توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله در مورد پرتال دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد پرتال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد پرتال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد پرتال :

شبكه های به هم تنیده جهانی بر پایه كار بر اینترنت به سوی تكامل پیش می روند و به طور مستمر به بازسازی خویش می پردازند در اثنای این تغییر و تحول و بازسازی مفهوم جدیدی به نام Portal مطرح گشته است و زیر بنای تحولات مهمی در آینده گشت كه شاید زمانی دور از انتظار و دسترس فرض می شد.

رشد واحدهای تجاری در دوره اخیر شیوه های نوین را جهت این پیشرفت می طلبد . پرداختن به تجارت از طریق Portal های یكی از این مدل های جدید است . پیشرفت در تكنولوژی های بی سیم تأثیرات زیادی روی پیشرفت Portal ها داشته است . Portal ها موج جدیدی از اینترنت می خوانند.

تاریخچه ایجاد Portalها به اوایل دهه 1990 باز می گردد . در سال 1994 وقتی Net scape Navigator گسترش پیدا كرد : استفاده از وب ها تقریباً عمومیت پیدا كرد . دو پروفسور و جری یانگ ( jerry Yong ) مدلی ا زیك سایت با دسترسی برای آسان برای هر كسب ساختند . سایت اولیه jerry Yang’s Guid to www نام داشت . در آن زمان این سایت با امكانات ویژه اش بسیار مورد توجه قرار گرفت و توجه بسیاری از اسپانسرها را به سوی خود جلب كرد . استقبال شایان از این سایت این دو را بر آن داشت تا به توسعه آن بپردازند و سپس  آن را به Yahoo ! كه همچنان از پر مخاطب ترین و عمومی تین سایت هاست تبدیل كردند.

موفقیت Yahoo ! سایر شركت ها را بر آن داشت تا از این تكنیك پیروی كنند و اكنون شاهد صدها Portal روی شبكه جهانی وب هستیم.
برخی بر این باورند كه قرار دادن واژه Portal روی home page ، سایت مورد نظر را به یك  Portal تبدیل خواهد كرد و افزون چندین ارتباط (Link ) و خصوصاً استفاده از یك موتور جستجو بر ای دستیابی به اطلاعات روی Web ، برای تبدیل یك وب سایت به Portal كافی است ولی آیا Portal ها به همین راحتی قابل وصولند؟
برای پاسخ به این سوال بهتر است بیتشر با ساختار و مشخصات یك Portal آشنا شویم و Portal چیست؟
از نظر لغوی واژه Portal در دیكشنری آكسفورد به دوروازه (Gate Way ) تعبیر شده است یك Portal روی اینترنت مانند یك نفطه ورود به اطلاعات قابل دسترسی در اینترنت است.
(www. Zdwebopedia.com) zd webopedia

Portal را به صورت زیر تعریف كرده است:
« یك وب سایت یا سرویسی كه طیف وسیعی از منابع و خدمات مانند E-mail ، بازارهای مجازی ، موتورهای جستجو و خریدهای online ،‌ گروه های مذاكره ، اخبار ، وقایع ورزشی ، گزارش وضعیت هوا و ….
را ارائه می دهد . در گذشته تعداد Portal ها بسیار محدود بوده ولی اكنون تقریباً همه وب سایتهای قدیمی به Portal ها تغییر پیدا كرده اند.
Portal ها به ارتباطاتی را به سایر سایت ها و Portal ها فراهم می سازند لذا مهم ترین مفهوم كه از بیان Portal بر می آید استفاده مخاطبان از ارتباطات بین همه خدمات اینترنتی می باشد .
Portal روی شبكه به صورت یك ابزار رقابتی درآمده است و هر روز با امكانات بیشتری عرضه می شود . صاحبان این شركت با سرعت دیوانه واری به پیش می تازند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را داشته باشند . اطلاعاتی كه هر Portal كاربر را به آن هدایت می كند به نوع و محل ورود بستگی دارد.

از نقطه نظر مشتری Portal ها معایبی دارد مانند اینكه كاربران فقط به اطلاعات دیكته شده و مشخصی دسترسی دارند. باید تنها به بخشی از اطلاعات قناعت كنند . Portal ها معمولاً كاربردان را به یك سری همگونه زیر یك چتر فعالیت می كند رهنمود می سازد.

مزایایی ایجاد Portal
ایجاد یك web Portal مزایایی زیر را در برخواهد داشت:
•    تهیه و تامین اطلاعات از منابع مخلتف با فرمت های متفاوت  ارائه آن در یك قالب منفرد .
•    تامین خدماتی بر پایه وب مثل chat roon ، search ، E-mail FTP  و ….
•    به كاربران اجازه می دهد كه فعالیت های تجاری خود را اداره و كنترل نمایند.
معایب ایجاد Portal
ایجاد web Portal معایبی برای اكثر تجارت ها به شرح زیر خواهد داشت.
•    گسترش فضای رقابتی
•    ناتوانی در تكمیل فرایند تجارت و فروش كالا یا  خدمات . این موضوع در مواردی حادتر است كه مشتری اطلاعات كاملی را دریافت می نماید و در نهایت برای خرید یا دریافت خدمات به شركت رقیب مراجعه می كند .
•    داشتن اطلاعات بسیار زیاد یا بسیار كم كه باعث گیچ شدن مشتری می شود.
•    و  باید شركت ها همواره از جدیدترین اطلاعات برخوردار باشند.

چرا Portal ها مفیدند ؟
ممكن است شما نخواهید كه مانند Yahoo ! تمام دنیا را تحت پوشش قرار دهید ولی شاید اطلاعتی داشته باشید كه برای عده ای مفید باشند و بخواهید این دادهها و اطلاعات را منتشر كنید . برای استفاده به سایت شما مراجعه خواهند كرد به این صورت Portal ها بسیار مفید خواهند بود و ورودی های لازم را جهت كاربردان ایجاد خواهد كرد.
منابع درآمد برای صاحبان Portal
تعداد Portal web ها روی اینترت با سرعت نور در حال افزایش  است و فرصت های تجاری سودمند را ایجاد می كنند . همانطور كه قبلاً اشاره شد . Portal ها دروازه ای برای ورود به اطلاعات هستند بر اساس این منابع متنابهی برای درآمد در آن وجود دارد.

در آمد بر اساس مشتری
( consumer – side Revenue )
مثل برنامه ارائه حق عضویت برای عضو شدن در سایتی و استفاده از اطلاعات و خدمات سایت مورد نظر . این مدل خصوصاً زمانی بسیار مفید است كه شركت بتواند اطلاعات و خدمات ارزشمندی برای ارائه تهیه كند.

در آمد بر اساس تامین كننده
( Suplier – side Revenue )
ایجاد Line  هایی از تامین كنندها به مشتریان روی سایت و دریافت وجه از تامین كننده بابت ارائه Link و آشنایی با مشتری.

درآمد از طریق تبلیغات روی سایت
صاحبان یك Portal برای كسب درآمد می توانند از هر یك از مدل های فوق یا تركیبی را دو یا همه آن استفاده نمایند . البته مدلی كه انتخاب می شود می شود به هدف سایت نیز مرتبط است .
مثلاً Portal هایی كه به صورت حرفه ای به مسائل پرشكی می پردازند . عموماً از مدل اول یعنی درآمد بر اساس مشتری تكیه می كنند .

عاملان پیش برنده در گسترش Portal ها
بیشتر شركت ها برای پاسخگویی به طیف وسیع نیازهای مخاطبان خود به ایجاد Portal دست می زنند . عوامل زیر در گسترش Portal ها موثرند.
–    گسترش كاربران و خدمات On- line
–    مطالب مفید و مورد استفاده روی وب
–    گسترش تجارت الكترونیكی( 4/1 میلیون خریدهای ( On –line
–    نرم افزارها و ابزراهای جیدید تكنولوژیكی كه رشد فزاینده دارند . مثل PC ،‌ ‍PDA ، تلفن های اینترنتی ، ….
Portal ها همچنین باید به موارد زیر جهت توسعـه هر چه بیشتر و موفق تر توجه نمایند .
•    مشاهده و دسترسی پذیری آسان
این نكته باعث افزایش وفاداری مشتری می گردد و مشتری در صورت رضایت درباره به سایت مراجعه خواهد كرد .
•    مطالب و مفاهیم جدید و كیفیت بالا در ارائه خدمات.
•    ایجاد صرفه جویی در هزینه های مخاطبان با مراجعه به Portal كه سبب مراجعان مكرر آن ها می گردد .
•    بكار گیری تكنولوژی و خدمات نوین كه مشتری را on-line  حفظ نماید.
•    این كار را می توان با استفاده از درآمد ناشی از تبلیغات انجام دهد.
•    ارائه سرویس خدمات با ارزش افزوده زیاد.
اگر مشتریان سرویس یا خدمات مورد نظر كاری خود را با ارزش افزوده بیشتر بیابند حاضرند در ازای آن پول پرداخت كنند.

دسته بندی Portal ها
تقسم بندی Portal ها انواع بسیار گوناگونی دارد . و با توجه به نوع دیدگاه متفاوت خواهند بود در ادامه فصل به برخی از انواع دسته بندی اشاره خواهیم دسته بندی كه در این مقطع مورد نظر است با توجه به كاربران می باشد.

یك Portal می تواند در سطع استفاده از كاربران خاصی باشد . كه به آن user – Level می گویند و یا گروه خاصی از Portal  استفاده نمایند كه به آن group – Level گفته می شود . البته در usiness model سازمان می توان از تركیبی از هر دو استفاده كرد .

نوع user – level در حال حاضر بسیار متداول می باشد و به شخصی كردن محیط برای كاربران می پردازد . كاربران در سطح و رده های گوناگون می توانند از میان گزینه های متفاوت حیطه مورد علاقه خود را بیابند و به شخصی كردن سایت مورد نظر بر طبق خواسته ها ، داده ها و اطلاعات خود بپردازند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky