توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مهندسی ارزش در اجرای مدیریت دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مهندسی ارزش در اجرای مدیریت   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مهندسی ارزش در اجرای مدیریت ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مهندسی ارزش در اجرای مدیریت :

خلاصه :
این مقاله ، مدیریت/ مهندسی ارزش را به عنوان یك سبك مدیریت در اجرای پروژه¬ها بیان می¬دارد و در كل سعی شده است. با بررسی یك سری تحقیقاتی كه توسط محققان زبده در این زمینه انجام گرفته و تحلیل نتایج آنها به یك نتیجه¬گیری كلی در مورد چگونكی تداخل مدیریت ارزش و اجرای پروژه¬ها دست یابیم. همانطور كه می¬دانیم مدیریت یا مهندسی ارزش تكنیكی است كاركردگرا كه كارآیی خود را به عنوان یك ابزار مدیریتی مؤثر برای بهبود طراحی، ساخت و صرفه جویی در هزینه¬های عناصر متنوع یك پروژه در عمل اثبات كرده است و برای رسیدن به نتایج مطلوب در مرحله توسعه پروژه، از مهندسی ارزش بایستی در مواردی همچون گزینه های زیر كمك گرفته شود :

– در ابتدای برنامه ریزی ، پروژه را بایستی چنان برنامه¬ریزی كرد تا پتانسیل ارتقای محصول و صرفه جویی در هزینه بر حداكثر خود برسد.
– از یك تیم چند رشته ای شامل متخصصان حرفه-ای كه به استفاده كاربردی مهندسی ارزش در اجرای پروژه ها مسلط می باشند ، بهره مند گردیم.
این مقاله شامل چندین بخش كلی است. در ابتدا پس از بیان مقدمه ای بیش¬تر در راستای توضیح فعالیت¬های تحقیقاتی انجام گرفته، پیشرفت ها در مدیریت ارزش را بیان نموده و پس از آن مدیریت ارزش را به عنوان سبك روش مدیریت مورد بحث قرار داده و در نهایت 4 روش تحقیق همواره با ویژگی های هر كدام را شرح می دهیم.

1- مقدمه
«كلی» و «میل» چند تحقیق برای مؤسسه رویال (یك مؤسسه نقشه¬برداری با پروانه رسمی) در اواسط تا اواخر دهه 1980 انجام دادند(1) و بقیه كار توسط انجمن تحقیقات علوم مهندسی انگلیس پشتیبانی شده این انجمن از یك مطالعه الگو¬برداری 26 ماهه ملی در مورد مدیریت ارزش پشتیبانی كرد. نتیجه¬ای كه از این مطالعه بدست آمد عبارت بود از یك متودولوژی الگوبرداری شده ملی با بهترین عملكرد در مورد ارزش كه در سال 1998 منتشر شد.
از سال 1998 به بعد نویسندگان توان و دقت این متدولوژی را آزمایش كردند و این نظریه را از طریق اجرای یك برنامه تقویت نمودند. این برنامه عبارت بود از مطالعات متمركز بر روی صنایع در بیش از دویست صنعت به شیوه تحقیق عمل نگر كه به طور سیستماتیك نتایج را بررسی می كند. این متدولوژی در مطالعاتی از قبیل پروژه¬های اصلی و مهم، ایجاد تنظیمات مربوط به شركا و زنجبره تأمین به كار رفته است.

این تحقیق عمل¬نگر بطور موفقیت آمیز به عنوان رویكردهای متقابلاً تقویت كننده مورد استفاده قرار گرفته است تحقیق عمل¬نگر رویكردیست برای پژوهش اجتماعی كاربردی كه در آن محقق و مشتری در ایجاد و تشخیص راه حل یك مسأله با هم همكاری می كنند این كار به طور معمول مستلزم طراحی مداخلات در فرآیندهای اجتماعی می باشد. (2)

مبنای اصلی تحقیق عمل درگیری محقق و نمایندگان این در فرآیند تحقیق به عنوان اقدام ناشی از عمل است. نتیجه عبارتست از بهبود خود عمل، افزایش فهم از طریق نمایندگانی كه در فرآیند تحقیق درگیرند و بهبود وضعیتی كه در آن، تحقیق عمل صورت می گیرد. در نهایت تمركز بر سیستم است كه تأكید می¬شود و ارتباط تنگاتنگی با سیستم های جهان حقیقی دارد. تئوری پایه ریزی شده به عنوان یك رویكرد كیفی برای تحقیق توسط گلاسر و استرائوس مطرح شد. اصول اصلی شناخت فزاینده از كار زمینه ای، تئوری پایه ریزی شده در واقعیت، روش اجتماعی مربوط به رفتار، عمل و تأكید در مورد فرآیند، تغییر، تغییرپذیری و پیچیدگی زندگی است.
نویسندگان كه بازتاب در عمل را پذیرفته اند قادر به شناخت تصویر كاملی برای مدیریت ارزش بوده اند كه شامل عناصر ساختار، فرآیند و شرایط سازمانی پروژه را می باشد. روش شناسی كه اكنون انتخاب شده و توسط نویسندگان استفاده می شود.(3) یك سیستم حل مسأله كار او مؤثر تغییرگرا برای پروژه¬ها و سازمانهاست كه قدرتمند و ساخت یافته شده است.

پیشرفت ها در مدیریت ارزش
مدیریت، ارزش قدرت و نیروی خود را از روش شناسی مبتنی بر تیم و فرآیند با استفاده از تحلیل عمل برای بررسی و انتقال محصول، خدمات، یا پروژه در برنامه بهینه كل عمر و هزینه بدون عامل آسیب رسان به كیفیت می گیرد. پیشرفت های مدیریت ارزش در آغاز با تفكر و اندیشه آمریكای شمالی آغاز شد. (4) و (5) و (6) و (7) و در طول اواخر دهه 1960 و 1970 متنوع شد كه به طور بین المللی بیشتر از طریق بخش تولیدی در ژاپن ، انگلیس، ایتالیا ، استرالیاو كانادا بود.

جنبه های مختلف نیز به طور بین المللی در طول دهه 1980 و در دهه 1990 با استفاده بین المللی مدیریت- ارزش در ساختمان ایجاد گردید. همچنین بعضی از كشورهای انتخاب شده اولیه در تولید یك نوع امتیاز، مدیریت ارزش را از روش شناسی ایالات متحده جستجو كردند مثل ژاپن و كره در حالیكه بعضی دیگر به روش شناسی گرایش یافتند و در نتیجه آن را برای منظور كردن بازارهای ملی و فرهنگ های آن در هم ادغام نمودند. تعیین محل در استرالیا رخ داد. اریك آدام(8) ارتباط نزدیك تری با دیدگاه آمریكای شمالی داشت در حالیكه روی بارتون از دانشگاه كانبرا در نتیجه تور تحقیقاتی خود به آمریكای شمالی حامی فعال مفهوم گرایی در استرالیا شد. معیار نیوزلند استرالیایی این موقعیت را منعكس می كند. كی و میل در انگلیس مسیر مشابه و تقریباً همزمانی با روی با رتون در طول این دوره دنبال كردند و مدیریت ارزش در انگلیس را مفهومی ساختند. آنها كار خود را از اواسط دهه 1980 در مهندسی ارزش آمریكای شمالی تحكیم كردند و در نتیجه آن را از لحاظ استراتژیكی و تاكتیكی در مدیریت برنامه ارزش و ساختار پروژه گسترش دادند.

این موضوع این مطلب را منعكس می كند كه روش شناسی را به وضوح به مرحله استراتژیكی برنامه ها و پروژه ها برده و مطرح می نماید كه در محیط های پیچیده تر اعضای تیم مدیریت ارزش لازم است. ابهامات و پیچیدگی هایی را بفهمند كه در تحقیقات با آنها مواجه می شوند و زمان بیش تری باید در این وضعیت ها به مدیریت ارزش داده شود. همچنین در طول اوایل دهه 1990 تا اواخر آن در انگلیس استوارت گرین (9) و (10) خود را با تصمیمات گروه تحقیقاتی عملیات وفق داد كه از روش شناسی ها حمایت كردند و عبارت مدیریت – ارزش SMART را محك زدند در حالیكه نورتون و مك ایلیگوت كارورزان دوگانه ایالت متحده آمریكا و انگلیس را انتخاب كردند و بر این روش تأكید نمودند. در آسیای جنوب شرقی بحث در مورد مفهوم گرایی روش شناسی مناسب در آن منطقه می باشد. (11) و (12) و (13)

پیشرفت ها در تفكر مدیریت ارزش و عمل آن منتج به انواع تعاریف- روش های عمل و معیارهای رسمی بین المللی شده است. معیار بین المللی SAVE از عبارت روش شناسی ارزش استفاده می كند و تأكید می كند كه شامل فرآیندهایی تحت عنوان تحلیل و بررسی ارزش، مهندسی ارزش، مدیریت ارزش، كنترل ارزش، اصلاح ارزش و تضمین ارزش می شود.(4) در حالیكه SAVE بین المللی روش شناسی را تعریف نمی كند. معیار، طرح كاری تأیید شده¬ای است كه بخشی از دانش و بدنه آن است و طرح های خاص مدیران ارزرش، متخصصین ارزش و وظایف سازمان ارزش را نشان می دهد.

در این خصوص ، معیار همگی در بر گرفته می شود. اما فاقد تعریف وسیع تری از مدیریت ارزش ناشی از اروپا، استرالیا و نیوزلند است كه ارتباط نزدیك تری با تفكر آنها دارد. معیار اروپایی برای مدیریت ارزش، مدیریت ارزش را به عنوان سبك و روش مدیریت تعریف می كند و تكامل تحلیل ارزش بر محصولات در دهه 1940 را به روش های اجرایی پروژه ها و خدمات خاطرنشان می كند و اضافه می كند كه روش های دیگر معاصر و روش های مدیریت نیز بر مبنای مفاهیم ارزش و عملی است كه ایجاد شده است مثل طرح ریزی برای هزینه و مشخصات عمل اجرایی. معیار نشان می دهد كه هدف مدیریت ارزش تطبیق اختلافات در نگرش بین سهامداران و مشتریان داخلی و خارجی برای چیزی است كه ارزش را می سازد.

در این راستا معیار نیوزلند استرالیایی 1994 برای مدیریت ارزش آن را به عنوان فرآیند ساختار بندی شده، به منظم و تحلیلی تعریف می كند كه خواهان كسب ارزش برای پول با ایجاد تمام اعمال لازم در كمترین هزینه كلی منطبق با سطوح مورد نیاز كیفیت و عملی است. فرآیند مدیریت ارزش به گونه ای مشاهده می¬شود كه در مورد كار مشاركتی تأكید می كند كه گروه نماینده و چند رشته ای از افرادی را در بر می گیرد كه با همدیگر برای جستجوی بهتر راه حل ارزش برای یك موقعیت خاص كار می-كنند. سه عامل، موفقیت اصلی شناخته می شود یعنی روش شناسی كاربردی، نحوه عمل افراد درگیر و روشی كه در آن كل فرآیند، تسهیل و كنترل می شود.

معیار جدیدی این تعریف را اصلاح می كند و نشان می دهد كه در جای مناسب ، ارزش برای پول ، محصولات، فرآیندها، خدمات، سازمان ها و سیستم ها است. همچنین می گوید كه ارزش برای پول ارتباط نزدیكی با كاربردهای سنتی تر تحلیل ارزش و مهندسی ارزش در اقداماتی مثل طرح، اجرا، عمل و رفع امور دارد همچنین جدیدترین معیار، طرح فرآیند تحقیق و بررسی مدیریت ارزش را به عنوان فرآیندی می بینند كه كار مشاركتی چند رشته ای را تأكید می كند و اكنون عبارت طرح كار را به جای طرح اشتغال استفاده می كند كه در اصل توسط میلز استفاده شد. پس معیار جدید 5 عامل اصلی در فرآیند مدیریت ارزش را می شناسد: فرآیند تحقیق تعیین شده، اجرای افراد درگیر مدیریت فرآیند ، كار اجرایی و تسهیل مؤثر.

مدیریت ارزش به عنوان سبك و روش مدیریت
در طول تاریخ تحلیل عمل تنها ویژگی متمایز مدیریت ارزش از دیگر فلسفه های مدیریت و روش های آن مطرح شده است. اما معیار اروپایی مدیریت ارزش نشان می دهد كه توضیحات صریح و روشنی دارد. همچنین اكثر ابزار و روش های مورد استفاده توسط مدیران ارزش به هیچ وجه منحصر نیست. كلی و میل در طول كارهای قبلی خود برای انجمن بازرسین رویال دارای مجوز رسمی، شروع به طرح این مسئله كردند كه مدیریت ارزش یك كار مدیریتی دیگر است. اما این وضع ارتجاعی است تأیید شد و وقتی نویسندگان تحقیق معیاربندی بین المللی را بین 1996 و 1998 برای شناخت ابزار، روش ها و سبك های مدیریت ارزش انجام دادند ، تأیید شد.

با اجرا در موازات كار روی مدیریت- ارزش نویسندگان نیز مفهوم پروژه را به عنوان زنجیره ارزش مطرح كردند كه ملاحظات مدیریت ارزش را با انتخاب مناسب استراتژی های عرضه ، روابط اصلی بین جنبه های عرضه و تقاضای برنامه های انتقال پروژه ها یا پروژه های ساده ارتباط می دهد.(15) و (16) و (17) روش آسانی كه در آن سیستم زنجیره عرضه و تقاضا تشكیل می شود و یك محصول نهایی منتقل می شود برای هدف ما انطباق دارد و تعیین می كند كه ارزش توسط كل سیستم افزوده می شود یا كاهش می یابد و همچنین مربوط به انواع خاص استراتژی های مداخله ارزش با استفاده از مدیریت ارزش است.
تحقق معیاربندی و تحقیقات عمل آتی در مدیریت ارزش همراه با كار روی زنجیره ارزش پروژه و یا فرآیندهای سازمانی نویسندگان را وادار به این نتیجه گیری كرده است كه مدیریت ارزش روش مدیریت با سه عامل اصلی است. ابتدا سیستم یا سیستم های ارزش كه بر هم تأكید می كنند كه لازم است صریح باشد یا به منظور تصمیم گیری های ارزش برای پول تراز شود یا دوباره تنظیم شود. دوم اینكه فرآیند مبتنی بر تیم مربوط كه سهامداران را در یك موقعیت كارگاهی در بر می گیرد. سوم استفاده از تحلیل و بررسی عمل برای شناخت بیشتر و عمیق تر در سیستم های ارزش كه چرا چیزی لازم است یا لازم نیست. سه مرحله كلی برای تحقیقات مدیریت ارزش شناخته شده است.

اصل گرایی و جهت یابی و مرحله تشخیصی مدیران ارزش و تیم ارزش آماده كار تحقیق را در بر می گیرد.
جهت یابی و اصل گرایی منطبق با مراجعین، اسپانسریا ضمانت كننده پروژه و سهامداران كه درگیر تحقیق هستند كلیدی است و اسنادی را بررسی می كند. روشی كه توسط مدیر ارزش انتخاب می شود. شامل شناخت و ساختار بندی مفصل مسئله ارزش است كه مسائل احتمالی رقابتی ارزش را بررسی می كند، راه حل های نوید بخشی را مطرح می كند و روشی را در جهت تكمیل مرحله كارگاهی بررسی می كند. دستورالعمل برای مرحله كارگاهی مطرح می شود و روش و سبكی كه در آْن كارگاه عمل می كند ارزیابی می شود.

– مرحله كارگاهی، فرم یا اصلاحیه ای را در بر م گیرد كه سهامداران مكمل و گروه های چند رشته ای در مسئله ارزش با همدیگر برای بررسی و رسیدن به روشی، كار می كنند كه از طریق اتفاق آرا و توافق است.

مرحله اجرا در تحقیق معیاربندی بین المللی به عنوان زمینه كلیدی شناخته شد جایی كه مدیریت ارزش افت می¬كند. نویسندگان اكنون دامنه¬ای از روش¬ها را برای تضمین این كه مسئله و مشكل به حداقل برسد، انتخاب كرده¬اند كه در آن نشست¬های اجرایی و كارگاهها استفاده شدند.
استراتژی اجرا مراجعین را از آغاز مورد برسی قرار خواهد داد. در جای ممكن، افراد مسئول اجرایی و كار مصاحبه می شوند و در طرح عمل در نزدیك مرحله كارگاهی شناخته می شوند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky