توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  اساسنامه شركت خدمات ارتباطی ایرانسل دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اساسنامه شركت خدمات ارتباطی ایرانسل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اساسنامه شركت خدمات ارتباطی ایرانسل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اساسنامه شركت خدمات ارتباطی ایرانسل :

ماده 1

تاسیس

شركت سهامی خاص فیمابین متعهدین سهام های صادره یا سهام هائی كه قرار است صادر شود تشكیل یافته و تحت قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران به نحوی كه در سال 1347 ( برابر با 1969 میلادی) اصلاح شده و مفاد شرایط و مواد این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 2

نام شركت

نام شركت، شركت خدمات ارتباطی ایران سل خواهد بود ( و از این پس شركت نامیده خواهد شد).

ماده 3

دفتر مركزی و شعبات

دفتر مركزی شركت در تهران، ایران و محلی كه توسط هیات مدیره تعیین می گردد قرار خواهد داشت. هیات مدیره در صورت لزوم می تواند نشانی شركت در ایران را تغییر داده و دفاتر نمایندگی در داخل كشور یا خارج از جمهوری اسلامی ایران دایر نماید.

ماده 4

مدت

شركت برای مدت نامحدودی تاسیس شده است.

ماده 5

هدف و نوع فعالیت شركت

شركت مقدمتاً برای ارائه خدمات زیر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین برای ارائه خدماتی كه در مقررات ناظر بر دعوت به مناقصه های بین المللی و عمومی توسط و به امضاء وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده تشكیل شده است:

– تامین خدمات عمده و جزئی ارتباطات.

– فروش ظرفیت تردد شبكه به كاربردهای بین المللی یا موسسات.

– اجاره وسایل و امكانات زیر بنائی شبكه به كاربردهای بین المللی یا موسسات.

– تامین اینترنت و اطلاعات و پایگاه دیجیتال و محصولات و خدمات مربوطه.

– تامین سایر منابع دیگری كه در زمینه خدمات ارزش افزوده هم اكنون موجود بوده و یا برای آتیه پیش بینی شده اند.

– امور مربوط به تجارت الكترونیك و فعالیتهای تجاری شبكه های مخابراتی فوق در زمینه تلفن همراه.

– ارائه خدمات به مشتریان از جمله و نه محدود به مدیریت روابط مشتریان و خدمات مركزی ارتباطات.

شركت برای تحقق مقاصد فوق و همچنین اجرای اهداف شركت می تواند به كلیه اقدامات مالی، بازرگانی و اقتصادی و همچنین اقدامات مفید .، لازم و ضروری در جهت تحقق بخشیدن به هدف و موضوع شركت مبادرت ورزد.

بنابراین شركت می تواند بدون اعمال هیچ گونه محدودیتی به اقدامات مشروحه ذیل مبادرت ورزد:

الف) ورود در توافقات و انعقاد موافقنامه در زمینه ارائه خدمات، نمایندگی، عاملیت،
حق العمل كاری، و قبول تعهدات و هر نوع توافق دیگری كه در محدوده موضوع و اهداف شركت قرار داشته باشد، و همچنین كسب اعتبارات و وام های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و صدور و قبول و ظهر نویسی اسناد تجاری در محدوده موضوع و اهداف شركت.

ب) همكاری، ایجاد مشاركتها یا شركتها یا موسسات جدید با افراد یا اشخاص حقوقی داخلی یا خارجی كه هم اكنون وجود دارند یا در آینده بوجود می آیند، تحصیل و تملك جزئی یا كلی شركتها یا موسسات داخلی یا خارجی، مشاركت در سرمایه سهمی شركتها و موسسات مذكور، تاسیس شعبه یا دفاتر نمایندگی در ایران و در خارج از كشور.

پ) صدور، تحصیل، فروش و ایجاد اسناد مالی و وثیقه و اعمال سایر اقدامات قانونی ناظر بر اوراق و اسناد بهادار، اسناد تجاری، اسناد تضمینی و تضمینات قابل تبدیل بنا به تشخیص و صلاحدید هیات مدیره بشرطی كه چنین اعمالی از زمره فعالیتهای واسطه گری خارج باشد.

ت) انعقاد موافقتنامه برای كسب مجوز، امتیاز، علامت تجاری، دانش كاربردی و مهارت فنی و همكاری فنی و سایر موافقتنامه های حقوق مالكیت معنوی و تحصیل و كسب و ثبت اینگونه حقوق.

ث) تحصیل، اجاره، كرایه و فروش اموال منقول و غیر منقول، ساخت كارخانه ساختمان، ورود در و انعقاد موافقتنامه های مالی استیجاری، تحصیل حقوق عینی یا مالكیتی نسبت به اموال منقول و غیر منقول از جمله و نه محدود به انعقاد قولنامه فروش، گرو، رهن و وثیقه تجاری؛ تعیین و ایجاد حق بنفع اشخاص ثالث و ثبت سند مالكیت آن. قبول وثیقه از یا انتقال به اشخاص ثالث؛ فك وثیقه و رهنی كه بنفع شركت ایجاد شده؛ ایجاد تضمین نسبت به اموال منقول و غیر منقول متعلق به شركت منجمله ایجاد وثیقه و رهن و وثیقه های موسسات تجاری از طرف خود یا از طرف اشخاص ثالث در محدوده ای كه به موجب هدف و موضوع شركت انجام این اقدامات ضروری باشد.

چ) ثبت حقوق مالكیت معنوی منجمله علامت و نشان تجارتی، فروش، اجاره، خرید و فروش مجدد، و اعطای امتیاز و اعطای فرعی همان امتیاز و انجام و اجرای اقدامات مربوطه.

علاوه بر موضوعات فوق، چنانچه شركت لازم بداند می تواند هر گونه معاملات دیگری را، بشرط آنكه در صورت لزوم تاییدات مقرر در زمینه موارد مزبور كسب شده باشند، به انجام رساند.

ماده 6

سرمایه شركت

سرمایه تعهد شده شركت مبلغ 000،000،000،578،1 ریال است.

سرمایه شركت منقسم به 000، 800، 157 سهم با نام و هر سهم به ارزش اسمی 000،10 ریال است. سهام با نام شركت به دو گروه یا به عبارتی سهام گروه الف و سهام گروه ب تقسیم گردیده است.

ساختار تعلق سهام شركت به شرح ذیل است:

(الف) سهام گروه الف كه 60 (شصت) درصد از كل سهام شركت را با ارزش اسمی 000،000،800،946 ریال تشكیل می دهد.

(ب) سهام گروه ب كه 40 (چهل) درصد از كل سهام شركت را با ارزش اسمی 000و000و200و631 ریال تشكیل می دهد.

هویت سهامداران گروه الف ( سهامدار گروه الف) و سهامداران گروه ب (سهامدار گروه ب) بشرحی است كه در اظهار نامه ثبت شركت سهامی نزد اداره ثبت شركتهای تهران و به موجب قوانین ایران به ثبت رسیده است.

ماده7

گواهینامه سهم، دفتر ثبت سهام

1-7 تمامی گواهینامه های سهام باید متحدالشكل و چاپی و دارای ته سوش و شماره ترتیب بوده و به امضای رئیس هیات مدیره و یك مدیر كه توسط هیات مدیره برای این منظور تعیین می شود رسیده و ممهور به مهر شركت باشد. هیات مدیره می تواند گواهینامه های سهام را بنحوی منتشر نماید كه معرف هر تعداد سهم از سهام شركت باشد.

2-7 تا زمانی كه گواهینامه سهام صادر نشده باشد شركت می تواند ظرف مدت ده روز از تاریخ تاسیس شركت گواهینامه های موقت سهم را كه معرف شماره، نوع و مبلغ پرداخت شده سهام مزبور باشد صادر نماید. هیات مدیره گواهینامه موقت سهام را بلافاصله پس از صدور به سهامداران تحویل خواهد داد. شركت ظرف مدت یك سال از تاریخ پرداخت ارزش اسمی سهام گواهینامه سهام مزبور را صادر كرده و به سهامداران تحویل داده و گواهینامه های موقت سهام را باطل خواهد كرد.

3-7 شركت دفتری را برای ثبت سهام اختصاص خواهد داد كه در آن نام، نشانی و تعداد سهام بانام متعلق به هر یك از سهامداران را ثبت خواهد كرد. دفتر ثبت سهام در دفتر مركزی شركت نگهداری خواهد شد. انتقال سهام در موقعی محقق می شود كه انتقال مزبور به موجب تصمیم هیات مدیره و با رعایت مفاد ماده 8 این اساسنامه در دفتر ثبت سهام به ثبت رسیده باشد، مشروط بر آنكه تمامی موافقت ها و یا مجوزهای لازم از مقامات ایرانی تحصیل شده باشند. هر گونه تغییرات بعدی در نشانی سهامداران بایستی به شركت اعلام شده و در دفتر ثبت سهام به ثبت برسد.

4-7 گواهینامه موقت سهم یا گواهینامه سهم بایستی حاوی نكات ذیل باشد:

انتقال و یا ایجاد هر گونه تعهد به هر نحو نسبت به سهام معرفی شده در این گواهینامه سهم منوط به رعایت مفاد ماده 8 اساسنامه این شركت بوده كه یك نسخه از آن همواره در طی ساعات اداری در محل دفتر مركزی شركت قابل بررسی است. هر گونه انتقالی كه بدون رعایت مقررات مندرج در این اساسنامه صورت پذیرد در قبال سهامداران، شركت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار و باطل است.

5-7 یك سهم شركت قابل تقسیم نمی باشد. دارندگان سهام مشترك موظفند یك نفر نماینده از میان خود را كتباً به شركت معرفی نمایند كه این نماینده از نظر شركت حق خواهد داشت كه كلیه حقوق مربوطه سهام را از جانب دارندگان سهام مشترك اعمال نماید.

ماده8

انتقال سهام

الف) هر گونه نقل وانتقال سهام فقط با رعایت مفاد این اساسنامه و با رعایت الزامات مقرر در قوانین ایران صورت خواهد پذیرفت. هر انتقال دیگری بر خلاف روال فوق باطل و بلااثر خواهد بود. هیچ سهامداری حق نخواهد داشت كه بطور مستقیم یا غیر مستقیم بدون رعایت مقررات مندرج در این اساسنامه و شركتنامه سهامداران، مبادرت به فروش، واگذاری، توثیق، انتقال نموده یا به هر نحو تغییری در حقوق مربوط به سهام داده یا پیشنهاد آن را ارائه نماید.

ب) هر گونه نقل و انتقال كه ناظر بر 5% سهام و یا حق رای مربوطه در شركت گردد، مستلزم ابلاغ موضوع به مرجع نظارتی (كمیسیونی كه در ارجای مفاد آئین نامه ماده 124 برنامه پنج ساله سوم توسعه مورخ 16/2/1379 تشكیل گردیده) تا 2 ماه قبل از انجام انتقال بوده و در صورتی كه انتقال توسط سهامداران گروه الف یا سهامداران ایرانی به اشخاص خارجی مطرح باشد، انتقال منوط به اخذ موافقت و یا تاییدات لازم از سوی مقامات ایرانی خواهد بود.

پ) هر گونه انتقال سهام به شركتهای فرعی وابسته به گروه الف از سهامداران یا شركتهای فرعی وابسته به گروه ب از سهامداران می تواند بدون لزوم رعایت مفاد مقرر در بند (ث) ماده 8 این اساسنامه آزادانه صورت پذیرد مشروط به آنكه مجوزهای لازم مربوطه از مقامات ایرانی كسب شده باشد. برغم مفاد پیش گفته، چنانچه شركتهای فرعی وابسته به سهامداران در مدتی كه صاحب سهام می باشند به نحوی دستخوش تغییر قرار گیرند كه شركتهای مذكور دیگر به منزله شركتهای فرعی وابسته به سهامدار انتقال دهنده سهام مورد بحث تلقی نگردند، بدین وسیله انتقال دهنده تعهد می نماید كه حسب مورد، شركتهای فرعی وابسته یا سهامدار، قبل از آنكه وضعیت ایشان حسب مورد به عنوان سهامدار یا شركتهای فرعی وابسته یا سهامدار دستخوش تحول گردد، اقدامات لازم را برای انتقال سهامی كه در اختیار چنین شركتی می باشد بنام انتقال دهنده بعمل آورده و هر مدیری كه حسب مورد از سوی شركت فرعی وابسته یا سهامدار منصوب شده، مستعفی گردیده و سمت مذكور توسط انتقال دهنده كه سهام بنام وی منتقل گردیده جایگزین گردد. از نقطه نظر مفاد این مقررات، شركت فرعی وابسته یعنی، (الف) هر شركتی كه حداقل پنجاه درصد سرمایه آن مستقیماً یا غیر مستقیم تحت تملك یا كنترل سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب بوده، یا (ب) هر شركتی كه مستقیماً یا غیر مستقیم تلمك یا كنترل حداقل پنجاه درصد سرمایه سهامداران گروه الف یا گروه ب را بر عده داشته باشد، و (پ) هر شركتی كه حداقل پنجاه درصد (50%) سرمایه آن مستقیماً یا غیر مستقیم تحت تملك یا كنترل شركتی است كه آن شركت مستقیماً یا غیر مستقیم تملك یا كنترل حداقل پنجاه درصد سرمایه سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب را بر عهده داشته باشد.

ت) هر گونه نقل و انتقال سهام توسط سهامدارن گروه الف یا گروه ب به سهامدار دیگری از گروه الف یا گروه ب بطور آزادانه و بدون محدودیت های قید شده در بند (ث) ذیل امكان پذیر است.

ث) حق انتقال سهام یا منافع مربوط به آن توسط سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب منوط به رعایت شرایط زیر خواهد بود:

 

1- قبل از انتقال سهام یا منافع مربوط به آن سهامداری كه انتقال را پیشنهاد می كند (پیشنهاد دهنده) باید یك فقره اخطار كتبی ( اخطار انتقال) به سایر سهامداران (سهامدار پیشنهاد گیرنده) مبنی بر قصد خود به انتقال سهام مذكور در اخطار ( سهام پیشنهادی )به شخص ثالث باحسن نیتی كه خریدار غیر محاباتی سهام مزبور است ابلاغ نماید. اخطار انتقال بایستی حاوی نكات ذیل باشد:

– نام شخص.

– تعداد سهام پیشنهادی.

– بها هر سهم از سهام پیشنهادی ( قیمت تعیین شده).

– نسخه ای از موافقتنامه خرید سهام (به همراه ترجمه رسمی آن ) و سایر قیود و شرایط اساسی در انتقال پشنهادی سهام.

2- اخطار انتقال در حكم پیشنهاد غیر قابل برگشت به سهامدار پیشنهاد گیرنده از سوی پیشنهاد دهنده مبنی بر فروش سهام پیشنهادی (به همراه تمامی حقوق متعلقه بدان سهام) به قیمت تعیین شده برای مدت 30 روز (مدت تعیین شده) خواهد بود. مدت تعیین شده از تاریخی كه اخطار انتقال به سهامدار پیشنهاد گیرنده ابلاغ می گردد آغاز شده و در طی مدت تعیین شده، قابل برگشت نخواهد بود مگر در موردیكه رضایت كتبی سهامدار پیشنهاد گیرنده كسب شده باشد. قبول چنین پیشنهادی در كلیت آن، فقط به موجب ابلاغ اخطار كتبی از سوی هر یك از سهامداران پیشنهاد گیرنده به پیشنهاد دهنده در طی مدت تعیین شده صورت خواهد پذیرفت (اخطار قبول).

3- ابلاغ اخطار قبول توسط هر یك ا سهامداران پیشنهاد گیرنده به منزله توافق غیر قابل برگشت جهت خرید سهام پیشنهادی مذكور در اخطار قبول به قیمت تعیین شده خواهد بود.

4- چنانچه همگی سهامداران پیشنهاد گیرنده اخطار قبول را برای خرید سهام پیشنهادی ارسال و ابلاغ نمایند، در این صورت سهامداران پیشنهاد گیرنده مذكور حق خرید سهام پیشنهاد شده را به نسبت سهام خود در شركت دارا می باشند.

5- چنانچه ظرف مدت تعیین شده پیشنهاد دهنده اخطار قبول را در مورد خرید سهام پیشنهادی از سوی سهامدار پیشنهاد گیرنده (خریدار) دریافت نماید، پیشنهاد دهنده به محض دریافت مبلغ تعیین شده ملزم خواهد بود كه تعداد سهام پیشنهادی مذكور در اخطار قبول را كلاً به خریدار منتقل نماید. اخطار قبول غیر قابل برگشت بوده و پیشنهاد گیرنده را ملزم به خرید سهام پیشنهادی به مبلغ تعیین شده می نماید.

6- فرایند انتقال سهام از سوی پیشنهاد دهنده بر اساس این ماده ظرف مدت معقولی كه طی آن سهامدار پیشنهاد گیرنده بایستی ارزش تعیین شده را برطبق شرایط مذكور در اخطار انتقال به سهامدار پیشنهاد دهنده بپردازد تكمیل و محقق خواهد شد.

7- چنانچه هیچ یك از پیشنهاد گیرندگان، اخطار قبول نسبت به تمامیت و كل سهام پیشنهادی ارسال نكنند، پیشنهاد دهنده می تواند در طی 14 (چهارده) روز بعد از مدت تعیین شده تمامی سهام پیشنهادی را به خریدار ثالث با حسن نیت به قیمت تعیین شده در اخطار انتقال منتقل نماید. چنانچه در طی این مدت انتقالی صورت نپذیرد، هر گونه اقدام بعدی برای انتقال سهام منوط به رعایت روش فوق خواهد بود.

8- سهامدار(ان) پیشنهاد گیرنده می توانند اطلاعات و اسنادی را كه بر انجام معامله مبتنی بر حسن نیت دلالت نماید درخواست نمایند.

9- اگر سهامدار پیشنهاد دهنده تمام سهام خود در شركت را منتقل نماید، در این صورت سهامی كه در اختیار مدیران نماینده سهامدار پیشنهاد دهنده در هیات مدیره قرار دارد نیز منتقل گردیده، و مدیران مزبور بایستی استعفاء دهند.

ج) جز در مواردی كه برای تحقق اهداف شركت ضرورت داشته باشد، هیچ یك ازسهامداران نمی تواند بدون رضایت قبلی و كتبی سایر سهامداران مبادرت به ایجاد و تحمیل حق یا تعهد یا تجویز اعمال هر گونه وثیقه نسبت به سهام خود نماید. از نظر مفاد مقررات حاضر، اعمال وثیقه به معنی ایجاد رهن، گرو. منفعت تضمینی، تعهد، وثیقه یا تحمیل هر گونه هزینه از هر قبیل و از جمله هر نوع توافق در تجویز اقدامات فوق، فروش مشروط یا توافق در حبس مالكیت یا هر نوع اجاره از این نوع می باشد.

ماده9

افزایش سرمایه

1-9 تا زمانی كه سرمایه تعهد شده شركت كاملاً پرداخت نشده است، شركت سرمایه خود را افزایش نخواهد داد.

2-9 مجمع عمومی فوق العاده می تواند طبق تشریفات مقرر در این اساسنامه نسبت به افزایش سرمایه شركت اتخاذ تصمیم نماید. مجمع مذكور پس از استماع پیشنهاد هیات مدیره و گزارش بازرس در مورد افزایش سرمایه تصمیم گیری خواهد كرد. پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه پیشنهادی مبتنی بر نیازهای تجاری شركت بوده و بایستی متضمن توجیه لزوم افزایش سرمایه پیشنهادی و نیز شامل گزارشی درباره امور شركت از ابتدای سال مالی جاری بوده و در صورتی كه هنوز مجمع عمومی نسبت به حسابهای سال مالی قبل تصمیم نگرفته باشد شامل گزارشی از وضع شركت از ابتدای سال مالی قبل باشد. گزارش بازرس بایستی حاوی نقطه نظرات راجع به توصیه هیات مدیره نیز باشد. مجمع عمومی فوق العاده كه در مورد افزایش سرمایه تصمیم اتخاذ
می كند، شرایط صدور سهام جدید را در صورت وجود، و فروش و تادیه قیمت آن را تعیین یا اختیار تعیین آن را به هیات مدیره واگذار خواهد كرد.

3-9 تصمیم مجمع عمومی فوق العاده درباره افزایش سرمایه و شرایط صدور و ارائه سهام جدید در روزنامه كثیر الانتشاری كه آگهی های مربوط به شركت در آن نشر
می گردد، آگهی می شود.

4-9 در خرید سهام جدید صاحبان سهام شركت به نسبت سهامی كه مالكند حق تقدم دارند و گواهی حق تقدم بایستی توسط پست سفارشی برای تمامی سهامداران ارسال گردد و در صورتی كه سهامداری مقیم خارج باشد این گواهی توسط پست سفارشی هوایی ارسال خواهد شد. گواهی حق تقدم ظرف 20 (بیست) روز از تاریخ تشكیل مجمع عمومی فوق العاده ای كه افزایش سرمایه را تصویب نموده توسط هیات مدیره از طریق پست سفارشی و در صورتی كه سهامدار مقیم خارج باشد از طریق شركتهای پستی بین المللی از قبیل DHL برای تمامی سهامداران ارسال خواهد شد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky