین نامه اجرائى شماره 44808 مورخ 29/12/1347 و تصویبنامه اصلاحى شماره 9816 مورخ 17/3/1348 و قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه 1316 (تا آنجا که مغایر با قانون اجبارى مذکور در فوق نباشد) و شرایط عمومى و همچنین شرایط خصوصى آن مستند به تقاضا و اظهارات کتبى بیمه گذار یا نماینده او تنظیم گردیده است بین بیمه گر و بیمه گذار منعقد مى گردد و هر گونه تغییرى که در آن داده شود بوسیله اوراق الصاقى خواهد بود .

هر گاه مفاد بیمه نامه یا برگه هاى الحاقى با موافقتهایى که بین طرفین بعمل آمده است مطابقت نکند بیمه گذار باید ظرف پانزده روز تغییر و تصحیح آنها را کتباً خواستار شود و گرنه اوراق مذکور قبول شده تلقى خواهد شد .
شرایط عمومى
ماده اول- تعاریف

الف- بیمه گر شرکت و یا موسسه بیمه مجاز به انجام بیمه اجبارى مسئولیت مدنى دارندگان وسایل نقلیه موتورى زمینیدر مقابل اشخاص ثالث مى باشد که پیشنهاد بیمه را دریافت و بموجب این بیمه نامه مسئولیت مدنى دارندگان وسایل نقلیه مشمول بیمه را بیمه مى نماید .
ب- بیمه گذار شخص یا موسسه اى است که نام او تحت این عنوان در شرایط خصوصى بیمه نامه ذکر شده باشد . مالک وسیله نقلیه مورد بیمه و هر کسى که بدستور و اجازه او و یا بیمه گذار نگهدارى و رانندگى وسیله نقلیه مورد بیمه را بعهده داشته باشد از لحاظ این بیمه نامه بیمه گذار تلقى مى شود .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky