توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ورزش و فراغت در تفكر اجتماعی دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ورزش و فراغت در تفكر اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ورزش و فراغت در تفكر اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ورزش و فراغت در تفكر اجتماعی :

مقدمه
ما در اینجا تاریخچه كاملی از تفكر جامعه شناسی در مورد ورزش و فراغت را ارایه
نمی كنیم، اما تا اندازه ای تاریخچه ای گزینشی از برخی سنن اصلی تفكر اجتماعی كه از انبوهی از پژوهش ها در جامعه شناسی ورزش و فراغت، آگاهی داده است. برخلاف شرایط چشم اندازی یا چارچوبی، كلمه سنت، عمداً در این فصل به كار رفته است، زیرا این كلمه چیزی بیش از مفهوم تغییر و نیز استمرار را در درون و مابین شیوه های گوناگون اندیشیدن در مورد ورزش و فراغت حمل می كند. ما بر این عقیده بوده ایم كه احتمالاً فهم موقعیت های گوناگون اجتماعی و سیاسی به عنوان احاطه بر سنن گسترده تفكر اجتماعی، مفیدتر از فهم منطقی مثال ها و مسائل غامض صحه گذاشته شده است.

بالاتر از همه، دیگر اینكه این كتاب برای تمام دانش آموزان فارغ التحصیل نشده و فارغ التحصیلی نوشته شده كه طی سالیان، از ما و دیگران، موضوع واحدی را خواسته اند كه نه تنها آنان را به تئوری جامعه شناسی بلكه به جامعه شناسی ورزش و فراغت معرفی می كند. ممكن است عده ای تصور كنند كه ما شكست خورده ایم، لیكن اعتقاد ما بر آن است كه در حالی كه تعدادی از موضوعات تخصصی مایل به انعكاس سنن خاص تفكر اجتماعی بوده اند، هیچ موضوع كلی، مبادرت به تسخیر وسعت نظر همزمان تفكر جامعه شناسانه در مورد ورزش و فراغت نكرده است.

به گفته تحلیل گرانه، به مدت ربع قرن و شاید بیشتر، مناظره جامعه شناسانه ای در مورد ورزش و فراغت وجود داشته است.
در واقع مدت ها پیش از قرن نوزدهم، تفكر جامعه شناسانه (كامت، اسپنسر، ماركس) در جستجوی تعریف اجماعی، هم از دیدگاه جامعه به عنوان ساختار پیچیده كلی و هم نسبت آن با مؤسسات خاص بود، آدام فرگوسن، در مورد ورزش به عنوان مؤلفه ضروری زندگی شهری گفتگو نمود1 فرگوسن از نوشتجات قرن هجدهم، ورزش را به عنوان گونه ای از مراسم اشتراكی كشف كرد كه از طریق آن می شد انسجام اجتماعی را نشان داد. در مورد ماركس، جامعه كمونیست. فرصتی ارائه كرد تا صبحگاهان به شكار بپردازد و بعد از ظهر ماهی بگیرد و عصر گوسفند پرورش دهد. دوركیم، مراسم مذهبی خاصی را به عنوان رسیدن به “نمای بیرونی تفریح” استنباط نمود2

اظهار عقیده كرده اند كه ورزش و فراغت، موضوعات جنبی و حتی به معنی درخواست جامعه شناسانه بوده اند. پژوهش برای این فصل، درگیری با بسیاری از موضوعات كلاسیك جامعه شناسانه را ایجاب می كند و در حالی كه كسی نمی تواند بگوید كه آیا وبر فوتبال بازی كرده، یا رزا لوكزامبوگ از نقاشی لذت برده، یا آدام فرگوسن شینتی تماشا كرده، بدیهی است كه ماركس، وبر، دوركیم، سیمل و دیگران همگی به ورزش و فراغت به عنوان هیچ چیزی جز موضوعی جنبی نگاه نكردند.

در یك یادداشت معاصرتر نه تنها می دانیم كه آنتونی گیدتر از باشگاه فوتبال تاتنهام هات سپر حمایت می كند و می دانیم كه مدیر كنونی شورای پژوهشی علوم اقتصادی و اجتماعی از ؟؟ حمایت می‌كند. اما مهمتر آنكه ورزش و فراغت و همچنین در سنن معاصر افكار اجتماعی و سیاسی نظیر فمینیسم، پستمدرنیسم، جامعه شناسی تصویری و مطالعات فرهنگی كه فقط نام چند تا را به عنوان مثال آوردیم به تصویر كشیده شده اند. همچنین كوشیده ایم تا نشان دهیم كه چگونه تحقیقات ورزش و فراغت، به فهم موضوعات جامعه شناسانه معاصر نظیر، بدن، جهانی سازی، فضای اجتماعی، مذهب، محیط زیست، مصرف، احساسات، ملیت گرایی و هویت فرهنگی كمك كرده است.

بی تردید، برنامه ریزی های بیشماری به رشد علاقه مندی به جامعه شناسی ورزش و فراغت كمك كرده است. لیكن به نظر می رسد كه حداقل سه سری ملاحظات از اهمیت قاطعی برخوردار بوده اند.
(i) در حالی كه ممكن است ورزش و فراغت، برای افراد گوناگون به معنی چیزهای گوناگون باشد- سرگرمی، رنج و محنت، از خود بیگانگی، خوشی، آزادی- فرار از دنیای سرگرمی- و تا حد كمتری، ورزش- واقعاً غیرممكن است. لازم است فرد فقط جای ورزش و سرگرمی را در درون زندگی افراد در نظر داشته باشد. یا روح هیجانی تشكیلات گوناگون اجتماعی را در طی تورنمنت های جام جهانی، یا شیوه ای را كه تمرینات خاص ورزشی و فراغتی همچون نشانه های شمول و اخراج،‌ مقام و حاشیه ای بودن، یا شیوه ای را كه ورزش و سرگرمی به سیاست های اقتصادی و رفاه اجتماعی كمك كرده اند،

برای پی بردن به اینكه ورزش و سرگرمی شكل های متداولی از یك شیوه مؤخر زندگی برای بسیاری از مردم هستند در نظر داشته باشد؛(ii) برتری یك اعتقادی كلی كه ورزش و سرگرمی تا اندازه ای مستقل یا جدا از جامعه یا سیاست یا مشكلات توسعه اجتماعی، موجب شناخت فزاینده ای شده كه ورزش و سرگرمی بسیار پیچیده از آن بودند به عنوان نتیجه ساده رفتار داوطلبانه یا هویت های كلاً مستقل در نظر گرفته شوند. اندیشه اساسی اولیه در مورد ورزش و سرگرمی، همانند جامعه شناسی به تنهایی، تمایل به آغاز با تفكیك مدل كلاسیك اراده گرایان داشت.

بیشتر فعالیت در این محدوده در آغاز دهه60، نه تنها افسانه استقلال محلی (خود مختاری) را به چالش كشید بلكه بیان نمود كه تغییر شرایط جهانی و روابط اجتماعی بر هر چیز و هر كس، از جمله ساختار، معنا و سازمان ورزش و سرگرمی تأثیر می گذارد؛(iii) ازدیاد سازمان ها، حوزه‌های گنجایش دانشگاه ها و رشته های تحصیلی، ژورنال های تخصصی و جمعیت‌های آكادمیك نه تنها به حمایت از جامعه شناسی متمایز ورزش و سرگرمی كمك نموده بلكه به توضیح اینكه این حوزه های دلواپسی در حقیقت به بسیاری از مجادلات و دلواپسی های كلاسیك جامعه شناسانه مربوط و منتسب است كمك نموده، دلواپسی هایی نظیر آینده كاپیتالیزم سازمان یافته یا سازمان نیافته، گذار از جامعه كشاورزی به جامعه صنعتی، اهمیت زندگی فردی و رابطه بین مشكلات شخصی و موضوعات عمومی.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky