توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد خانه تجارت الکترونیک :

خانه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک: انتخاب روش پرداخت
نوشته شده Farshid Mahdavipour

هنگامی که سایت تجارت الکترونیک خود را طراحی می کنید، سازمان شما باید در نظر داشته باشد که مشتریان قرار است از چه روشی در وب پرداخت کنند. روشی که در ابتدا به ذهن مدیران سایت های تجارت الکترونیک می رسد اینست که اطلاعات کارت اعتباری را به صورت آنلاین جمع آوری کنند و خود این اطلاعات را پردازش کنند (Offline manual process). این روش راه را برای کلاه برداری، وارد کردن اطلاعات اشتباه و به هدر دادن نیروی انسانی باز می گذارد.
آخرین بروز رسانی ( 07 تیر 1384 )
ادامه مطالب ;

تجارت الکترونیک: افزایش نرخ تبدیل
نوشته شده فرشید مهدوی پور

شما بسیار زحمت کشیده اید که بالاخره توانسته اید مقدار زیادی بیننده به وب سایت خود جذب کنید، اما چگونه و با چه روشهایی می توان این بینندگان را به مشتری تبدیل کرد. در واقع آوردن مشتری به وب سایت تنها کار اول است، کار مهم تر و پر اهمیت تر تبدیل این بینندگان به مشتری است. همه هنر یک وب سایت تجارت الکترونیک این است که بینندگان بیشتری را به خریدار تبدیل کند. فروش آنلاین یک بازی اعداد است: در واقع مقدار کل بینندگان وب سایت شما تقسیم بر کل فروش، به شما نرخ تبدیل وب سایت تان را می دهد که هر چقدر این نرخ تبدیل بیشتر باشد، نشان می دهد که وب سایت تجارت الکترونیک شما کارآمد تر هست.

آخرین بروز رسانی ( 07 تیر 1384 )
ادامه مطالب ;
سایت تجارت الکترونیک ایران
نوشته شده مدیر سایت

سایت تجارت الکترونیک ایران، فعالیت خود را در تاریخ چهارم خرداد سال 1384 به طور رسمی آغاز کرد. هدف این سایت، ارتقای دانش تجارت الکترونیک در بین دانشجویان و اساتید تکنولوژی اطلاعات در ایران و ارائه راه حل های عملی و مناسب ایران برای مدیران صنایع و شرکتها برای حضور در بازارهای جهانی الکترونیکی می باشد.
آخرین بروز رسانی ( 07 تیر 1384 )

شرکت رهنما به مناسبت حضور در نمایشگاه کامپیوتر در نظر دارد هدایای ویژه ای به کلیه افرادی که از ابتدای راه اندازی سیستم تا حداکثر پایان تاریخ 5/10/84 سفارش خریدی بیش از ده هزار تومان داشته باشند به رسم یاد بوداهدا نمایداز شما دعوت میگردد با در نظر گرفتن فرصت باقی مانده تا تاریخ مذکور نسبت به ثبت سفارش اقدام نموده وبا در دست داشتن فاکتور خرید انجام شده در محل دائمی نمایشگاههای استان اصفهان غرفه شرکت رهنما حضور به هم رسانید
وعده ما یکم لغایت چهارم دی ماه محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان سالن 3 غرفه شرکت رهنما .کیفیت هدایا با خرید بیشتر افزایش می یابد و چند خرید با یک نام نیز در سیستم محاسبه میگردد

ارائه فروشگاه اینترنتی با شرایط ویژه وقیمتهای استثنائی شما همین امروز به جمع صدها فروشگاه متصل به این سیستم در سراسر کشور بپیوندید وحتی اگر یک محصول برای فروش دارید فرصت را از دست ندهید برای ارائه در خواست به بخش راه اندازی فروشگاه مراجعه کنید

به زودی خدمات بسیار جالب و نوینی به شما ارائه خواهد شد
ممنون از اینكه چنین فضایی را برای خرید به وجود آورده اید0 بهترین سایت خرید اینترنتی ای كه در ایران وجود داره به نظر من این سایته!!!
طرح پرداخت از سیستمهای بسیار خوب و مناسب در عرصه تجارت الكترونیك میباشد كه میتواند تاثیر مثبتی در كارآفرینی ایفا نماید .با توجه به كمبود كارتهای اعتباری این طرح میتواند جایگزین مناسبی از لحاظ مالی و فرهنگی باشد. همچنین برای بسط و توسعه آن تبلیغات مؤثر جهت آگاهی عموم مردم از این تسهیلات مورد نیاز است
گز شیرین
مجید0ق
محدودیتها و مشكلاتی كه در كشورمان در امر تجارت الكترونیك و خرید و فروش برروی اینترنت وجود دارد و همچنین عدم وجود امكانات بانكی مناسب برای استفاده از کارتهای اعتباری باعث شد تا شركت رهنما با همكاری شركت پست جمهوری اسلامی ایران با توجه به داشتن شبكه گسترده پستی و اعتماد مردم به این بخش دولتی، تسهیلاتی جهت رفاه حال هم میهنان عزیز در امر تجارت الكترونیك و خرید و فروش برروی اینترنت ارائه دهد. به همین منظور سیستم دریافت پول از مشتری در هنگام تحویل كالا راه اندازی شده است.

این پروژه از تیر ماه 1381 از سوی شركت اطلاع رسانی رهنما با همكاری شركت پست جمهوری اسلامی ایران شروع گردید و در دیماه همان سال فاز اول آن در اصفهان به بهره برداری رسید. دراین سیستم ابتدا خریدار وارد سایت اینترنتی فروشنده می شود و محصول یا محصولاتی را انتخاب و در سبد خرید خود قرار می دهد و پس از وارد نمودن اطلاعات ارسال كالا در سایت پرداخت ، خرید خود را نهایی می كند. این اطلاعات جهت بررسی و تصمیم گیری در سایت اینترنتی به اطلاع فروشنده می رسد.

فروشنده در صورت تمایل به ارسال ، سفارش رسیده را آماده كرده و پس از اعلام در سیستم اینترنتی ، پست آن را از فروشنده دریافت می كند و به دست خریدار می رساند و هزینه كالا به همراه هزینه ارسال را از خریدار دریافت می نماید. واحد مالی پرداخت در دوره های زمانی مشخص با فروشندگان تسویه حساب می كند . كلیه مراحل عملیاتی سیستم از طریق اینترنت به اطلاع خریدار، فروشنده ، شعبه پستی و مدیریت سیستم می رسد. لازم به ذكر است این سیستم به گونه ای طرح ریزی شده كه امكان اتصال به سیستم های الكترونیكی بانكها و موسسات مالی و اعتباری را داشته باشد و در كنار سیستم پرداخت هنگام تحویل قابلیت های پرداخت الكترونیكی نیز در آن پیشبینی شده است.

پرداخت زیر ساخت مناسب تجارت الكترونیك وتجارت در ایران است زیر بستر تعامل فروشگاه اینترنتی و فروشگاه الكترونیكی با خریداران در راستای فروش اینترنتی وخرید اینترنتی به همراه امكانات مناسب پرداخت اینترنتی با كمك اینترنت میباشد این سیستم خرید الكترونیكی و فروش الكترونیكی را تسهیل كرده است وحتی بدون نیاز به كارت اعتباری روش های نوین پرداخت الكترونیكی را نیز تدوین میكند سرویس دهی تجارت الكترونیك در همه زمینه ها از سیاست های كلی سیستم پرداخت میباشد كه با هدف فرهنگ سازی خرید اینترنتی و فروش اینترنتی در ایران صورت میپذیرد

قابلیت خرید از صدها فروشگاه متصل در سراسر ایران ، تحویل کالا در هر کجای کشور توسط پست ، بدون نیاز به کارت اعتباری و یا واریز به حساب بانکی ، بیمه شدن کالا در بین راه ، کاملا امن ، پرداخت پول بعد از تحویل کالا درب منزل و یا محل کار ، بدون نیاز به عضویت و اتلاف وقت ، منتخب وزارت بازرگانی و طرح برتر کارآفرینی کشور

نکات مهم در تجارت الکترونیکی
از زمان شروع کار با اینترنت و تجارت الکترونیک، نکات و درسهای زیادی یاد گرفته ام که دوست دارم برخی از مهم ترین آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

درس اول
یکی از کارهائی که باید اولویت بالائی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان سایت شما است. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرسها بپردازید. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری که دوست دارید ارسال کنید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که لیست شما کوچک است، می توانید آنرا توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این کار استفاده کنید. هرچند شخصا تمایلی به نام بردن از سایت خاصی برای این کار ندارم، ولی چون خدمات سایت http://www.ymlp.com/ کمک بزرگی در این زمینه برای من بوده، همیشه آن را به دیگران پیشنهاد می کنم. سایت یاهو هم خدمات مناسبی در این زمینه ارائه می کند.

درس دوم
سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتما یک نفر حرفه ای برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخشهای Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختارمناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک می کند.

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی بدست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

درس چهارم
ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از :
– برنامه همکاری فروش (Affiliate program) – چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک می کند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.

– ارائه خدمات و محصولات رایگان – ارائه چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی می کند. مثلا ارائه مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتاب های الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از :

– نرم افزار
– اطلاعات
– سایت های اختصاصی
– خدمات اینترنت

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصا انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل :

– مدیریت لیست آدرسها
– پیگیری ها با مشتری
– پیام های خوش آمد گوئی
– پیغام های تشکر
– پیگیری سفارش ها
– تایید سفارش ها

این کار با استفاده از سیستم های پاسخ گوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

درس هشتم
سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.

– یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
– از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
– فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
– یک صفحه “سوال و جواب های مکرر” برای سایت خود طراحی کنید.
– برای پیام هائی که بصورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
– در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هائی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدید کنندگان سایت شما می خواهند با یک تفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

درس دهم
برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید :
– رایانه
– دسترسی به اینترنت
– نرم افزار
– ثبت دامنه
– میزبانی سایت
– آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
– تبلیغات

درس یازدهم
هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که خطرناک ترین تهدید برای موفقیت شما و غیر حرفه ای ترین کار در اینترنت، SPAM است. همیشه از آن دوری کنید.

مطالب بالا، لیست کاملی نیست و فقط به عنوان شروع و راهنما می تواند مفید باشد. مطمئنا مسائل و نکات بسیاری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و شما بسیاری از آنها را می شناسید و به آنها عمل می کنید.
http://www.google.com/

آیا یك راه میانبر برای تسریع كسب درآمد در تجارت الكترونیك وجود دارد؟
اخیرا تب سریع پولدار شدن از طریق اینترنت همه گیر شده و ;
مثلا ، از چت کردن و حرف زدن خسته شده اید؟ بهترین فکری که در این فرصت به سرتان میزند (با توجه به اینکه زیاد وبگردی می کنید) این است که شما از یک محصول نرم افزاری مانند Traffic Equalizerبرای ایجاد وب سایت استفاده کنید.Traffic Equalizeو سایر محصولات نرم افزاری مشابه آن به این صورت کار میکنند که کلمه کلیدی شما را دریافت کرده و سپس وب سایت شما را بر اساس این کلمه ایجاد میکنند. و نتیجه نهایی یک جایگاه یا یک فهرست از لینک های مرتبط به دیگر مقالات و وب سایت ها است که در ارتباط با کلمه کلیدی شما میباشد . چون با این روش سایت به صورت اتوماتیک ساخته می شود ،این صفحات شانس بسیار خوبی برای بدست آوردن رتبه بالا در موتور های جستجو را دارند . و این به معنای ایجاد ترافیک بالا بصورت مجانی است .

پس ، یک مرحله بالاتر ،اضافه کردن لینکهای مربوط و همچنین درج تبلیغات گوگل (Google adsense) به این صفحات اتوماتیک است و ناگهان این وب سایت اتوماتیک شکل وب سایت فروش به خودش میگیرد که می توان توسط آن از هر بازدید کننده کسب درآمد کرد ، البته باید به خاطر داشته باشید همه این بازدیدکنندگان بصورت مجانی از طریق موتور های جستجو به وب سایت شما آمده اند .

حالا ، واقعیت این است که هر سایت ممکن است توانایی کسب درآمد را داشته یا نداشته باشد و تصور می شود که اکثراین سایت ها روزانه 5 دلار از تبلیغات درآمد داشته باشد . ولی یک مطلبی هست و آنهم اینکه فقط چند دقیقه برای ایجاد وب سایت وقت لازم است ، و یک بار هم که ساخته شد مطلقا نیاز به نگهداری ندارد . میتوانید تصور کنید می خوام چکار کنم ؟
بطور اساسی سرعت ایجاد سایتها به این معناست که شما میتوانید هرچه بیشتر وب سایت ایجاد کنید و اگر عایدی شما از هر کدام از این سایتها 5 دلار در روز باشد، یک درآمد توجیه پذیر و معقول برای شما خواهد بود.

پس مشکل چیه ؟ چرا آه و ناله می کنید؟
ساده است . به نظر من این راه گریز( یا هر چه که شما بهش میگین) برای ایجاد ترافیک رایگان همیشگی نیست ؟
موتور های جستجوگر از هرگونه نتایج دستکاری شده (به هر طریقی) متنفرند و بیشتر مردم اینترنت را از اینگونه سایت های فهرست وار پر میکنند ، موتورهای جستجو به دنبال راه هایی برای حذف اینگونه نتایج از نتیجه های جستجوی خود هستند.

من این واقعیت را میدانم که مردم از طریق همین وب سایت های ورودی اتوماتیک ماهیانه هزارها دلار کسب درآمد میکنند و آنها در هر روز یک سایت جدید را upload میکنند (در بعضی مواقع 50 یا حتی یبشتر در روز) و با صراحت کامل عرض میکنم که تا زمانی که این کار ادامه دارد آنها را برای بدست آوردن این گونه سود مقصر نمی دانم .از چه چیز میبایست بیمناک باشم ؟ هر چند وقتی که مردم پیرامون چیزهایی که دوست دارند کسب درآمد میکنند ، بدون هیچگونه طراحی و پشتیبانی در این مورد ، اینطور میشود . در اینجا وقت خوبی ;;;;;.

بیایید به یک موقعیت مشابه که دو سال پیش اتفاق افتاد نگاهی بیاندازیم . Stephen Pierce(در آن زمان این شخص در حوزه فروشگاه های اینترنت ناشناس بود ) کتابی را در مورد موفقیت خود در اینترنت منتشر کرد . یک فصل این کتاب از قسمتهایی تشکیل شده بود که به آن صفحات هونشمند Smart Pages گفته می شد . در آنجا صفحات بصورت بسیار ساده طراحی شده بود و موضوع آن در مورد یک راه مطمئن برای بدست آوردن رتبه خوب در موتور های جستجو بود و با صفحات فهرست که من در بالا اشاره کردم کاملا تفاوت داشت و لی منظور آن همان ترافیک رایگان و سریع به وب سایت شما از طریق موتور های جستجو بود .

Lets look at a similar situation that arose a couple of years ago. Stephen Pierce (who was unknown at the time in Internet marketing circles) released an eBook about his online success. One chapter of the eBook covered something that he called Smart Pages. There were, quite simply pages which had been designed in a certain way to rank well in search engines. They were completely different to the directory pages I have mentioned above but the concept was the same – fast, free traffic to your site from the main search engines.
صفحات هوشمند Smart Pagesموضوع بسیار خوبی بود. فکر می کنم یک سال پس از انتشار کتاب توسط Stephen Pierce نرم افزار هایی برای ایجاد چنین صفحاتی نوشته شد . کتابهای بیشتری در این زمینه نوشته شد ، من حتی آنها را آزمایش کرده و در مورد آنها نیز مطالبی نوشتم .
با وجود اینکه بتدریج تاثیر آنها رو به کاهش کرده من شک دارم که هر فروشنده اینترنتی بتواند بطور جدی از تکنولوژی صفحات هوشمند استفاده کند . من مطمئن هستم هنوز هم با گذشت چند سال ، بعضی از مردم از مفهوم تکنولوژی صفحات هوشمند Smart Page technology مقدار کمی کسب درآمد می کنند 0
فقط برای توضیح بیشتر این موضوع ، امروز در سایت گوگل برای اصطلاح Smart Pages جستجویی انجام دادم و دیدم حتی یک نفر برای تبلیغات درباره این موضوع به گوگل (Google Adword) پول نداده است . چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟

من معتقدم که سایتهای فهرست (directory sites) که توسط TE و دیگر محصولات نرم افزاری ساخته میشوند کاملا با صفحات هوشمند تفاوت دارند و فقط حاوی کمی از محتویات موردنظر می باشند ، ولی واقعیت این است که آنها محصولات نرم افزاری تولید انبوه میباشند و در اکثر موارد مردم حتی زحمت تغییر صفحات الگوهای استانداردی که توسط اینگونه نرم افزار ها ارائه می شوند را به خود نمیدهند . اگر موتور جستجوی گوگل( یا هر موتور جستجوی قدرتمند دیگر) بخواهند که نتایج جستجوی آنها شامل اینگونه صفحات نشود در اکثر موارد این کار برای آنها بسیار ساده و راحت است و اگر تمامی ترافیک وب سایتتان را از طریق موتور های جستجو دارید ، در مدت یک شب کل درآمدحاصل از این طریق را از دست خواهید داد .

پس منظور این مقاله چیست ؟ می گویم از این تکنولوژی استفاده نکنید ؟
مطلقا نه – من نرم افزارهای مختلفی را در این زمینه آزمایش کردم تا ببینم چگونه کار میکنند ، بنابراین مطمئنا نمی گویم که این کار را انجام ندهید . فقط می گویم از ریسکهای این موضوع آگاه باشید . باید بدانید که ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و با یک سرک کشیدن به موتورهای جستجو بفهمید که دیگر صفحات اتومات شما در آنها نیست و دیگر روی این روش کسب درآمد نمی توانید حساب کنید .

به عبارت دیگر تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید ، و تا تنور گرم است باید نان را پخت چرا که ممکن است همیشه تنور داغ نباشد.
بسیاری از مردم بر اساس مد از یک شاخه به شاخه دیگر می پرند و یک زندگی خوب برای خودشان میسازند . ولی ممکن است این کار همراه با ریسکهای زیادی باشد .فقط از این ریسک ها آگاه باشید.

مترجم : محمد سهرابی
http://www.google.com/
کاربران گرامی
با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شرکتهایی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و جلوگیری از فعالیت شرکتهای غیر قانونی، هر چند سایت ایران بین استانداردهای لازم برای اجرای بازاریابی شبکه ای خود را رعایت کرده است، اما با توجه به پیچیدگی موضوع و نوع فعالیت سایت ایران بین، به منظور هماهنگی با مصوبه مجلس و در جهت آسودگی خاطر شما عزیزان، تغییراتی در سیستم بازاریابی ایران بین اعمال شده است. بر اساس این تغییرات:
1) هر شخصی می تواند بدون پرداخت وجه، بدون خرید آریا کارت، بدون خرید کالا و بطور کلی بدون هیچ قید و شرطی برای همکاری تجاری با شرکت و بازاریابی برای محصولات سایت اقدام نماید. برای این منظور کافیست افراد فقط تقاضای خود را در سیستم ثبت نمایند.
2) حق بازاریابی افراد، فقط بر مبنای میزان فروش محصولات سایت توسط شخص بازاریاب و تیم زیر مجموعه وی، به مصرف کنندگان نهایی پرداخت می شود. برای اطلاع از جزییات این کارمزدها اینجا را کلیک کنید.
3) هر فرد بعد از ثبت نام به عنوان بازاریاب معمولی شناخته می شود و با افزایش فروش محصولات سایت به بازاریاب برنزی، نقره ای و طلایی ارتقاء می یابد.

4) آریا کارت یک خدمت جانبی و مستقل از محصولات سایت است و فقط دارندگان آن از مزایای ارسال رایگان و تخفیفهای ویژه برخوردارند. سایت به بازاریابان خود با افزایش فروش آنها و در نتیجه ارتقاء آنها به بازاریاب نقره ای یک آریا کارت هدیه می دهد.
4) بازاریابان قبلی سایت کماکان از مزایای مورد توافق بهره مند می باشند.
موفق باشید
+ نوشته شده در شنبه بیست و سوم مهر 1384ساعت 10:23 توسط مهرداد | نظر بدهید

خبر مهم در مورد ایران بین
با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شرکتهایی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و جلوگیری از فعالیت شرکتهای غیر قانونی، هر چند سایت ایران بین استانداردهای لازم برای اجرای بازاریابی شبکه ای خود را رعایت کرده است، اما با توجه به پیچیدگی موضوع و نوع فعالیت سایت ایران بین، به منظور هماهنگی بیشتر با مصوبه مجلس و در جهت آسودگی خاطر شما عزیزان، در چند روز آیند تغییراتی را در سیستم بازاریابی اعمال خواهیم کرد تا اگر ذره ای شبهه نیز به شکل سیستم کنونی بازاریابی ایران بین وجود دارد کاملا بر طرف شود. همانطور که نمایندگان طراح این قانون بارها اعلام کرده اند

، بازاریابی شبکه ای به هیچ وجه ممنوع نیست و فقط برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد از این سیستم مدرن بازاریابی، قصد ساماندهی آن وجود دارد. نکته اصلی طرح مجلس آن است که افراد نباید از رشد شبکه درآمد کسب کنند بلکه باید درآمد از فروش کالا و یا خدمات حاصل شود. همانطور که شما کاربران محترم می دانید، ایران بین در حال حاضر شش نوع بازاریابی دارد که 5 مورد آن دقیقا از فروش کالا و خدمات(کتاب فارسی، کتاب خارجی، بنرهای تبلیعاتی،آریا کارت، مرچنت یابی برای آریا کارت

) حاصل می شود و تنها یک نوع از پورسانت دهی سایت از نظر قانون فعلی محل تردید دارد که آنهم بخاطر نوع فعالیت سایت است. اصولا افراد نمی توانند 170 هزار عنوان کتاب فارسی و 30 میلیون عنوان کتاب خارجی را به صورت مستقیم بازاریابی کنند. بهترین نوع بازاریابی برای این منظور معرفی سایت به دیگران است تا آنها در طول زمان بر حسب نیاز خود کالاهایشان را از سایت تهیه نمایند. بنابراین بازاریابی برای خدمات سایت همان معرفی سایت به دیگران است که ایران بین برای این منظور نیز ششمین نوع پورساندهی خود را در نظر گرفته است. برای بازاریاب شدن نیز وجهی از افراد دریافت نمی کنیم. افراد برای دریافت آریا کارت و استفاده از تخفیفها به سایت پول می دهند. اما با توجه به اینکه این موضوع پیچیدگی خاص خود را دارد و ممکن است تطابق آن با قانون فعلی مشکل باشد(چون این موضوع در قانون پیش بینی نشده است)، تصمیم داریم طی چند روز آینده سیستم بازاریابی سایت را به گونه ای تغییر دهیم تا شبهات احتمالی نیز از بین بروند. موفق باشید
+ نوشته شده در سه شنبه نوزدهم مهر 1384ساعت 10:52 توسط مهرداد | نظر بدهید

فرصتهای مناسب در زندگی بندرت پیش می آیند
سالهاست كه بسیاری از بنگاه های بزرگ تجاری در دنیا برای فروش محصولات خود از شیوه ای موسوم به بازاریابی شبكه ای(Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی(Multi-level Marketing=MLM) استفاده می كنند. اما با توجه به اینكه اساساً این نوع بازاریابی به سطح ارتباطات مردم با یكدیگر بستگی دارد و هر قدر این ارتباط كاراتر و در زمان كوتاه تری رخ دهد كارایی بیشتری دارد، به جرات می توان گفت كه گسترش اینترنت در سال های گذشته استفاده از این نوع شیوه بازاریابی را دو چندان كرده و بسیاری از بنگاه های اقتصادی و همچنین مردم عادی ملل مختلف را برای شركت در این پدیده، ترغیب كرده است. رشد این پدیده چنان بوده است كه از آن به عنوان موج چهارم در قرن بیست و یك نیز یاد می کنند.

شركت هایی كه برای فروش كالا و خدمات خود از این روش استفاده می كنند در واقع هزینه های توزیع كنندگان و هزینه های تبلیغات خود را بین بازاریابان مستقل تقسیم می كنند، زیرا اعتقاد بر این است كه كارایی این شیوه یعنی تبلیغ شفاهی و دهان به دهان بسیار موثرتر از سایر شیوه های تبلیغاتی و توزیع از طریق موزعین بزرگ است.

شما هم شاید روزانه، به طور ناخودآگاه بر حسب عادت برای شركت ها و افراد زیادی تبلیغ می كنید، بدون اینكه در سودی كه آن فرد یا شركت به دست می آورد، سهیم باشید. به طور مثال فرض كنید یكی از دوستان شما از شهری دیگر به شهر شما می آید و از شما سئوال می كند كه آدرس یكی از بهترین رستوران های شهر را به وی بگویید. شما هم براساس اطلاعات خود به طور مثال رستوران A را به وی معرفی می كنید. دوست شما به اتفاق خانواده و شاید دوستان خود به رستوران A رفته و سبب كسب در آمد برای صاحب رستوران می‎شود. نقش شما در این میان به عنوان معرف چه بوده است؟

حال اگر صاحب رستوران فردی آینده نگر باشد و به شما بگوید اگر تعداد معینی از افراد توسط شما به این رستوران معرفی شوند، شما می توانید به اتفاق خانواده تان به طور رایگان شامی را مهمان رستوران باشید دیگر شما ازاین معرفی، بدون بهره نخواهید بود و تبلیغ شفاهی شما نیز ارزشمند خواهد شد. در حقیقت صاحب این رستوران شما را در سود به دست آمده به نوعی شریك نموده است. بازاریابی شبكه ای در واقع شكل هدایت شده و برنامه ریزی شده همین مثال است.

سایت ایران بین بعد از اینكه مدت ها برای معرفی خود شیوه های مختلفی از جمله تبلیغ در نشریات، روزنامه ها و سایت های پر بیننده، شرکت در نمایشگاه های مرتبط، پخش کاتالوگ و بروشور، چاپ آگهی در کتاب های مختلف و; را در پیش گرفت، نهایتاً در مرداد ماه سال 83 تصمیم گرفت به جای تمام ابزار های تبلیغاتی سنتی، از روش نوین بازاریابی شبكه ای استفاده نماید.
ما در واقع خواستیم

با توجه به تحول علم بازاریابی در دنیا و قدرت شگرف بازاریابی شبکه ای در توسعه و معرفی کالاها و خدمات و همچنین با عنایت به پیشرو بودن سایت ایران بین در حوزه تجارت الکترونیک در ایران، نخستین کسب و کاری باشیم که از این روش برای معرفی و توسعه کار خودمان طبق اصول علمی، استفاده می کنیم و شما عزیزان را نیز در درآمد آن شریک نماییم.

و اما انواع بازاریابی در ایران بین چگونه صورت می گیرد و كارمزد ها چیست؟ شیوه بازاریابی ایران بین جزو روش های نوین بازاریابی در عصر ارتباطات به حساب می آید و بخش عمده ای از آن از طریق اینترنت قابل انجام است. به همین دلیل نیز به راحتی قابلیت آن را دارد كه به عنوان شغل دوم افراد باشد و ظرفیت تبلیغ به عنوان یک شغل مناسب برای كار در خانه را نیز دارد.

هر فرد می تواند به عنوان یك بازاریاب مستقل با شركت همكاری كند و از یك موقعیت عالی، برای كسب درآمد استفاده نماید. ولی فراموش نكنید كه این تنها یك موقعیت است. مانند هر كار دیگری، بازاریابی از هر نوع آن(سنتی و مدرن) نیز به زحمت و كار جدی نیاز دارد، بر خلاف تصوری كه بسیاری از افراد ممكن است از بازاریابی شبکه ای داشته باشند، عضویت در یك شبكه بازاریابی به معنی سرمایه گذاری در بورس یا یك بانك نیست كه به صورت ماهانه یا سالانه برای شما، بدون اینکه فعالیت ویژه ای انجام دهید، سود دهی داشته باشد. سود دهی در این مجموعه ارتباط مستقیم با فعالیت بازاریابی شما دارد.

كلیه بازاریابان مستقل سایت از شش طریق امكان كسب درآمد دارند
الف) بازاریابی برای كتاب های فارسی سایت
ب) بازاریابی برای كتاب های خارجی سایت
ج) بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت
د) بازاریابی برای آریا كارت
ه) بازاریابی برای پذیرش آریا كارت در فروشگاه های فیزیكی و مجازی(مرچنت یابی)
و) بازاریابی برای خدمات سایت(معرفی سایت به دیگران)

الف) بازاریابی برای محصولات داخلی سایت(كتاب و سی دی): كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه از طریق امكان بازاریابی اینترنتی ویژه ای كه از طریق ای میل های متداول عمل می كند و در اختیار افراد قرار می گیرد، كتاب های سایت را به دیگران(كلیه افرادی كه آریا كارت ندارند) معرفی كنند. كنار هر كتاب گزینه ای وجود دارد تحت عنوان” ای میل به دیگران” كه از طریق كلیك روی آن می توانید لینك كتاب مربوطه را به همراه توضیحات خودتان برای دیگران ای میل نمایید. در صورتی كه فرد از طریق كلیك بر روی ای میل ارسال شده توسط شما كتاب مورد نظر را خریداری نماید، 3 در صد كارمزد به شما و 2 درصد كارمزد هم به معرف مستقیم شما تعلق می گیرد(برای اطلاع از ماهیت معرف مستقیم بخش بعد را مطالع نمایید).

همچنین این امكان برای اعضای ویژه سایت كه خودشان دارای وب سایت هستند وجود دارد كه بنر ایران بین و یا سرویس فروش كتاب فارسی را بر اساس بانك اطلاعاتی و خدمات فنی ویژه سایت ایران بین، به سایت شان اضافه كنند(Affiliation Service). ایران بین بر مبنای كلیه سفارش های نهایی كه مبدأ آنها سایت های دیگران باشد 5 درصد كارمزد به صاحب سایت پرداخت می كند. برای هماهنگی های فنی و انعقاد قراردادی جداگانه در این زمینه، ضروری است كه علاقه مندان با هماهنگی قبلی به شركت مراجعه كنند.

علاوه بر این چون اعضای ویژه برای خرید محصولات داخلی سایت از 5 درصد تخفیف برخوردار هستند می توانند به طور مستقل و خارج از شبكه اینترنت نیز به بازاریابی عمده و یا جزیی بپردازند و سفارش های اخذ شده را از طریق account خودشان در ایران بین به انجام برسانند. به این ترتیب، سفارش با 5 درصد تخفیف و بدون هزینه ارسال به دست شما می رسد و شما می توانید آن را به مشتری اصلی برسانید و وجه كامل را دریافت كنید. البته درصورتی كه وجه سفارش را شما از طریق حساب الكترونیكی خودتان و یا كارت های اعتباری و یا سایر شیوه های آنلاین (به آموزش های سی دی پیوست توجه فرمایید) بپردازید، می توانید آدرس مشتری نهایی را به عنوان تحویل گیرنده درج كنید. ایران بین سفارش را به مشتری نهایی تحویل خو

اهد داد. بدیهی است دریافت وجه سفارش ها از مشتری نهایی به عهده شما خواهد بود.
ب) بازاریابی برای محصولات خارجی سایت(كتاب ها و نشریات خارجی): بازاریابان سایت می توانند به همان شیوه ای كه كتاب های فارسی را به دیگران معرفی می كنند، كتاب های خارجی سایت را نیز به دیگر علاقه مندان(كلیه افرادی كه عضو ویژه سایت نیستند) معرفی كنند. در صورتی كه فرد از طریق كلیك بر روی ای میل ارسال شده توسط شما،كتاب مورد نظر را خریداری نماید، دو در صد كارمزد به شما و یك درصد كارمزد هم به معرف مستقیم شما تعلق می گیرد. برای ارسال ای میل ها نیز ابزار لازم در اختیار شما قرار دارد.
در این بخش نیز چون اعضای ویژه برای خرید محصولات خارجی سایت از 3 درصد تخفیف برخوردار هستند، می توانند به طور مستقل و به هرشیوه ای كه تشخیص می دهند(مثلاً مراجعه حضوری به كتابخانه ها، دانشگاه ها و كتاب فروشی ها) به بازاریابی عمده و یا جزیی بپردازند

و سفارش های اخذ شده را از طریق account خودشان در ایران بین به انجام برسانند. به این ترتیب، سفارش با 3 درصد تخفیف به دست شما می رسد و شما می توانید آن را به مشتری اصلی برسانید و وجه كامل را دریافت كنید. در این بخش نیز درصورتی كه وجه سفارش را شما از طریق كارت های اعتباری و یا سایر شیوه های آنلاین (به آموزش های سی دی پیوست توجه فرمایید) بپردازید، می توانید آدرس مشتری نهایی را به عنوان تحویل گیرنده درج كنید. ایران بین سفارش را به مشتری نهایی تحویل خواهد داد. بدیهی است دریافت وجه سفارش ها از مشتری نهایی به عهده شما خواهد بود.

امكان دیگر بازاریابی در این بخش، انعقاد قراردادی جداگانه با شركت برای بازاریابی های عمده و تجاری می باشد. كلیه اعضای ویژه سایت می توانند با هماهنگی قبلی با بخش مربوطه به شركت مراجعه كنند. كارمزد بازاریابی در این بخش برای سفارشهای عمده بین 5 تا 10 درصد است.
ج) بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت: كلیه بازاریابان می توانند با مراجعه به بخش آگهی در سایت از آخرین نرخ بنرهای تبلیغاتی سایت و همچنین تعداد بازدیدكنندگان روزانه آگاهی یابند و بر اساس آنها اقدام به بازاریابی برای بنرهای تبلیغاتی سایت بكنند. شیوه بازاریابی در این بخش نیز بر عهده بازاریاب است و هر فرد می تواند بر اساس توانایی ها، دانش و روابط خود برنامه كاری ویژه خود را طراحی كند. امكاناتی نیز برای سهولت بازاریابی اینترنتی برای بنرها پیش بینی شده است كه می توانید با مراجعه به بخش مربوطه آنها را مشاهده كنید.

کارمزد بازاریابی آگهی برای کلیه اعضای ویژه 10 درصد پیش بینی شده است. علاوه بر این به معرف مستقیم شخص بازاریاب نیز 10 درصد کارمزد تعلق می گیرد.
برای مشاهده تعرفه آگهی های سایت و همچنین شرایط و مقررات تخفیفها لطفا اینجا را کلیک کنید.

د) بازاریابی برای خدمات سایت و آریا كارت: كلیه بازاریابان سایت می توانند خدمات ویژه سایت را به دیگران معرفی و برای فروش آریا كارت به مشتریان علاقه مند، از روشهای مختلف از جمله بخش معرفی به دوستان اقدام به بازاریابی كنند. برای این منظور كافیست متقاضی آریا كارت هنگام ثبت نام ای میل شما را به عنوان معرف در بخش مربوطه درج كند. در این شرایط به ازای فروش هر آریا كارت برنزی مبلغ 5 هزار تومان، آریا کارت نقره ای 10 هزار تومان و آریا کارت طلایی 20 هزار تومان به حساب الكترونیكی شما واریز می شود.

ه) بازاریابی برای پذیرش آریا كارت در فروشگاه های فیزیكی و مجازی(مرچنت یابی): كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه با مذاكره با فروشگاه های فیزیكی و مجازی، آنها را تشویق كنند كه آریا كارت را به عنوان یك كارت اعتباری برای دریافت وجه از مشتریان بپذیرند. برای این منظور ضروری است افراد در صورت تمایل با هماهنگی قبلی مدیریت آریا كارت، در شركت، مراجعه حضوری داشته باشند تا توضیحات لازم در این خصوص به آنها داده شود. قراردادی مستقل در این زمینه با افراد منعقد خواهد شد. كارمزد بازاریابی در این بخش بسیار متنوع و قابل توجه است. در جلسه مذكور جزییات مربوطه و قواعد پورسانت دهی تشریح خواهد شد

.
و) معرفی بازاریاب و مشتری جدید: كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه خدمات سایت از جمله امكانات بازاریابی سایت را به دیگران معرفی كنند و در زیر مجموعه خود بازاریابان دیگری را به كار گیرند. هر فرد جدیدی كه تقاضای عضویت در شبكه بازاریابی ایران بین را بنماید و شناسه شما را به عنوان معرف در فرم ثبت نام خود درج كند، شما معرف مستقیم فرد به حساب می آیید. حال با توجه به اینكه فرد زیر مجموعه شما نیز این امكان را دارد كه بازاریابان دیگری را در زیر مجموعه خود تعریف كند، شما برای افراد مذكور حكم معرف غیر مستقیم را خواهید داشت.

هر بازاریاب از مجموعه فعالیت خودش و تیم زیر مجموعه اش منتفع می شود. به این ترتیب كه نخست هر بازاریاب خودش یك مصرف كننده به حساب می آید، همین كه شما خدمات سایت را به فرد جدیدی معرفی كردید مستحق پاداش هستید. پاداش اولیه شما این است كه یك درصد كارمزد از بابت كلیه خرید های افرادی كه شما معرف مستقیم آنها هستید به حساب شما واریز می شود. دوم آنكه به ازای تشكیل هر زوج در زیر مجموعه شما(یك نفر در سمت راست و یك نفر در سمت چپ) بدون توجه به اینكه شما معرف مستقیم آنها بوده اید و یا اینكه افراد زیر مجموعه شما خدمات سایت را به آنها معرفی كرده اند، 2000 تومان حق معرفی مشتری و بازاریاب جدید دریافت خواهید نمود. چون در هر صورت، شما بانی اولیه و اصلی كلیه مشتریانی كه زیر مجموعه شما قرار می گیرند، هستید.

و دوم آنكه هر بازایاب كه در زیر مجموعه شما قرار دارد و شما معرف مستقیم او بوده اید همه امكاناتی را كه شما برای بازاریابی در اختیار دارید، در اختیار دارد و می تواند برای بنرهای تبلیغاتی سایت، محصولات داخلی و كتاب های خارجی سایت بازاریابی نماید و با كارمزدهای پیش گفته حق بازاریابی كسب كند. شما نیز از بابت تلاش افرادی كه معرف مستقیم آنها بودید، با كارمزدهای تعیین شده كه در بخش های قبل به آنها اشاره شد، كسب درآمد می نمایید. ضمن آنكه معرفی مستقیم افراد بجز این نیز، برای شما مزایای دیگری را به ارمغان می آورد. شما می توانید با معرفی مستقیم افراد بیشتر، طبق مقررات و شرایطی كه در پی خواهد آمد به بازاریاب نقره ای و طلایی تبدیل شوید و از مزایای ویژه آن بهره مند گردید.

برای روشن تر شدن موضوع ذكر یك مثال واقع بینانه ضروری به نظر می رسد.
مثال:
حال بپردازیم به یك مثال واقع بینانه. فرض كنید شما به عنوان بازاریاب فعالیت تجاری خود را با ایران بین آغاز نمودید. فرض می كنیم شما یك بازاریاب با توانایی های متوسط هستید(هر چند مطالعه بخش پایانی این نوشتار توانایی های شما را در امر بازاریابی افزایش خواهد داد).
فرض می كنیم شما تنها می توانید شخصاً در هر ماه فقط یك نفر را به مجموعه خود اضافه كنید(شما معرف مستقیم فرد باشید) همچنین فرض می كنیم كه افراد زیر مجموعه شما نیز توانایی مشابه شما داشته باشند. یعنی تنها یك نفر را بتوانند به مجموعه اضافه نمایند

. به این ترتیب ظرف یك سال زیر مجموعه شما به 4095 نفر می رسد كه شما معرف مستقیم 12 نفر آنها هستید. در ماه اول شما یك نفر را به مجموعه اضافه می كنید، در ماه دوم شما باز هم یك نفر را در زیر مجموعه خود قرار می دهید و فردی كه در ماه اول معرفی كرده اید نیز یك نفر را معرفی می كند. بنابراین در ماه دوم دو نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه سوم شما و سه نفر دیگر، هر كدام یك نفر را به زیر مجموعه خودتان اضافه می كنید

. یعنی در ماه سوم در مجموع چهار نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه چهارم هشت نفر، در ماه پنجم 16 نفر و; وماه دوازدهم 2048 نفر. در مجموع در طول یكسال 4095 نفر به زیر مجموعه شما اضافه خواهند شد.

شما و افرادی كه مستقیماً به مجموعه معرفی كردید دارای توانایی ها و همچنین ابزار مشابهی برای بازاریابی هستید. اولین كاری كه ابزار آن در اختیار شما قرار گرفته است ای میل كردن كتاب های سایت به دیگران با متن پیغام خودتان است

. هر فرد می تواند با استراتژی ای خودش تعیین می كند، با صرف زمانی در حدود یك ساعت در روز دست كم 500 ای میل ارسال كند(50 كتاب برای 10 نفر یا ده كتاب برای 50 نفر و یا هر تركیب دیگر). توجه داشته باشید بخشی از ای میل ها یك جا ارسال می شوند و امكان آن برای شما در نظر گرفته شده است. فرض كنید تنها یك درصد از ای میل های ارسالی شما منجر به سفارش شود. یعنی روزی 5 كتاب. از آنجایی كه قیمت متوسط كتاب در حال حاضر در كشور 3 هزار تومان است. یعنی شما به طور متوسط از این بابت می توانید ماهانه 330 هزارتومان فروش و 3 درصد آن یعنی 9900 تومان درآمد كسب كنید.

درمورد كتاب های خارجی نیز از میان هزاران عنوان كتاب خارجی جدید كه در روز منتشر می شوند، شما باز هم تنها با صرف زمانی معادل یك ساعت در روز امكان ای میل 500 كتاب را دارید(با تركیب دل خواه). باز هم فقط فرض می كنیم یك هزارم از این ای میل ها منجر به فروش كتاب شود. در این شرایط شما در هر ده روز ،امكان فروش 5 كتاب خارجی با قیمت متوسط 60 هزار تومان را به دست آورده اید. یعنی 900 هزار تومان فروش كه 2 درصد كارمزد آن مبلغ 18000 تومان در ماه می شود.

در پایان ماه اول شما از بابت حق بازاریابی مستقیم برای كتاب های فارسی و انگلیسی جمعاً 27900 تومان درآمد كسب می كنید.
در ماه دوم شما درآمد ماه اول را، بعلاوه درآمدی تحت عنوان حق بازاریابی غیر مستقیم كه در واقع ناشی از عملیات(بازاریابی) فردی است كه شما در ماه اول معرفی كرده اید، كسب می نمایید. با فرض بر اینكه فرد معرفی شده توانایی مشابه شما داشته باشد وی نیز می تواند به همان میزانی كه شما كتاب فروختید، فروش داشته باشد. از این بابت 2 درصد فروش كتاب های فارسی یعنی 6600 تومان و یك درصد كتاب های خارجی یعنی 9000 تومان كارمزد به عنوان معرف مستقیم وی به شما تعلق می گیرد. در ماه دوم با توجه به اینكه با معرفی نفر دوم توسط شما یك زوج كامل زیر مجموعه شما شكل می گیرد، شما 2000 تومان نیز حق معرفی مشتری و بازاریاب جدید كسب می كنید.

در ماه سوم همین عملیات تكرار می شود با این تفاوت كه شما در این ماه از بابت فعالیت دو نفری كه شما معرف مستقیم آنها بوده اید منتفع خواهید شد. برای روشن تر شدن موضوع خلاصه ای از انواع حق بازاریابی هایی كه شما در طول یك سال در این مثال كسب می كنید در جدول زیر ارائه شده است:
(تومان)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky