توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سیاست فرهنگی چین دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیاست فرهنگی چین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیاست فرهنگی چین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیاست فرهنگی چین :

سیاست فرهنگی چین
مقدمه
كشور چین كشوری با تمدن باستانی، تاریخچه ای كهن و آداب و سنن فرهنگی متنوع میباشد. تا قبل از به حكومت رسیدن جمهوری خلق چین در سال 1949 تنها تعداد محدودی از امكانات فرهنگی در شهرهای متوسط و بزرگ این كشور دایر بود. اكثریت جمعیت این كشور كه به طور عمده كشاورز بودند با حیات فرهنگی در انزوا قرار گرفته و كاملاً یكنواخت گذران زندگی می نمودند.

در همین اثناء هنرهای ملّی باستانی چین در ورطه نابودی قرار داشته و درآمد و زندگی نویسندگان و هنرمندان كشور از سطح استاندارد بسیار پایینی برخوردار بود.
اما پس از به قدرت رسیدن حكومت جمهوری در كشور چین رشد و توسعه فرهنگی كشور وارد مرحله جدیدی از حیات گردید. رشد و غنای فرهنگی در چین جدید به واسطه بهبود و رشد اقتصادی ملی كشور بود. دولت چین اهمیت زیادی به رشد و توسعه هر چه بیشتر فعالیتهای فرهنگی و اجرای تعهدات فرهنگی قائل گردیده و در این راستا به دستاوردهای بزرگ و مهمی در زمینه های مختلف فرهنگی دست یافت. سیاست فرهنگی – ملی این كشور هر چه بیشتر، باگذشت زمان، مشخصتر و كاملتر میگردد. از زمان اجرای سیاست اصلاحات و ساماندهی و تغییر شكل سیاست فرهنگی، كشور چین به تلاشهای بیوقفهای درزمینه وضع قانون برای بخش فرهنگی كشور و اعمال یكسری از لوایح قانونی فرهنگی در جهت حفظ، نگهداری و ارتقاء هر چه بیشتر میراث فرهنگی كشور اقدام نموده است.

این كشور هم اكنون در مرحله گذر به یك جامعه سوسیالیسم (جامعهگرای) قرار دارد. از جمله مشكلات كشور چین در زمینه های فرهنگی می توان به عدم برقراری تناسب و توازن مناسب میان نیازهای فرهنگی جامعه و تولیدات اجتماعی عقب مانده كشور اشاره نمود. در حال حاضر كشور چین در صدد ایجاد جامعهای سوسیالیسم (جامعه گرای) با خصوصیات و ویژگیهای چینی میباشد.

دولت چین بر این باور است كه تنها زمانی كه توسعه اقتصادی، سیاسی و پیشرفتهای فرهنگی كشور كاملاً متناسب گشته و پیشرفت دو جانبهای میان ابزارها و نگرشهای فرهنگی كشور رخ دهد، می توان شاهد حكومتی سوسیالیسم با مشخصات و ویژگیهای چینی در كشور بود.

ساختارهای سازمانی و اداری
ارگانهای دولتی
از جمله سازمانهای مسؤول در جهت اجرای تعهدات فرهنگی كشور می توان به ارگانهای ذیل كه همگی تحت نظارت شورای دولتی فعالیت دارند اشاره نمود:
وزارت فرهنگ
سازمان رادیو – تلویزیون
كمیسیون آموزشی دولت
سازمان انتشارات دولتی
كمیسیون ورزشی دولت
فرهنگستان علوم اجتماعی
دایره اشیاء عتیقه دولتی

لازم به ذكر است كه علاوه بر سازمانهای مذكور، مؤسسات مدیریتی هم ترازی در هر ایالت، شهر و شهركهای دارای شهرداری، به طور مستقیم و تحت نظارت دولت به فعالیت در زمینه های گوناگون هنری میپردازند.
گفتنی است كه وزارت فرهنگ چین، مسؤول اجرای سیاستهای فرهنگی ملی و تعهدات فرهنگی كشور میباشد.
وزارتخانه مذكور تحت نظارت دولت و از طریق شعبات و ادارات خود در زمینه های مختلف فرهنگی به فعالیت میپردازد. در این وزارتخانه اداراتی تحت عناوین اداره هنرهای كشور، اداره آموزش هنرها، اداره كتابخانه ها، اداره روابط فرهنگی خارجی، اداره بازار فرهنگی، اداره فرهنگ جمعی، اداره فرهنگ كودكان و اداره فرهنگ قومی به فعالیت در شاخه های گوناگون فرهنگی كشور میپردازند.

ارگانهای غیردولتی
كلیه فدراسیونهای هنر و ادبیات كشور، سازمانهایی فرهنگی و مردمی – ملی میباشند كه از 12 انجمن تشكیل یافته اند. از جمله این انجمنها می توان به:
انجمن نویسندگان، انجمن فیلمسازان، انجمن نمایشنامهنویسان، انجمن رقصندگان، انجمن عكاسان انجمن خطاطان و انجمن آكروبات بازان چین اشاره نمود.
علاوه بر انجمنهای مذكور كه در زمینه روابط فرهنگی داخلی كشور به فعالیت میپردازند می توان به 2 انجمن فرهنگی – ملی كشور چین كه مسؤول برقراری روابط خارجی فرهنگی با كشورهای خارجی و انجمن مردمی – ملی چین در زمینه برقراری روابط حسنه با كشورهای جهان اشاره نمود.

دستورالعمل های كلّی سیاست فرهنگی
سیاست فرهنگی، در واقع شیوهای بنیادی جهت انجام و مدیریت تعهدات فرهنگی و همچنین بخش مهمی از قانونگذاری فرهنگی كشور چین محسوب میگردد. قوانین و لوایح سیاست فرهنگی در خصوص آثار و اشیاء تاریخی، توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی كشور به مورد اجرا گزارده می شود.

هدف اساسی سیاست فرهنگی كشور چین برطرف نمودن نیازهای فرهنگی مردم میباشد.
جهت نیل به چنین هدفی، كشور چین اقدام به ایجاد فرهنگی سوسیالیسم (جامعهگرای) با ویژگیها و خصوصیات چینی نموده است. از جمله اصلیترین اهداف سیاست فرهنگی كشور چین می توان به ارائه آموزشهای همگانی در جهت دستیابی مردم چین به عقاید ایدهآل، وحدت اخلاقی، آموزش مناسب و تحصیلات بالا، حس قوی از نظم و ترتیب و یك فرهنگ سوسیالیستی بومی و علمی هماهنگ با روند رو به رشد مدرنسازی كشور اشاره نمود.
جهت نیل به چنین اهداف والایی، طرح ریزی برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ادبی جهت افزایش سطح استاندارد آرمان گرایی، اخلاقیات، آموزش و سطوح فرهنگی و علمی كشور توسط دولت چین صورت گرفته است.

علاوه بر موارد مذكور می توان به سیاستهای فرهنگی دیگر كشور از جمله سیاست ترغیب و تشویق مردم به پیروی از اصول سوسیالیسم و تأكید بر پیشرفت و گسترش فعالیتهای آكادمی، هنری و فرهنگی، تشویق و ترغیب مردم به ساخت مدارس و مؤسسات آموزشی كشور، پرورش آرمانها و اصول و فرم اجتماعی، اهمیت دادن به آداب و سنن میراث فرهنگی و تاریخی كشور و همسانسازی آن با پیشرفت فرهنگهای خارجی اشاره نمود.

ادبیات و هنرها

رشد و توسعه ادبیات و هنرهای كشور چین به عنوان بخش مهمی از رشد و توسعه فرهنگی كشور محسوب میگردد. سیاستهای فرهنگی اتخاذ شده در زمینه ادبیات و هنرهای كشور چین به ترتیب ذیل میباشد:
1- برگزاری مسابقات ادبی و هنری و رقابتهای فكری میان یكصد دانشآموز (كه از آنها به شكوفههای گل در كشور چین یاد می شود) از یكصد مدرسه مختلف
2- ارائه خدمات ادبی و هنری به مردم و معرفی حكومت سوسیالیسم، با خصوصیات چینی به آنها
3- بهره گیری از آثار ادبی و هنری گذشته كشور چین و معرفی آنها در عصر حاضر

4- حفظ و نگهداری آداب و رسوم و سنتهای قدیمی و حركت به سمت پدیدههای مدرن. دولت چین از آزادی بیان و عقاید نویسندگان و هنرمندان كشور در جهت خلق آثار ادبی و هنری حمایت می نماید.
انتخاب موضوعات گوناگون ادبی و هنری به عهده خود نویسنده میباشد. با این حال دولت به تشویق و ترغیب نویسندگان و هنرمندان جهت مشعوف نمودن توجه به مردم و بهینهسازی زندگی آنها میپردازد. به طور كلی دولت چین به تشویق و ترغیب آندسته از آثار هنری و ادبی كه به غنای صنعتی، كشاورزی، ادبی و هنری منجر گردد میپردازد. دولت چین همچنین به تشویق نویسندگان و هنرمندان كشور جهت برگزاری مسابقات آزاد در زمینه های گوناگون هنری و برگزاری جلسات مناظره در خصوص موضوعات آكادمی میپردازد.

همچنین دولت هنرمندان كشور را به ایجاد آثاری متنوع با مضمون، شكل و سبك خاص تشویق می نماید.
به طور كلی دولت چین به خلق آثار مثبت و برجسته كه برای عموم مردم جذابیت داشته و دارای مشخصات، ویژگیها و رنگ و بوی ملی باشد، خدمات شایانی ارائه می نماید.

نویسندگان و هنرمنان كشور چین به تربیت مردمی با بهترین و جدیدترین افكار فكری تأكید شده اند.
از جمله دیگر فعالیتهای فرهنگی كه در كشور چین توسط دولت اجرا میگردد می توان به رشد و توسعه هر چه بیشتر ادبیات و نقد ادبی و هنری، اعطای جوایز به آثار برجسته، ارائه پیشنهادات و راهنمائیها به آثار هنری ناپخته و ناقص و رد آثاری كه برای مردم مضر میباشند اشاره نمود.
كشور چین دارای تاریخچه ای قدیمی و طولانی با میراث فرهنگی فراوان میباشد. به همین علت، دولت چین همیشه به حفظ و نگهداری، مطالعه، مقایسه، جمع آوری و انتشار آثار هنری باستانی كشور پرداخته و برای آن اهمیت ویژه ای قائل است.

در این راستا، اكتشاف آثار باستانی و حفظ و نگهداری آن از جمله وظایف اصلی دولت در خصوص آثار هنری باستان كشور میباشد. در نوامبر سال 1982 طی برگزاری گنكره ملی مردمی، قانون حفاظت و نگهداری از آثار و اشیاء تاریخی و عتیقه فرهنگی جمهوری خلق چین رسماً اعلام گردید.
از آن پس مطابق با نیازهای قانونی، وزارت فرهنگ چین تعداد دیگری از قوانین و آئیننامه های قانونی در خصوص حفاظت و حمایت از اشیاء تاریخی فرهنگی را اعلام نمود. در طی سال 1987 شورای بخش دولتی، حكمی مبنی بر انعكاس شدت عمل در برابر حفاری مقبرههای تاریخی و سرقت و قاچاق اشیاء تاریخی فرهنگی را صادر نمود.

در سال 1992 اصل قانونی حفاظت و نگهداری از آثار و اشیاء تاریخی و فرهنگی به عنوان وظیفه اصلی و اكتشاف آن به عنوان وظیفه ابتدایی دولت چین از سوی كنفرانس ملی صادر گردید.
در سال 1995 اصول حفاظتی مؤثرتر و منطقیتری با مدیریت و اعتبار بیشتری مطرح گردید. دولت چین در حدود 55750 مكان از اصلیترین اماكن باستانی دارای اشیاء تاریخی و عتیقه فرهنگی در سطوح مختلف را تحت حمایت خود درآورده كه از این تعداد 750 مكان در سطح ملی، 5000 مكان در سطح ایالتی و 50000 مكان متعلق به سطوح مختلف كشور میباشد.

تجارت فرهنگی
از زمان اتخاذ سیاست اصلاحات و آزادی عمل به ویژه در حوزه اقتصادی سوسیالیست، بازار فرهنگی كشور چین به رشد و توسعه سریع و چشمگیری در حوزه محصولات صوتی و تصویری، كتاب، فیلم و اشیاء عتیقه و تاریخی فرهنگی دست یافته است.
تا سال 1996 تقریباً در حدود 210 هزار واحد تولیدی فرهنگی كشور با حدود 09/1 میلیون كارگر درآمدی بالغ بر 8/23 بیلیون یوان در سال داشتهاند. در سال 1993 اصول توسعه از یك سوی و اصول مدیریتی از سوی دیگر در جریان كنفرانس ملی تجارت فرهنگی كشور چین اتخاذ گردید.

طی این كنفرانس ملّی بر 2 مقوله رشد و توسعه فرهنگی از طریق افزایش سطح بازار فرهنگی و مقوله مدیریت بازار فرهنگی كشور تأكید خاصی شده است.
در سال 1994 شورای دولتی رسماً قوانین وضع شده ای در خصوص مدیریت تولیدات صوتی و تصویری را اعلام نمود. به عبارت دیگر بیشترین هزینه تخصیص یافته بر بخش فرهنگی كشور چین متوجه رشد و توسعه صنعت ضبط صدا (موسیقی) كشور گردیده است.

انتشارات و مطبوعات
از زمان اجرای سیاست اصلاحات، تعهدات صنعت نشر و مطبوعات كشور چین به طور گستردهای افزایش یافته است.
امروزه بیش از 200 روزنامه و تقریباً در حدود 8000 مجله كثیرالانتشار با بیش از 500 مركز انتشاراتی و بیش از 300 مركز تولیدات صوتی و تصویری در كشور چین مشغول به فعالیت میباشند.

هر ساله بیش از یكصد هزار نوع كتاب و 200 میلیون نوع مختلف از محصولات صوتی و تصویری در این كشور تولید میگردد. سیاست كشور چین در قبال صنعت نشر و مطبوعات كشور به جستجوی حقایق امور و جهتدهی صحیح به افكار عمومی تأكید دارد.
نظارت بر صنعت نشر و مطبوعات از سوی دولت تقویت یافته، به طوری كه بر طبق سیاستهای فرهنگی دولت، ساختارها و چهارچوبهای آن بهینهسازی شده و كیفیت كار با پیشرفت همراه بوده است.

فعالیتهای جمعی – فرهنگی
برآورده نمودن نیازهای فرهنگی روزافزون مردم و ارتقاء سطح فرهنگی تمام جامعه از جمله زیربناییترین اهداف توسعه فرهنگی سوسیالیستی كشور میباشد. رشد و توسعه فعالیتهای جمعی فرهنگی، به رشد و توسعه فرهنگی كشور منجر میگردد. و این مورد در واقع یكی از بزرگترین وظایف كارمندان فرهنگی كشور میباشد. در حال حاضر از جمله مفاهیم فرهنگی كه از سوی دولت مورد حمایت قرار میگیرند می توان به:
فرهنگ اجتماعی (شهری)، فرهنگ روستایی، كار و تلاش و فرهنگ دانشگاهی اشاره نمود.

فرهنگ گروه های قومی
كشور چین، كشوری چند قومیتی متشكل از 56 گروه نژادی متفاوت میباشد. حقوق قانونی گروه های قومی و نژادی كشور از طریق قانون اساسی كشور مورد حمایت واقع میگردد. دولت چین همواره توجه زیادی به گروه های نژادی و قومی ساكن كشور نموده و تلاشهای گستردهای در جهت رشد و توسعه فرهنگ قومی كشور بعمل آورده است.

تمامی گروه های قومی ساكن كشور آزادانه، قادر به استفاده از زبان بومی و حفظ و نگهداری آداب و رسوم محلّی خود میباشند. دولت چین نیز اهمیت زیادی به جمع آوری و مقایسه هنرهای فولكلور كشور قائل شده است.
در جهت تحقق بخشیدن به این امر و ایجاد یكپارچگی و اتحاد میان گروه های مختلف قومی – نژادی ساكن كشور دولت چین اقدام به وضع سیاست برقراری رقابت میان یكصد دانشآموز چینی (یكصد شكوفه گل از یكصد مدرسه در نواحی مختلف چین) و همچنین اجرای سیاست، حفظ و نگهداری آداب و سنن قدیمی همزمان با حركت در جهت زندگی مُدرن نموده است.

طی چند دهه اخیر فعالیتهای گستردهای در زمینه كشف، جمع آوری، ساماندهی و بكارگیری اشكال مختلفی از ادبیات گفتاری، موسیقی، رقص و مجموعه نمایشهای سنتی به اجرا درآمده و موفقیتهای زیادی نیز در این رابطه كسب گردیده است.

روابط بین المللی فرهنگی
با اینكه كشور چین دارای ملتی با تمدن باستانی و فرهنگ غنی ملی میباشد امّا بدون برقراری روابط مشترك با سایر تمدنهای بشری قادر به توسعه و ارتقاء هنر و رشته های فرهنگی و هنری موجود خود نمیباشد.
دولت چین نه تنها به حفظ و نگهداری فرهنگ ملی خود پرداخته بلكه اهمیت زیادی برای فرهنگ سایر كشورهای جهان قائل میباشد.
سیاست فرهنگی خارجی كشور چین مبنی بر نگهداری فرهنگ بومی و ملی بعنوان فرهنگ پایه كشور، و استفاده از فرهنگ و تمدن سایر كشورهای جهان از طریق انجام مبادلات گوناگون و در جهت استفاده از نقاط قوت آنها در درجه دوم اولویت قرار میگیرد. بنابراین می توان گفت كه سیاست فرهنگی خارجی چین به الگوبرداری از نقاط قوت فرهنگهای مختلف جهان، همگام با معرفی دستاوردهای فرهنگی خود به جهان و مبارزه قطعی با فساد تدریجی عقاید منحط و فرهنگهای نادرست میپردازد.

از سال 1996 كشور چین تعداد 137 قرارداد با بیش از 100 كشور جهان در زمینه روابط پایدار فرهنگی به امضاء رسانده است. این در حالی است كه این كشور با بیش از 160 كشور جهان در زمینه های مختلف فرهنگ، هنر، آموزش، ورزش، علوم، بهداشت عمومی، روزنامهنگاری، صنعت نشر، باستانشناسی، مذهب، فیلم، رادیو، تلویزیون و غیره همكاریهای نزدیك برقرار كرده است.

سیاستهای اقتصادی حوزه فرهنگ
سیاستهای اقتصادی حوزه فرهنگ در واقع به ایفای نقش نظارتی، مشاوره ای، برنامه ریزی و تعدیلی در زمینه مدیریت فرهنگی پرداخته و در واقع مهمترین ابزار مدیریت فرهنگی كشور چین محسوب میگردد. در سال 1994 دولت مركزی رسماً قوانین ویژه سازمانهای فرهنگی را كه با بودجه دولت به فعالیت میپردازند را اعلام نمود.

در سال 1996 شورای دولتی قوانین دیگری با جامعیت بیشتر در زمینه سیاستهای اقتصادی حوزه فرهنگ كشور چین را منتشر نمود. از جمله مهمترین سیاستهای اقتصادی اعمال شده بر حوزه فرهنگ می توان به:
1- افزایش سرمایه گذاری در حوزه فعالیتهای هنری و فرهنگی
2- تقویت زیرساختهای فرهنگی
3- راه اندازی سیستم كارآمد جمع آوری و تهیه بودجه
4- اتخاذ سیاستهای كارآمد در زمینه اخذ یا معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر اشاره نمود.

پروژه های فرهنگی
به منظور تقویت و افزایش آثار فرهنگی و هنری كشور، مؤسسات فرهنگی دولتی با همكاری دیگر سازمانهای مربوطه و دولتهای محلی اقدام به انجام پروژه های مهم فرهنگی در زمینه های مختلف نموده اند. از جمله این پروژه ها می توان به پروژه های ذیل اشاره نمود:

• 1- پروژه ای با عنوان قاصدك (dandelion) : پروژه مذكور، طرحی ملی جهت تأسیس پاركهای فرهنگی ویژه كودكان روستایی كشور چین میباشد.
• 2- پروژه انتقال «فرهنگ به مناطق روستایی: پروژه مذكور، پروژه ای ملّی در جهت سازماندهی گروه های نمایشی حرفه ای، تأسیس كتابخانه ها در مناطق ییلاقی و روستایی كشور به منظور استفاده روستائیان و كشاورزان و ارتقاء سطح مبادلات فرهنگی میان مناطق روستایی و شهری كشور میباشد.
• 3- پروژه تحت عنوان پروژه دانش: پروژه مذكور، پروژه ای ملی جهت حمایت از فرهنگ كتابخوانی و مطالعه به منظور ارتقاء تمدن اجتماعی كشور میباشد كه توسط كتابخانه های دولتی كشور به اجراء درآمده است.

• 4- پروژه فرهنگ طلایی: پروژه مذكور، پروژه ای ملی است كه از جمله دستاوردهای آتی آن می توان به:
1- تأسیس و راه اندازی شبكه اطلاع رسانی در زمینه های فرهنگ و هنر ملی و امور فرهنگی
2- راه اندازی شبكه اطلاع رسانی كتابخانه های كشور
3- راه اندازی شبكه اطلاع رسانی مراكز هنری
4- راه اندازی شبكه اطلاع رسانی موزه ها و اشیاء تاریخی كشور
5- راه اندازی شبكه اطلاع رسانی در زمینه مدیریت تجارت فرهنگی
6- راه اندازی شبكه اطلاع رسانی در زمینه روابط بین المللی اشاره نمود.

تمامی پروژه های مذكور هنوز تحت بررسی و مطالعه میباشند. كار آماده سازی شبكه اطلاع رسانی كتابخانه های كشور تقریباً به پایان رسیده، به طوری كه تا سال 2002 اغلب كتابخانه های كشور كه در حوزه شهرداریها قرار دارند و 30% از كتابخانه های موجود در بخشهای مختلف كشور را تحت پوشش قرار میدهد. در واقع اطلاع رسانی ملی از طریق ارتباط با اینترنت صورت گرفته و منابع اطلاعاتی كتابخانهای از طریق اسناد الكترونیكی در دسترس شهروندان چینی قرار داده می شود.
• 5- پروژه بین المللی هنر: از سال 1995 یكسری از پروژه های بین المللی هنری توسط وزارت فرهنگ كشور چین به منظور ارتقاء سطح تبادلات فرهنگی بین المللی صورت گرفته است.
تاكنون پروژه های بین المللی در حوزه هنرهای نمایش، اُپرا و موسیقی سنفونی ارائه گردیده است. پروژه بین المللی هنرهای زیبای در سال 1998 برگزار گردید. در سالهای آتی نیز پروژه بین المللی موسیقی فولكلور و پروژه بین المللی رقص فولكلور، برگزار میگردد.

تقویت‌ ساختار فرهنگ‌ عمومی‌
دولت‌ چین‌ به‌ منظور تقویت‌ و غنی‌ ساختن‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و گسترش‌ اطلاع‌رسانی‌ فرهنگی‌ در كشور بر تلاش‌های‌ خودخواهد افزود..”لی‌ لان‌ چینگ‌” معاون‌ نخست‌ وزیر چین‌ در اجلاس‌ دو روزهِ اخیر ملی‌ در خصوص‌ امور فرهنگی‌ در چین‌ گفت‌ كه‌ دولت قصد دارد مبالغ‌ بیشتری‌ برای‌ ایجاد تسهیلات‌ فرهنگی‌ برای‌ مردم‌ چین‌ به‌ ویژه‌ كشاورز ان‌ اختصاص‌ دهد. وی‌ افزود كه‌ بااختصاص‌ این‌ وجوه‌ تمام‌ شهرك های‌ چین‌ تا سال 2005 از یك‌ مركز فرهنگی‌ و یك‌ كتابخانهِ عمومی‌ بهره‌ مند خواهند شد.

یكی‌ از این‌ كوشش‌ها اجرای‌ طرح‌ ایجاد نظام‌ اطلاع‌رسانی‌ است‌ كه‌ ساكنان‌ هر شهرك‌ را قادر می‌سازد به‌ تبادل‌ اطلاعات فرهنگی‌ بپردازد
به‌ گفته‌ “سون‌ جیاجنگ‌” وزیر فرهنگ‌ چین‌ با استفاده‌ از شبكه‌ اینترنت‌ و فناوری‌ ارتباطات‌ ماهواره‌ای‌، این‌ نظام‌ اطلاع‌رسانی می‌تواند حتی‌ مردم‌ مناطق‌ محروم‌ و فقیر غربی‌ و شمالی‌ را كه‌ كمتر فرصت‌ دست‌یابی‌ به‌ اطلاعات‌ فرهنگی‌ و هنری‌ را دارند، منتفع‌ سازد.
طبق‌ آمار سال ‌ 2000، تنها 3 درصد از جمعیت‌ كشور به‌ تماشاخانه‌ها رفته‌ و شش‌ درصد از آنان‌ از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها دیدن كرده‌اند
57شهرك‌ از میان‌ 2100 شهرك‌ موجود فاقد مكانی‌ برای‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ هستند و144 بخش‌ نیز كتابخانه‌ ندارند.
تئاتر

حضور سرمایه‌های‌ خارجی‌ در بازار هنر
وزارت‌ فرهنگ‌ چین‌ در حال‌ تجدید نظر در مقررات‌ موجود در زمینهِ مدیریت‌ بر اجرای‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های‌ هنری‌ جهت تطابق‌ با نیازهای‌ سازمان‌ تجارت‌ جهانی‌ و بر اساس‌ اصل‌ برابری‌ و عدم‌ تبعیض‌ است‌ . بر اساس‌ مقررات‌ جدید سرمایه‌گذاران خارجی‌ و هنرمندان‌ كشورهای‌ دیگر می‌توانند از این‌ پس‌ حضور بیشتری‌ در بازار هنرهای‌ نمایشی‌ چین‌ داشته‌ باشند و در این قلمرو بیشتر سرمایه‌گذاری‌ كنند.معاون‌ اداره‌ اجرایی‌ بازار فرهنگی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ چین‌ گفت‌ كه‌ طبق‌ مقررات‌ فعلی‌ خارجی‌ها مجاز به‌ فعالیت‌ در بخش هنرهای‌ اجرایی‌ و سرمایه‌گذاری‌ در مكان‌های‌ هنری‌ و حتی‌ همكاری‌ در این‌ زمینه‌ نیستند. طبق‌ مقررات‌ جدید خارجیان می‌توانند در ساخت‌ مكان‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ مشاركت‌ داشته‌ باشند. اما در زمینه‌ اداره‌ و مدیریت‌ آنها و یا فرایند تصمیم‌گیری‌ در این‌ زمینه‌ دخالتی‌ ندارند. به‌ گفته‌ این‌ مقام‌ چینی‌ مقررات‌ جدید چگونگی‌ اجرای‌ برنامه‌ها، تولید ومدیریت هنری‌ را روشن‌تر خواهد نمود. این‌ راهی‌ است‌ كه‌ پیش‌ از این‌ برخی‌ كشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ پیموده‌اند.هم‌چنین‌ بنابه‌ مقررات‌ جدید ادارات‌ و شركت‌های‌ بزرگ‌ با تجربه‌ و با سرمایه‌های‌ بیشتر برای‌ گسترش‌ همكاری‌ و سرمایه‌گذاری‌ و ادغام‌ ادارات‌ و موِسسات‌ و شركت‌های‌ كوچك‌تر و تاسیس‌ دفاتر و شعبات‌ جدید درمناطق‌ مختلف‌ چین تشویق‌ خواهند شد.
به‌ علاوه‌ شبكه‌ای‌ برای‌ اجرای‌ برنامه‌های‌ هنری‌ متنوع‌ نمایشی‌ در مناطق‌ گوناگون‌ در سراسر چین‌ ایجاد خواهد گردید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky