توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقیق در مورد مقایسه فرمولاسیونهای مبدأ – مقصد دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد مقایسه فرمولاسیونهای مبدأ – مقصد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد مقایسه فرمولاسیونهای مبدأ – مقصد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد مقایسه فرمولاسیونهای مبدأ – مقصد :

انواع موثری (كاربردی) روشهای تجزیه ای نوعاً به ارزیابی اثر طرحهای كنترل ترافیك جایگزین در یك تعداد ( در یكسری از) اندازه گیری های ( سنجشهای) اثر (MOES) شامل تاخیر و توان عملیاتی و انرژی و انتشار خطر تصادف نیاز داد به خاطر اینكه شبكه های ترافیك: محیطهای دینامیك و پویا هستند. در پاسخ به تغییرات در كنترل ترافیك، تركیب جریان ترافیك ممكن است تغییر كند. به عنوان مثال، نصب یك سربالای اتصال در ورودی بزرگراه می تواند به طور بالقوه ای باعث شود تا برخی از رانندگان به منظور جلوگیری از ایجاد تاخیرات در یك ورودی بخصوص. از طریق تغییر در ورودشان به بزرگراه الگوی برنامه روزانه شان (عادی) نشان را تغییر دهند ( تغییراتی در برنامه های عادی و روز مره شان ایجاد كنند) به منظور بدست آوردن الگوهای عادی ( معمولی) ترافیك در پاسخ به تغییرات شرایط ترافیك یك هاتریس O-D مورد نیاز است در طی برخی از اشكال ردیابی خودرو یا در بررسی و بازدید در جایی كه مقصد و مبدأ واقعی یك وسیله نقلیه یا سازنده سفر بدست می آید می‌توان تقاضاهای OD كامل ناقص را مستقیماً مشاهده كرد. بررسی ها شامل انشعاب یك زیر مجموعه ای از راننده های وسایل نقلیه است به منظور تخمین تقاضای OD میانگر( نشان دهنده) كل جامعه
( جمعیت، اشتغال) است ( كل جمعیت را نشان می دهد) در غیاب مشاهده مستقیم، نوعاً (معمولاً) براساس اطلاعات استفاده كنندگان تقاضاهای OD تخمین زده می‌شود در داخل فرآیند طراحی حمل و نقل چهار مرحله ای قدیمی و سنتی. معمولاً براساس داده های اطلاعات منطقه ای و استفاده از جاده همچون جمعیت: فرصتهای شغلی و اندازه گیری های فراوانی ؟؟ و تولیدان عنصر تخمین زده می شود.

در نتیجه، با استفاده از یك مدل گرانش (نقل) توزیع سفر، تقاضاهای O –D محاسبه می‌شود. روش سوم تلاش می كند تا از روی محاسبات جریان ترافیك مشاهده شده تقاضای O –D مجهول ( ناشناخته) را استنباط كند ( تعیین كند) روش سوم نیاز برای تخمین ( برآورد) جذابیت ها و تولیدات سفر از خصوصیات منطقه ای مجموعه
( انبوهه) را تامین می كند در عوض برای محاسبه( تخمین) یك تقاضای O –D تا جایی كه امكان دارد تكرار كننده ( بیانگر) جریانهای مشاهده شده است. این روش به سادگی از محاسبات ( تعداد) آشكار ساز حلقه ی موجود استفاده می كند. وان ارد و همكارانش (2003) نشان دادن كه مدل نقل توزیع سفر یك مسئله (مشكل) فرعی از مسئله O –D مصنوعی حاصل می باشد (جریانها تنها در رابطه های منطقه ای مشاهده می شود) مخصوصاً بوسیله ( از طریق) محاسبات اتصال موجود در اتصالات ورودی و خروجی شبكه و ملاحظه یك هاتریس بذری ( هسته ای) تابع مقاومت ظاهری مدل ثقل مسئله O –D مصنوعی یك مدل ثقل توزیع سفر برگشت داده می شود ( بر می گردد) به منظور تخمین و ارزیابی اعتبار تقاضای O –D در طی چهار دهه اخیر تحقیقات و كارهای جامع و گسترده ای برای گسترش روشهای منظم و سازمان یافته صورت گرفته است اصولاً این تلاشها به اهداف طراحی طولانی مدت محدود شده است با وجود این به دلیل نیاز به مدیریت خیلی موثرتر سازمان حمل و نقل امروزه بیشتر بر تخمین تقاضاهای O –D از طریق آنالیزهای ( روشهای تجزیه است) موثر ترافیك خیلی كوتاه مدت تاكید می شود. روشهای O –D مصنوعی شامل روشهای ابتكاری و ریاضیات  روشهای O –D دینامیك و استانیك و روشهایی كه علاوه بر تقاضای O –D مسیرها ( جاده ها) تخمین زده می باشد. این روشها بطور مفصل و دقیق بوسیله وان ارد و همكارانش (2003) توضیح داده شده است. این مقاله برای تخمین و ارزیابی تقاضاهای O –D استاتیك و ثاب با فرض اینكه جاده ها هستند بر روی روشهای ریاضیاتی متمركز شده است مقاله بعدی مسئله (مشكل) تخمین O –D و مسیر یابی تركیبی كه باعث پیچیدگی و ایجاد خطا در مسئله می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد در هنگام تخمین و ارزیابی تقاضای شبكه كه به طور مصنوعی از جریان های اتصال ( تقاضای مصنوعی شبكه از جریانهای حلقه ای) با مسائل و مشكلات تئوری و تجربی زیادی مواجه می شویم. اولین مشكلی كه با آن مواجه می شویم این است كه بصورت ؟؟ امكان دارد كه تقاضاهای O –D چند تایی وجود داشته باشد كه دقیقاً بیانگر جریانهای مشاهده شده است (باشد) به منظور انتخاب یك راه حل منحصر به فرد كه دقیقاً شبیه هاتریلس هسته ای است. به جاز (از) استفاده از راه حلهای چند تایی كه محدودیت های جریان حلقه ای (اتصال) را اعمال می كند. می‌توان از ماتریس هسته ای استفاده كرد دومین مشكلی كه با آن مواجه می شویم این است كه در عمل به دلیل اینكه دده ها در نقاط مختلف جمع آوری می شود و به خاطر وجود خطاها در مجموعه اطلاعات (داده ها) پیوستگی جریان حلقه ای (اتصال) در گره ها به ندرت در داخلیك مجموعه ای از اطلاعات مشاهده شده وجود دارد. و این باعث می شود كه اغلب اوقات هیچ تقاضای O –D كه دقیقاً با جریانهای حلقه ای مشاهده شده مطابق باشد وجود نداشته باشد دوباره ( در اینجا نیز) راه حلهای چند تایی ممكن است وجود داشته باشد كه خطاهای جریان حلقه ای ( اتصال) یكسان را تامین می كند وان ارد و همكارانش (2003) یك فرمولاسیون كلی را گسترش دادند كه قضیه ( مسئله ) پیوستگی جریان كه در بخشهای دیگر ؟؟ درمورد آن بحث خواهد شد) را حل می كند ( رفع می كرد). مسئله سوم كه وجود دارد این است كه برای اكثر مسائل تجربی مسیرهایی كه بوسیله تقاضاهای O –D مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً ناشناخته هستند. در نتیجه برای محاسبه تقاضاهای O –D علاوه بر جاده ها
( مسیرها) یك مقدار پیچیدگی نیز به مسئله افزوده می شود.

آخرین مسئله این است كه O –D صحیح و درست به ندرت شناخته می شود. بنابراین ارزیابی اینكه چطور بدرستی تقاضای O –D تخمین زده می شود. كاری بسیار سخت و دشوار است در جایی كه جاده ها ( مسیرها) یك Prion مشهور هستند فرمولاسیونهای O –D مصنوعی برای مسائل بكار می رود. در این مقاله برای شناسایی ( تعریف) مفاهیم ( معانی) فرضیات ساده مختلف كه در متن ( نوشته جات) در تخمین های O –D نهایی در مودر آن صحبت شده است. از مثالهای ساده ای استفاده می شود. باید توجه داشت كه نتایج نشان داده شده در اینجا
اصولاً ، دو تا از فرمولاسیونهای اصلی برای تخمین و ارزیابی مناسبترین ( محتمل ترین) تقاضای O –D ( همانطور كه به وسیله اطلاعات راستین سنجی/ مینیمم ماكزیمم تعریف شده) در عبارتهای از ؟؟ عقب تر از ( پشتیبان) هرفرهرگاسیون بیان شده و بحث می شوند. این فرمولاسیونها شامل اطلاعات مینیمم / راستین سنجی حداكثر در ارتباط با ماتریس O –D( فرمولاسیون سفر نامیده می شود) و اطلاعات مینمم/ راستین سنجی حداكثر در ارتباط با جریانهای پیوسته ( فرمولاسیون ظرفیت نامیده می‌شود) می‌باشد. این فرمولاسیونها در عبارتهایی بیان شده اند كه توضیح چگونه آنها ایجاد شده اند فرضیات ساده ی كه برای حل تحلیلی فرمولاسیون اصلی ایجاد می شوند ( ساخته می شود) را شرح می دهد.

بعد از نمایش (نشان دادن) فرمولاسیونهای برای حل مسئله O –D مصنوعی و فرضیات ساده مربوطه در بخض بعدی سازگاری (ثبات) دو فرمولاسیون ( فرمولاسیون ظرفیت و سفر) برای دو شبكه فرضی ساده ( یكی از آنها یك تقاضای كل ثابت و دیگر یك تقاضای كل متغیر را نشان می دهد) را مورد بررسی قرار می گیرد. دلیل انتخاب این شبكه ها ساده این است كه برای بررسی اینكه چطور راه حل بهینه به عنوان یك تابع (به عنوان تابعی ) از فرمولاسیون مسئله تغییر می كند.

این شبكه ها قادرند تا فضای راه حل را شمارش كنند. علاوه بر این برای یكسری از موارد (همچون)
(a)    اثر مقیاسی گذاری O –D هسته ای (بذری) بر روی راه حل نهایی
(b)     اثر امكان ( عملی بودن) O –D بذری بر روی تخمین و ارزیابی جدول O –Dنهایی
(c)     اثر كمبود (عدم) پیوستگی جریان بر روی راه حل نهایی

فرمولاسیون های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و آزمایش شدند.

فرمولاسیون های O –D ساكن
همانطور كه توسط ویلسون(1970) شرح داده شد. برای حل یك سری ( یك تعداد)‌از مسائل حمل و نقل از روش های بیشینه سازی راستی سنجی در كمیته سازی ( به حداثل رسانی) اطلاعات استفاده می شود. بكارگیری ( استفاده از) اصول بیشینه سازی راستین سنجی برای مسئله تخمین و ارزیابی O –D ساكن (استاتیك) اولین بار بوسیله ویلوم سن(1978) پیشنهاد شد. او نشان داد كه از طریق بیشینه سازی راستین سنجی ماتریس سفر مناس می تواند یك مجموعه از محدودیتهای مربوطه را تخمین زده و ارزیابی كند. این بخش 2 تا از فرمولاسیونهایی كه برای حل مسئله O –D ساكن به همراه ( همراه با) بهینه سازی های بعدی، توسط رویلن  و همكارانش (1980) پیشنهاد شده را شرح میدهد( ویلوم سن 1981 و ویلوم سن، 1984 و اوتوزار و ویلوم سن 2001) علاوه بر این تقریبها (بهینه سازی) كه برای این فرمولاسیون ها بوسیله وان آرد و همكارانش(2003) گزارش شده را نشان داده می شود. این بخش، فرضیات ساده مختلفی كه برای حل تحلیلی مستله ایجاد شده شرح داده می شود. در تلاش برای شناسایی خطاهای مربوطه به فرمولاسیونهای مختلف این  فرضیات ساده بطور جامع و كامل شرح داده می شود، چونكه (زیرا) اثر آنها بر روی راه حل نهایی بصورت منظم و سازمان یافته مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه كمك این مقاله علم و دانش شناسایی كمبودهای فرمولاسیون های مختلفی است كه در مقالات و نوشته جات شرح داده شده و شناسایی حوزه ( قلمرو) كاربرد فرمولاسیون است.

فرمولاسیون سفر
روش بر پایه سفر برای تعیین (تعریف) ماكزیمم احتمال ماتریس سفر كلی كه از علایم (نشانه های ) سفر منحصر به فرد خاص تشكیل شده است را مورد بررسی قرار می دهد( مطالعه می كند). اجازه دهید همانطور كه در جدول 1 تعریف شده تعداد كل سفرهای O –D برابر با T و تعداد سفرهایی كه بین مبدأ و مقصد J جابه جا می‌شوند
( سفر میكنند) برابر با Tij باشد. در اینصورت ( بنابراین) تعداد راههایی ( به عنوان راستین سنجی تعریف شده است) كه سفرهای Tمی تواند بدان تكرار به گروههایی از سفرهای Tij تقسیم شود. می تواند به صورت زیر محاسبه شود.

برای تعریف ( تعیین) راه حلی كه تابع راستین سنجی را به حداكثر می رساند داریم: فرولاسیون بالا هیچ یك از اطلاعات قبلی را همچون بررسی قبلی ( ماتریس هسته ای) به حساب نمی آورد. ( مورد توجه قرار نمی دهد). در حالی كه ماتریس هسته ای ضرورتاً ( الزاماً) جریانهای حلقه ی مشاهده شده را نمی پذیرد. برای گسترش و سبط دادن تابع احتمال ماكزیمم می‌توان از ماتریس هسته ای استفاده كرد.

همانطور كه در معادله 2-1 نشان داده شده برای حل Tij یك ماتریس هسته tij به عنوان ورودی داده شده است. بر پایه (براساس) ماتریس هسته ای بالا، می توان متوجه شد كه احتمال یك سفر خاص و منحصر به فرد از I به J عبارت است از در نتیجه احتمال(احتمال وقوع) سفر Tij از I به j به صورت زیر است.

فرمولاسیونهای بالا از توابع عینی برای بیان احتمال نیاز به محدودیت های اضافی دارند تا كامل شوند. (وان آرد و همكارانش،2003 ویلوسن،1978 و وال زویلن، 1980) همانطور كه در معادله 2 نشان داده شده است ساده ترین این محدودیت ها نشان می دهد كه مجموع همه سفرهایی كه از یك تقاطع مشخص می گذرند باید با جریان تقاطع ( حلقه ای) در آن تقاطع برابر باشد. بعداً نشان داده خواهد شد ساده ترین مكانیسم برای اینكه محدودیتهای بالا در توابع عینی (واقعی) قبلی را شامل می شود ( كه شامل محدودیتهای فوق در توابع واقعی قبلی شود. استفاده از ضرب كننده های لاگراش است. این ضرب كننده ها به یك تابع واقعی با محدودیتهای برابر اجازه می دهد تا به یك تابع واقعی طبیعی ( بدون محدودیت) هم تبدیل شود.

بدلیل اینكه پیوستگی جریان اتصال ( حلقه ای) در داده های دامنه ( میدان) مشاهده نمی‌شود به خاطر اینكه آنها معمولاً در فواصل زمان مختلف جمع آورش شده و شامل خطاهایی می شود. وان ارد و همكارانش (2003) پیشنهاد كردند كه به جای حذف محدودیتهای جریان آنها به حداقل برسند( به جای اینكه محدودیتهای جریان را جذف كنیم آنها را به حداقل برسانیم) به عبارت دیگر به جای یافتن ماتریس O –D خیلی مناسب كه دقیقاً بیانگر جریانهای اتصال مشاهده شده است، برای یافتن ماتریس O –D خیلی مناسب از بین همه آنهایی كه ( همه ماتریسهایی كه) دقیقاً مشابه ( مطابق) جریانهای اتصال هستند مسئله دوباره تنظیم می شود. عبارت پیشنهادی برای مجسمكردن ( بدست آوردن) خطایی كه به حداثل رسیده، در معادله 3 نشان داده شده است و تابع (موضوع) محدودیتهای پیوستگی جریان است. این جریانهای مكمل   آنهایی هستند كه كمترین انحرافل را از جریانهای اتصال ( حلقه ای ) مشاهده شده دارد، در حالی كه پیوستگی جریان اتصال را تامین می كنند. این جریانهای اتصال مكمل كه پیوستگی جریان را تامین می كنند. حال می تواند به عنوان محدودیتهای برابر دقیق (غیر قابل انعطاف) به تابع حقیقی از معادلات 1-1 یا 2-1 اضافه شود تضمین كننده ایجاد یك راه حل عملی می باشد. متناوباً یك فرد می تواند بطور همزمان معادله 3 و معادلات 1-1 یا 2-1 را حل كند. متاسفانه تركیب كردن عبارتی كه بدنبال بیشینه سازی احتمال است با عبارت دیگری كه بدنبال به كمینه كردن ( به حداقل رساندن) خطای جریان اتصال است كار آسان و راحتی نیست. علیرغم این ضرب كننده های لاگرانژ آنها می‌تواند محدودیتهای یكسان را به یك تابع حقیقی محدود اضافه كند در نتیجه، وان آرد و همكارانش (2003) پیشنهاد كردند كه با توجه به هر یك از سلولهای ( اتاقچه های) سفر از مشتقات جزیی معادله 3 استفاده كنیم كه به صورت زیر محاسبه می‌شود. كه معادلات زیادی ایجاد می‌كند كه آنها سلولهای ( اتاقچه های ) سفر هستند هم ارزهای معادله 4 می‌تواند به معادله 2-1 اضافه شود تا معادله زیر حاصل شود.

نتیجه نهایی فرآیند بالا پیشنهاد كننده این است كه اكثر مسائل تولید O –D مصنوعی شامل دو زیر مسئله ( مسئله فرعی) می‌باشد. یكی از اینها شامل یافتن ( عبارت است از یافتن) یك مجموعه جدیدی از جریانهای اتصال مكمل است كه پیوستگی جریان را تامین میكند. در حلقه ای كه مسئله ماكزیمم احتمال می تواند همانند سابق حل شود متساوباً، یك فرد می تواند مشتقات جزیی را كه پیوستگی جریان اتصال را تامین می‌كند ( ایجاد می كند) را محاسبه كند در حالی كه با كمترین مقدار از جریان های اتصال مشاهده  منحرف شده اند و بنابراین با استفاده از ضرب كننده های لاگرانتر این جریانها مستقیماً در فرمولاسیون ماكزیمم احتمال بكار می روند. در بخش بعدی هر دو روش راه حل با هم مقایسه می شوند اولین مشكل ( چالش) در (با) بیشینه سازی معادله 5 این است كه آن اعداد بسیار بزرگی را تولید می كند( ایجاد می كند) كه از نقطه نظر ( از دیدگاه) محاسباتی پرداختن به آن بسیار سخت و دشوار است. علاوه بر این همانطور كه مرسوم است از طریق مشتق گیری توابع واق%B

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky