توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد آشنایی با نرم‌‌افزارهای آماری دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آشنایی با نرم‌‌افزارهای آماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آشنایی با نرم‌‌افزارهای آماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آشنایی با نرم‌‌افزارهای آماری :

آشنایی با نرم‌‌افزارهای آماری
امروزه با شناخت بیشتر علم آمار و جایگاه آن در جامعه، آمار در سطح وسیعی توسط محققین رشته‌‌های اقتصادی، تجاری، كشاورزی و ;.. بكار گرفته می‌‌شود.در این راستا كامپیوتر در جهت تسریع محاسبات آماری با حجم وسیعی از اطلاعات در خدمت آمار قرار می‌‌گیرد. لذا تحلیل‌‌گران با فراگیری نرم‌‌افزارهای آماری، محاسبات و روشهای پیچیده آماری را توسط كامپیوتر انجام می‌‌دهند. و بدین ترتیب، فرصت بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل نهایی اطلاعات می‌‌نمایند.

تاكنون نرم‌‌افزارهای آماری QUATTRO PRO, SPSS , STATGRAPHICS و ;. و اكنون SAS با قابلیتهای بیشتر و مطلوبتر سهم عمده‌‌ای درجهت تسریع عملیات آماری دارد.
به جهت كاملتر بودن نرم‌‌افزار آماری (Statistical Analysis system) SAS نسبت به سایر نرم‌‌افزارهایی كه تاكنون عرضه‌ شده‌‌اند، كتبی تحت عنوان آشنایی با نرم‌‌افزار آماری SAS تهیه و چاپ شده است.

(آشنایی با سامانه SAS تحت ویندوز )
(پنجره AWS (Application Work Space) )

هنگامی كه روی نشانه SAS دوبار كلیك كنید، بر روی صفحه ظاهر می‌‌شود. پنجره AWS ( یا فضای كار كاربردی) پنجره اصلی SAS می‌‌باشد كه پنجره‌‌های دیگر SAS از طریق آن قابل دسترسی است. بخش‌‌های اصلی پنجره AWS به شرح زیر است.

(نوار منو )
منوهای موجود در پنجره فعال SAS را نشان می‌‌دهد. زمانی كه پنجره فعال را عوض می‌‌كنید. نوار منو نیز تغییر می‌‌كند. بعلاوه زمانی كه كلید سمت راست ماوس را در داخل پنجره فعال فشار می‌‌دهید، منوهای Pop-Up ظاهر می‌‌شوند. محتوای این منوها مشابه منوهای قبلی و وابسته به پنجره فعال است.

(نوار دستور )
این امكان را به كاربر می‌‌دهد تا دستورهای مدیریت نمایش را وارد كند. نوار دستور، فهرستی از دستورهای وارد شده را نگهداری می‌‌كند. برای اجرای مجدد دستوری كه قبلاً وارد كرده‌‌اید، دستور مورد نظر را از فهرست انتخاب كرده سپس روی كلید «» كلیك كنید.
برای رفتن به نوار دستور علاوه بر استفاده از ماوس، از كلید F11 نیز می‌‌توانید استفاده كنید.

(میله‌‌ ابزار )
امكان دسترسی و اجرای دستورهایی را كه زیاد با آنها سروكار دارید فراهم می‌‌كند. هر یك از این دستورها دارای نشانه‌‌ای خاص روی میله ابزار بوده و برای اجرای آنها كافی است اشاره‌‌گر ماوس را روی نشانه مورد نظر برده سپس كلید سمت چپ ماوس را فشار دهید.

(خط وضعیت )
شامل یك ناحیه پیغام و شاخه جاری سامانه SAS می‌‌باشد. ناحیه پیغام متن راهنمایی منوها و ابزار را نمایش می‌‌دهد. برای تغیر شاخه جاری، روی ناحیه دوم دو بار كلیك كرده و شاخه مورد نظر را از صفحه باز شده انتخاب نمایید.

(پنجره‌‌های اصلی SAS)
زمانی كه SAS را فراخوانی می‌‌كنید، پنج پنجره LOG، PGM،OUTPUT، EXPLORER، RESULTS را مشاهده می‌‌كنید. اینها پنجره‌‌های اصلی مدیریت نمایش هستند.
به سه روش می‌‌توانید دستورها را اجرا كنید.
– از منوها استفاده كنید.
– دستور را در خط دستور یا نوار دستور وارد كنید.
– از كلیدهای عملگر استفاده كنید.

(پنجره (PGM) PROGM EDITOR)
ویرایشگری است كه می‌‌توانید برنامه‌‌های SAS را درآن وارد كرده، ویرایش و اجرا كنید.

(پنجره LOG)
پیغام‌‌هایی را درباره SAS و برنامه‌‌ای كه درحال اجرا شدن است، نمایش می‌‌دهد. احتمالاً متوجه شده‌‌اید كه در هر زمان تنها چند خط در پنجره LOG قابل مشاهده می‌‌باشد. شما می‌‌توانید پنجره فعال را آن قدر بزرگ كنید تا تمام صفحه را دربر گیرد.

(پنجره OUTPUT)
زمانی كه برنامه‌‌ای را اجرا می‌‌كنید كه خروجی تولید می‌‌كند، به طور خودكار به پنجره OUTPUT منتقل می‌‌شوید. این پنجره‌‌ شما را قادر می‌‌سازد تا خروجی دستورالعمل‌‌های برنامه خود را ببینید.

(پنجره EXPLORER)
در این پنجره می‌‌توانید فایلهای SAS را مشاهده و مدیریت كنید و نیز میان‌‌برهایی برای فایلهای غیر SAS ایجاد نمایید. از این پنجره برای ایجاد فایلها و كتابخانه‌‌های جدید SAS، باز كردن فایلهای SAS، و انجام بیشتر كارهای مدیریت پرونده، از قبیل انتقال، كپی، و حذف فایلها استفاده كنید. می‌‌توانید نمایش یا عدم نمایش ساختار درختی را برای این پنجره انتخاب كنید.

(پنجره RESULTS)
این پنجره شما را در هدایت و مدیریت خروجیهای حاصل از برنامه‌‌هایی كه اجرا كرده‌‌اید، كمك می‌‌كند. شما می‌‌توانید تك ‌‌تك اقلام خروجی را ببینید، ذخیره كنید، و چاپ نمایید. به طور پیش فرض این پنجره در پشت پنجره EXPLORER قرار گرفته است.

(پنجره (MANAGER MGR ) OUTPUT MANAGER )
برای دیدن لیستی از مندرجات پنجره OUTPUT می‌‌توانید به آخرین پنجره اصلی SAS یعنی Output Manager بروید. از طریق پنجره MGR، می‌‌توانید خروجی را ببینید و آن را ویرایش، حذف، ذخیره و یا چاپ كنید.

برنامه SAS
عبارتها در یك برنامه SAS در دو گام بكار می‌‌روند: گام DATA و گام PROC معمولاً گام DATA، مجموعه داده‌‌های SAS ایجاد می‌‌كند و گام PROC، مجموعه داده‌‌های SAS، كه فایل ویژه SAS برای ساماندهی و ذخیره داده‌‌ها است، را پردازش می‌‌نماید.

(گام DATA)
قبل از اینكه بتوانیم نرم‌‌افزار SAS را بمنظور مهیا ساختن داده‌‌ها برای تحلیل با بكارگیری روش‌‌های SAS بكار بریم، نخست باید داده‌‌ها را وارد یك مجموعه داده‌‌های SAS كنیم.
وقتی كه داده‌‌ها دریك مجموعه داده‌‌های SAS است، می‌‌توان مجموعه داده‌‌ها را با سایر مجموعه داده‌‌های SAS تركیب كرده و هر روش آماری موجود در سامانه SAS را درباره آنها بكار گرفت.

(عبارتهایی كه در گام DATA به كار می‌‌روند: )
(عبارت DO)
عبارت DO عبارتهای بعد از DO را اجرا می‌‌كند تا اینكه عبارت END ظاهر شود.
عبارتهای بین DO و END را گروه DO می‌‌نامند.

(- عبارت DO ی ساده )
عبارت‌‌ DO ی ساده غالباً با عبارتهای IF-THEN/ELSE برای اجرای گروهی از عبارتها بسته به اینكه شرط IF درست باشد یا غلط، بكار می‌‌رود.

(- عبارت DO ی مكرر )
اجرای مكرر گروه DO را می‌‌توان با متغیر شاخص در عبارت DO ی مشخص كرد. عبارت DO مكرر بر اساس مقدار متغیر شاخص موجب تكرار اجرای عبارتهای بین DO و END می‌‌شود.

(عبارت OUTPUT)
عبارت OUTPUT از SAS می‌‌خواهد مشاهده جاری را در مجموعه داده‌‌هایی كه در حال ایجاد شدن است، بنویسد. شكل عمومی عبارت OUTPUT به صورت زیر است
;. [نام مجموعه داده‌‌ها] OUTPUT

(عبارت SET)
عبارت SET از سامانه SAS می‌‌خواهد كه مشاهدات را از یك یا چند مجموعه داده‌‌های SAS بخواند. عبارت SET برای خواندن زیر مجموعه یا در آمیختن مشاهدات از چند مجموعه داده‌‌های موجود SAS در یك مجموعه داده‌‌های جدید بكار می‌‌رود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky