توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تلفن و Gps دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تلفن و Gps  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تلفن و Gps،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تلفن و Gps :

تاریخچه تلفن
اختراع تلفن نیز مانند هر اختراع مهم دیگر مبتنی بر کوشش‌ها و تجربیات گذشتگان و نتیجه رسیدن پیشرفت‌های علمی و فنی به مرحله‌ای معین بود. به اصطلاح بعضی از مورخان تاریخ علوم، تلفن نیز دارای نیاکان و اجدادی است. یکی از این پدران یا اجداد، لوله صوتی ; گوتی Gauthey است که در سال 1782 اختراع شد و صوت را تا فاصله هشتصد متری انتقال می‌داد. جد دیگر تلفن هوک بوده است که با نخ کار می‌کرد. اما تلفن در شکل تکامل یافته‌اش به وسیله الکساندر گراهام بل Graham Bell آمریکایی (1847-1922) اختراع شد. تلفن فرستادن پیام و دریافت آن را بدون آن که نیاز به جدولی مانند الفبای مورس باشد ممکن ساخت. با استفاده از تلفن، مردمی که فرسنگ‌ها از یکدیگر دورند،

تقریباً مانند مواقعی که رو به روی یکدیگر قرار دارند، می‌توانند صحبت کنند. گراهام بل در آغاز بیش‌تر به تحقیق در مورد ناشنوایان می‌پرداخت اما بعدها بطور کامل به علم و تکنیک روی آورد. بل در سال 1877 شرکت بل تلفن Bell Telephone Association را تأسیس کرد که هنوز هم بزرگ‌ترین کمپانی سازنده تلفن در جهان است. بعد از ظهر روز دوم ژوئن سال 1875 میلادی مصادف با 11 خرداد 1254 شمسی گراهام بل با همکاری دوستش واتسن موفق به اختراع تلفن شد و در ژانویه 1876 میلادی دستگاه تلفن بل به کار افتاد. دهم مارس 1876 میلادی برابر با 1255 شمسی، بل از اتاق خود به‌وسیله این دستگاه به دستیارش در اتاق دیگر گفت: آقای واتسن بیایید با شما کار دارم. تلفن، پس از اختراع کامل توسط بل به سرعت اشاعه یافت و سیم‌های آن از شهری به شهر دیگر کشیده شد

. چهارده سال بعد از اختراع تلفن یعنی در سال 1890 میلادی استروجر سیستم تلفن خودکار را بنا نهاد. در سال 1891 ارتباط تلفنی بین لندن و پاریس برقرار گردید. دو قاره اروپا و امریکا تحت محاصره شبکه‌ای درآمد که روز به روز گسترش می‌یافت. روزی که بل درگذشت (سال 1922)، به احترام او ارتباط تلفنی بر روی شبکه وسیعی که دارای هفده میلیون تلفن بود به مدت یک دقیقه قطع شد. تلگراف و تلفن ارتباط سریع و فوری از راه دور را میان نقاطی که می‌توانند سیم‌کشی بشوند، ممکن ساخت. اما از سال 1896 دانشمندان توانستند میان دو نقطه که حتی سیم‌کشی نشده بود ارتباط سریع و فوری برقرار سازند (تلگراف بی‌سیم، تلفن بی‌سیم یا رادیو تلفن).

تلفن در ایران
در سال 1265 شمسی مصادف با 1886 میلادی، برای اولین بار در ایران، یک رشته سیم تلفن بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم به طول 7/8 کیلومتر توسط بوآتال بلژیکی که امتیاز راه آهن ری را داشت کشیده شد ولی در واقع مرحله دوم فناوری مخابرات در تهران از سال 1268 شمسی یعنی 13 سال پس از اختراع تلفن با برقراری ارتباط تلفنی بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری آغاز شد. پس از آن بین کامرانیه در منطقه شمیران و عمارت وزارت جنگ در تهران و سپس بین مقر ییلاقی شاه قاجار در سلطنت آباد سابق و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد. وزارت تلگراف در سال 1287 شمسی با وزارت پست ادغام و به نام وزارت پست و تلگراف نامگذاری شد. در سال 1302 شمسی قراردادی برای احداث خطوط تلفنی زیرزمینی با شرکت زیمنس و‌هالسکه منعقد شد و سه سال بعد در آبان ماه 1305 شمسی تلفن خودکار جدید بر روی 2300 رشته کابل در مرکز اکباتان آماده بهره‌برداری شد. در سال 1308 شمسی امور تلفن نیز تحت نظر وزارت پست و تلگراف قرار گرفت و به نام وزارت پست و تلگراف و تلفن نامگذاری شد.

مرکز تلفن اکباتان در سال 1316 شمسی به 6000 شماره تلفن رسید و دو سال بعد بهره‌برداری شد و در سال 1337 به 13 هزار شماره توسعه یافت. خطوط تلفن جدید یا کاریر نیز پس از شهریور 1320 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ارتباط تلفنی بین تهران و سایر شهرها گسترش یافت و مراکز تلفنی تهران یکی پس از دیگری تأسیس شد. وزارت پست و تلگراف و تلفن در سال 1383 به نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام یافت.

گالیله سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای :
این سیستم بعد از امواج رادیویی مورد استفاده قرار گرفت كه در مجموع كامل تر از سیستم‌های رادیویی بودند .
آژانس فضایی اروپا با پرتاب نخستین ماهواره گالیله به مدار زمین، ‌گامی جدی در جهت طراحی و ساخت سیستم ماهواره‌یی موقعیت یاب جهانی برداشت .
به گزارش سرویس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایسنا، سیستم موقعیت یاب جهانی گالیله، شبكه‌ای متشكل از 30 ماهواره خواهد بود كه بر اساس كارایی این ماهواره‌ها، اطلاعات دقیقی در خصوص زمان و مكان در اختیار كاربران بر روی زمین و حتی در هوا و فضا این پروژه ماهواره‌ یی پیشرفته ارزشی بالغ بر 3/4 میلیارد یورو (معادل 4 میلیارد دلار و 3/2 میلیارد پوند) دارد كه از محل سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و دولتی تامین شده و لقب پر هزینه‌ترین پروژه فضایی تاریخ را به خود گرفته است .
نخستین ماهواره از سری ماهواره‌ها در 28 دسامبر به مدار زمین پرتاب شده است. این پرتاب به وسیله یك موشك «سویوز» ساخت روسیه و از پایگاه‌ فضایی «بایكونور قزاقستان» صورت گرفته است .

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این ماهواره‌ها با استفاده از فن‌وری‌های پیشرفته روز، دراطراف زمین مستقر می‌شوند
این سیستم موقعی یاب جهانی همچنین شامل ساعت‌های اتمی، به عنوان قلب هر گونه سیستم موقعیت یاب جهانی خواهد بود.
BBC در تحلیلی درباره سیستم موقعیت یاب جهانی گالیله از این طرح به عنوان یك پروژه سیاسی یاد كرده و آورده است .
به گزارش ایسنا به نقل از BBC، این سیستم موقعیت یاب جهانی پیشرفته (گالیله) پنج سطح خدماتی ارائه كرده و تغییرات گسترده‌ای را در این زمینه نشان می‌دهد .
نخستین ماهواره 600 كیلوگرمی مجموعه گالیله یك روز صبح با راكت روسی «سویوز» از سكوی «بایكنور» در قزاقستان به فضا پرتاب شد .
ولی با همه این وجود سیستم گالیله مشكلات خاصی داشت اول این كه نمی توانست موقعیت را در نزدیكترین فواصل مشخص كند و ثانیا با تغییر شرایط آب و هوایی نمی توانست نتیجه مطلوبی را بدهد . بعد از این سیستم‌ها سیستم‌های GPS وارد بازار شدند .
GPS چیست؟

GPS یا (Golobal Positioning System) یك سیستم مكان یاب جهانی است كه از شبكه ای با 24 ماهواره توسط وزارت دفاع امریكا ساخته شده است. و اطلاعات دقیقی از محل، و زمان را در سراسر دنیا در اختیار كاربرها قرار می‌دهد. سیستم GPS سیگنال‌هایی را ارسال می‌نماید كه توسط گیرنده‌های GPS دریافت می‌شود و موقعیت مكانی،‌ سرعت و زمان را در هر جای كره زمین در هر موقع از روز یا شب و در هر شرایط آب و هوایی محاسبه می‌نماید. سیستم مكان‌یاب جهانی یا GPS یك منبع ملی و مورد استفاده بین‌المللی برای یافتن موقعیت محل،‌ مسیریابی و زمان سنجی می‌باشد.

در این بین GPS Etrex Vista مدل Garmin به دلیل قابلیت‌های بالا در جایگاه نخست قرار دارد .

اصول كارگیری GPS
وظیفه یك گیرنده GPS درست بعداز روشن شدن آن را می توان بصورت زیر خلاصه كرد.
الف) نرم افزار سیستم بایدبتواند ماهواره‌های موجود دردید كاربر را تعیین كند و سپس ازبین ماهواره‌ها , چهار ماهواره را كه دارای بهترین آرایش هندسی هستند به منظورمینیمم شدن خطای فاصله منبعی انتخاب كند.
مل تعیین كابل ماهواره‌های موجود دردید كاربراغلب توسط اطلاعات قبلی موجود درحافظه خراب نشدنی دستگاه (14) انجام می شود اگرچنین اطلاعات معتبری درحافظه نباشد سیستم باید عمل جستجو را برروی تك تك 24 ماهواره GPS انجام داده ولیستی ازماهواره‌های در دیدتهیه كند كه مسلماً این كاروقت زیادی ازگیرنده را پس ازروشن شدن به خوداختصاص می دهد .
ب) پس ازتعیین 4 ماهواره موردنظر بایدسیگنال آنها را بدست آوریم .این كار با ساختن كدشبه تصادفی نظیر كدماهواره موردنظر درگیرنده وانجام عمل همبستگی با سیگنال رسیده انجام می شود .كد داخلی گیرنده را آنقدر شیفت زمانی می دهیم تا خروجی همبستگی‌ساز ماكزیمم گردد. دراین صورت كد بدلی وكد دریافتی ازماهواره كاملاً سنكرون هستند .به این عمل , جستجوی سیگنال ماهواره درحوزه زمان می گویند:

لازم به ذكراست كه بایستی عمل جستجو در حوزه فركانس نیز انجام شود ازآنجا كه ماهواره‌های GPS درمدار زمین ثابت (ژئو سنكرون)قرار نداشته ونسبت به زمین درحال حركت هستند وهمچنین چون گیرنده نیز معمولاً روی یك جسم متحرك نظیراتومبیل ویا هواپیما نصب می شود درنتیجه فركانس دقیق كاربر ارسالی به علت اثر دوپلر ,مشخص نیست پس باید فركانس كاربر محلی را نیز آنقدر تغییر دهیم تا خروجی همبستگی ساز ازحد آستانه ای بیشتر شود.و نهایتاً فركانس كاربر نیز با فركانس دریافتی سنكرون شود .

ج) پس از عمل جستجو وارد مرحله ردیابی سیگنال می شویم دراین مرحله اولاً هدف این است كه سیگنال سنكرون تولید شده دربرگیرنده همچنان با سیگنال ماهواره سنكرون بماند این عمل توسط یك حلقه كنترلی خاص تحت عنوان COSTASLOOP كه درواقع یك نوع (خاص (VCO انجام می شود .ثانیاً عملیات دمودلاسیون ) BPSK سیگنال رسیده اطلاعات ناوبری (D(t) و عملیات شبه فاصله سنجی تعین فاصله كاربر وماهواره توسط زمان انتشار سیگنال ) نیز دراین مرحله انجام شود.(
د) مراحل بوت بایدعیناً برای 3 ماهواره دیگر انجام شود. درنهایت چهار شبه فاصله كه ازمراحل فوق محاسبه شده است دراختیار داریم . حال نرم افزار گیرنده بایدبتواند به كمك این چهارشنبه فاصله یك دستگاه چهار معادله وچهار مجهول را حل كند واین معادلات طول وعرض جغرافیایی, ارتفاع وهمچنین زمان دقیق را بدست آورد ازمراحل چهارگانه فوق مراحل الف و د بیشتر به جنبه‌های نرم افزاری یك گیرنده برمی گردد.

روش تعیین موقعیت توسط GPS
اگرفاصله ما ازماهواره 1 درحدود 10 كیلومتر باشد بنابراین مكان ما درفضا برمحیط كرده به مركزیت ماهواره اوشعاع 10 كیلومتر منطبق می باشد حال فرض می كنیم فاصله ما ازماهواره 20 درحدود 11 كیلومتر باشد دراین حالت نیز مكان ما درفضا برروی محیط كره ای به مركز ماهواره 2 وشعاع 11 كیلومتر واقع است فصل مشترك این دوكره می تواند یك دایره باشد كه مكان ما بطورقطع برروی محیط این دایره قراردارد .

حال اگر ماهواره سوم را نیز درنظربگیریم كه فاصله اش با ما 12 كیلومترباشد دراین صورت فصل مشترك كره مربوط به ماهواره 3 با فصل مشترك كره‌های ماهواره ای 1و2 حداكثر دونقطه می باشد كه قطعاً یكی ازاین دو مبین مكان واقعی ما خواهد بود.اما بطورقطعی یكی از این دو نقطه نامعقول می باشد .
بطورمثال دارای ارتفاع بیشتری از سطح زمین است . لذا كامپیوترهای داخل گیرنده‌هایGPS با استفاده ازتكنیك‌های گوناگون قادر به تشخیص نقطه غلط می باشند.
ازنظر تئوری با استفاده از3 ماهواره می توانیم مكان خودرا به دست آوریم ولی به دلیل فنی اگرچنانچه ماهواره چهارم را همانند ماهواره‌های 1و2 انتخاب كنیم بطورقطع فصل مشترك این چهار كره یك نقطه خواهد بود واین نقطه مختصات مكانی مارا نشان می دهد استفاده كنندگانی كه درارتفاعی مشخص قراردارند (مانندكشتی‌هایی كه درسطح دریا واقع باشند)به سهولت میتوانند با استفاده ازدوماهواره مكان خودرا تعیین نمایند .

دراین حالت كره زمین را می توان جایگزین ماهواره سوم كردوازیك مرحله محاسبه مسافت صرفنظر نمود بدین ترتیب این فرصت جهت انجام سایرمحاسبات قابل بهره برداری بوده وعملاً مكان یابی افزایش می یابد .
بطورخلاصه می توان بیان كرد كه مبنای كار GPS استفاده ازماهواره به عنوان مرجعی جهت یافتن موقعیت درهرنقطه زمین می باشد سایر مسایل این سیستم صرفاً جزئیات تكنیكی هستند كه به سرعت و دقت وسهولت عمل موقعیت یابی كمك می كند.

روش محاسبه مسافت ازماهواره
درسیستم موقعیت یاب جهانی GPS قدم اساسی دانستن میزان مسافت ازماهواره است بنابراین استفاده ازتكنیك‌های پیشرفته به منظور محاسبه مسافت امری اجتناب ناپذیر است ایده اصلی این موضوع براساس همان معادله سرعت نوردرمدت زمان تاخیراستواراست سیستم GPS بدین صورت كارمی كند كه گیرنده كاربر مدت زمانی را كه طول میكشد تا امواج رادیویی ازماهواره به اوبرسد را اندازه گیری می كند.

همانطوركه می دانید امواج رادیویی با سرعت نورحركت می كند وبدین ترتیب با حاصلضرب اندزه گیری شده درسرعت نور مسافت خود را تاماهواره بدست می‌آورد و این كارحداقل بایستی برای 3 ماهواره مشخص، صورت گیرد بنابراین باید برای اندزه گیری زمان رسیدن به سیگنال ازساعتهای خیلی كوتاه باشند زیرا امواج با داشتن سرعت نورخیلی سریع حركت می كنند.

مثلاً اگرماهواره ای دقیقا دربالای سرما باشد حدود 60 میلی ثانیه طول می كشد تا امواج رادیویی آن به ما برسد دقت ساعت گیرنده‌های GPS حدود نانو ثانیه می باشد. یك اختلاف زمانی بین كپی كدGPS ایجاد شده دربرگیرنده بااصل كد رسیده ازماهواره وجود دارد كه با ضرب كردن آن درسرعت نور, شبه فاصله به دست می آید این روش با هردو كد A/C,P امكان پذیرهستند .

كدهای تولیدشده دربرگیرنده ازساعت خودگیرنده منتج می شوند وكدهای ارسالی ماهواره نیز توسط ماهواره ایجاد میشود .
خطای زمانی درهردوساعت گیرنده وماهواره باعث می شود كه فاصله اندازه گیری شده با فاصله هندسی بین ماهواره و گیرنده فرق داشته باشد این ساعتها بسیار دقیق وگران قیمت می‌باشند وماهواره‌ها جهت قابلیت اطمینان بیشتر دارای 4 ساعت اتمی هستند ولی در گیرنده‌ها به دلیل گران قیمت بودن این ساعتها نمی توان ازآنها استفاده نمود لذا ازساعتهای ارزانتری استفاده می شود كه درعمل ایجاد اختلاف جزئی دراندازه گیری زمان می نمایند .البته با استفاده از راه حلهایی تصحیح صورت می گیرد. .
كارمندان از طریق تلفن همراه ردیابی می‌شوند

كارمندان بریتانیایی از طریق تلفن همراه ردیابی می‌شوند.
سایت ایتالیایی KATAWEBاعلام كرد: برخی از شركت‌های انگلیسی با استفاده از تلفن همراه كارمندان خود را كنترل می‌كنند .
مدیران شركت‌های بریتانیایی علت ردیابی كارمندان خود را از طریق تلفن همراه افزایش كارآمدی و بهبود شرایط كاری شركت‌های خود اعلام كردند.
این شركت‌ها رفت و آمد كارمندان خود را كنترل می‌كنند و از اینكه انها به چه دلیل تاخیر دارند آگاهی پیدا می‌كنند.
كارمندان شركت‌های بریتانیایی حتی در مسافرت‌های خود نیز تحت كنترل هستند و بسیاری از سازمان‌ها بر این باورند كه این عمل زندگی شخصی و محرمانه كارمندان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بسیاری از سازمان‌های بریتانیا اعلام كردند كه این عمل سبب ضربه وارد كردن به حریم شخصی كارمندان و به خطر انداختن زندگی شخصی آنان خواهد شد.
بر این اساس برخی از شركت‌های انگلیسی اعلام كردند كه قبل از آغاز فعالیت ردیابی كارمندانشان از آنان اجازه خواهند گرفت. شركت‌های ارایه‌دهنده خدمات ردیابی نیز در این رابطه می‌گویند: هیچ شركتی نمی‌تواند بدون اطلاع كارمندان به كنترل آنها اقدام كند. تنها در صورتی كه خود فرد از اینكه تحت كنترل باشد آگاهی داشته باشد این كار شدنی است .

ردیابی نوجوانان با تلفن‌های همراه شرکت دیزنی

شرکت تلفن همراه دیزنی در آمریکا خدمات تازه ای را عرضه کرده که والدین را قادر می‌سازد بر نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن‌های همراه نظارت کنند.
شرکت تلفن همراه دیزنی در آمریکا خدمات تازه ای را عرضه کرده که والدین را قادر می‌سازد بر نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن‌های همراه نظارت کنند.آنها قادر خواهند بود پیام‌های صوتی،متنی،ویدیویی و تصویری نوجوانان را وارسی کرده و محدودیت‌هایی را بر تماس‌های تلفنی اعمال کنند .

این تلفن‌ها همچنین امکان ردیابی محل جغرافیایی کودکان را به وسیله سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) فراهم می‌کند.دیزنی، شرکت بزرگ سرگرمی، امید دارد فعالیت‌های خود را به بازار نه چندان شناخته شده اما رو به رشد تلفن‌های همراه برای کودکان بین 10 تا 15 سال گسترش دهد.جرج گروبر، مدیر عامل شرکت تلفن همراه دیزنی می‌گوید: “این بازار هنوز در مرحله رشد است”.
شرکت دیزنی با این خدمات 20 تا 30 میلیون کودک را مورد هدف قرار داده است.تصمیم به راه اندازی این خدمات در پی تحقیقاتی صورت گرفت که نشان می‌داد والدین تمایل دارند از محل حضور فرزندانشان در زمانی مشخص مطلع شده و بتوانند در همان موقع با آنها صحبت کنند.

نحوه كار كرد GPS :
GPS یك دستگاه صرفا گیرنده می‌باشد که اطلاعات بدست آمده از ماهواره‌های اطراف زمین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و PIV شما را محاسبه می‌کنند
.P=Position منظور موقعیت شما در هر نقطه از کره خاکی و فضای اطراف آن است .
. T = Time منظور زمان محلی دقیق و با دقت فوق العاده بالا در همان منطقه ای که شما هستید .
V = Veloctiy منظور سرعت لحظه ای شماست که آن را با دقت فوق العاده بالا محاسبه می‌کند .

حال ما می‌خواهیم بدانیم یك دستگاه گیردنده با یك آنتن کوچک چگونه این اطلاعات را برای ما محاسبه می‌کند . تعداد 24 ماهواره توسط شرکتهای تولید کننده GPS یعنی Garmin و Magellan در فاصله 20200 کیلو متری از سطح زمین قرار دارند و در هر مدار 4 ماهواره قرار دارد .

بدینسان این ماهواره‌ها کل زمین را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. در داخل هر کدام از این ماهواره‌ها 4 ساعت اتمی قرار دارد تا مطمئن باشیم که در یک لحظه بخصوص حداقل یکی از آنها کار می‌کند . این ماهواره‌ها کد‌های 0 و 1 را برای دستگاه گیرنده می‌فرستند مثلا در ثانیه 0 کد 00001001 و در ثانیه 001 ,0 کد بعدی را در فضا منتشر می‌کند . هر کدام از این کد‌ها دوباره تکرار می‌شوند

. مثلا دستگاه گیرنده شما کد 001 را در ثانیه اول می‌گیرد و در 1 نانو ثانیه بعد دوباره این کد را دریافت می‌کند . بنابر این تشخیص می‌دهد که مثلا فاصله زمانی بین شما و ماهواره برای امواجی که با سرعت نور حرکت می‌کنند 1 نانو ثانیه می‌باشد . حال چرا اینقدر زمان برای ما مهم است ؟ به خاطر اینکه فاصله‌ها بر اساس زمان سنجیده می‌شوند . مثلا در مورد مثال بالا فاصله شما از ماهواره برابر می‌شود با :X=vt=300000110-9) از طرفی دیگر در داخل دستگاه GPS شما حدس می‌زند که مکان هندسی شما یک کره به شعاع X ( که در بالا محاسبه کردیم ) و به مرکز ماهواره مورد نظر می‌باشد در نتیجه شما با ماهواره اول متوجه شدید که مکان هندسی شما در فضا سطح یک کره می‌باشد . حال با گرفتن سیگنال‌ها و محاسبه فاصله از ماهواره دوم مکان هندسی شما در فضا سطح کره زمین خواهد شد . فصل مشترک این دو کره یك دایره است . ماهواره سوم نیز مکان هندسی شما را بر روی یک کره دیگر تخمین می‌زند . فصل مشترک این کره با دایره قبلی دو نقطه خواهد بود . حال ماهواره چهارم کره بعدی را می‌سازد که فصل مشترک یک کره با دو نقطه یک نقطه خواهد بود . خیلی جالب است ؟! حال موقعیت شما بر روی کره زمین و فضای اطراف آن در یک نقطه مشخص شده است . به همین ترتیب زمان شما نیز با توجه به موقعیت شما و ساعت GPS محاسبه خواهد شد . این ساعت ساعت محلی است و با ساعت رسمی هر کشور فرق خواهد داشت .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky