توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  اداره راه و ترابری باغ ملک دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اداره راه و ترابری باغ ملک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه اداره راه و ترابری باغ ملک

فصل اول  
تاریخچه راه و ترابری  
تاریخچه کلی راه و ترابری  
فصل دوم  
هدف از تاسیس مجموعه راه و ترابری  
هدف از تاسیس مجموعه راه و ترابری  
تقسیم بندی اداره راه و ترابری  
الف  ) بخش اداری  
الف – 1) چگونگی انجام کار های پروژه پیمانکار و مراحل کلی آن در قسمت اداری راه و ترابری  
الف-  2 ) روش تهیه برآورد  
الف – 3 نحوه پرداخت هزینه ها  
الف – 4 ) در کارهای مربوط به  فهرست های پایه رشته راه  
ب )بخش ماشین آلات کارگاه  
انواع ماشین آلات تراکم  
وسایل  متراکم سازی  خاک در راه سازی  
1 غلتک های چرخ فولادی  
1-2غلتکهای چرخ لاستیکی  
1-3 غلتکهای پاچه بزی  
1-4غلتکها لرزنده (ویبره)  
1-5 غلتک فرورونده :  
1-6 غلتکهای فرو رونده اصلاح شده  
1-7 غلتک های چرخ آهنی صاف  
ویبراتور صفحه ای یا کفشکی  
1-9 ویبراتور دستی  
1-10 تخماق دستی  
ج – 1 بخش آزمایشگاه  
ج ـ 2 تثبیت خاک  
ج – 3 مخلوط کردن خاک ها  
ج – 4  تثبیت خاک با آهک هیدراته  ( شیر آهک )  
ج – 5 مقاوم کردن خاک با قیر  
ج – 6  تثبیت خاک با سیمان  
مشخصات برای متراکم کردن  
فصل سوم  
« روغن ها »  
عیب یابی و رفع عیب ماشین آلات  
وضع روغن ها و سرویس کاری  
انواع روغن ها موجود در اداره :  
سرویس ماشین آلات راه و ترابری  
ظرفیت و مشخصات تعویض روغن دستگاه های مربوط به راه و ترابری  
سرویس کاری  
نکاتی در مورد سرویس کاری  
نکاتی که باید در مورد گریس خورها رعایت شوند  
سرویس و تعویض روغن در بلدوزر مدل های D 155  ( کماتسو ) D8 ( کاترپیلار )  D7 ( کماتسو )  
سرویس و تعویض روغن  موتور ماشین مینی بوس  بنز  
سرویس و تعویض روغن در لودر w120  کماتسو  
تعویض فیلتر هوای بنز 2624 بدون سوپر  
عیب یابی و رفع عیب  
نشتی اورینگ  چرخ عقب بنز 911  
تعمیر و تعویض  اورینگ چرخ عقب بنز 911  
عیب یابی و  رفع عیب ماشین  سواری پاترول  
ترمز نگرفتن چرخ های جلو  ماشین  نیسان پاترول  
هوا گیری چرخ های نیسان پاترول  
شارژ باطری با دستگاه شارژ  
بخش چهارم  
روش تنظیم و تست سیستم فرمان و ادوات هیدرولیکی  
1- فشار باز شدن شیر های محدود کننده فشار ( ORESSURE  LIMITRE)  
2- افت مدار در متعلقات  
3-  زمان های مرحله کار متعلقات  
4- بررسی چشمی  
5- آزمایشات عملکرد ( ادوات هیدرولیکی )  
آزمایش سرعت جک ها  
مقدمه :  
شبکه کامپوتر :  
انواع شبکه‌های کامپیوتری :  
کانال ارتباطی  
گام اول: اشتراک زمانی  
اشتراک زمانی در کامپیوترهایMainframe :  
گام دوم : انتقال فایل  
گام سوم: دسترسی به فایلهای شبکه  
اشتراک فایلها :  
گام چهارم: استفاده از سیستم سرویسگر/مشتری  
سرویسگر:  
ایستگاه کاری:  
الف) سرویسگر فایل:  
ب) سرویسگر چا پ :  
خطوط مخابراتی  
شبکه سوئیچینگ عمومی :  
یک واکنش زنجیره ای در یکEthernet :  
فروریزی شبکه بالا :  
نتیجه گیری :  
فصل چهارم  
جمع بندی و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات  
نتیجه گیری و پیشنهادات  
منابع و مواخذ  

بخشی از منابع و مراجع پروژه اداره راه و ترابری باغ ملک

تراکتور و مکانیزم آن ترجمه دکتر « محمود ثقفی »

تکنولوژی ماشین های دیزل در صنعت سد سازی « دکتر  بهادر سیرجانی »

سیستم شبکه های کامپیوتر « دکتر آسفی»

 اصول برنامه نویسی « حمید رضا تهران لو »

رایانه کار « مظاهر علیپور »

تاریخچه کلی راه و ترابری

در اوایل تاسیس راه ترابری   تقریباً سال 1358 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد که اسم آن اکیپ راهداری بود و در آن زمان ایذه دارای  یک اکیپ راهداری به صورت بخش و زیر مجموعه دهدز بوده است

در آن هنگام مکان این اداره در پشت ماکارونی سازی حال حاضر بوده است  که به صورت دو یا سه کانتینر بوده و ریاست آن را آقای مهندس جانی زاده  بر عهده داشت  شروع کار کرد . اما تا قبل از آن هم  این اکیپ زیر مجموعه جهاد کشاورزی بوده است ریاست  آن بعد از مدتی به مهندس نجفی داده شد . اما چون راه و ترابری ایذه به صورت اکیپ بوده و در آن هنگام ایذه یک بخش بوده  پس این اکیپ به زیر مجموعه راه ترابری دهدز در می آید . که فعالیت خود را در آن زمان با این اداره شروع می کند. اما کارخانه آسفالتی  که در آن هنگام دایر بود ولی نه با وسعت امروز به دست نگهبانان سپرده شد تا آن زمان که با فعالیت نماینده مجلس شورای اسلامی آقای سید عباس موسوی بخش ایذه  به شهرستان تبدیل شد

در سال 1368  راه ترابری در منازل  سازمانی کنونی  که در روبه روی تلمبه خانه شهید ملک قرار دارد  به مدیریت مهندس  نجفی مستقر شد  و به صورت مستقل شروع به کار کرد . در سال 1373 در طی اقدامی شروع به ساخت  ساختمان راه و ترابری شهرستان کردند که با مساحتی حدود 30000 مترمربع  در بیرون از شهر که همین خود باعث شد  تا سر و صدای ماشین آلات و عبور و مرور  مزاحم ساکنین شهر نشود  و بعد از مدت کوتاهی  مهندس برات پور به ریاست داره منسوب شد  که ایشان در این راستا گام های بلندی و استواری بر دارند 

بعد از آن ریاست به مهندس شریفی که گفته می شود انسانی بسیار مدیری لایق  بوده که در انجام امور و کارهای راه و ترابری فعالیت بسیار  مهمی انجام داد . و هم اکنون آقای مهندس  شیری به عنوان ریاست اداره منسوب گردیده است . که کارهایی  برای آبادانی راه ها و روستا ها انجام داده است . امید است در مدیریت موفق و موید باشند

فواید مکان اداره

نظر به اینکه اداره دور از شهر است  از تولید سر و صدا  و آلوده کردن  محیط برای مردم دردسری بوجود نمی آورد و وسعت اداره طوری است که به راحتی  کار های سرویس و مکانیکی را میتوان به راحتی انجام داد

معایب اداره از نظر جغرافیایی و وسایل موجودی

این اداره به علت دوری از شهر  کمتر در دسترس مردم می باشد

در قسمت ماشین آلات دارای دستگاه هایی با عمر زیاد می باشد که معمولاً فرسوده اند  و دارای افت زیاد و استهلاک بالا می باشد

کف اداره به علت اینکه آسفالت نشده  دارای محیطی آلوده برای کارکنان می باشد

در قسمت کارگاه  کمبود وسایل و ابزار کار و نبود نظم و پیچیدگی و قسمت سرویس و ابزار موجود می باشد .از کمک های اولیه و ابزار مناسب خبری نیست

در رابطه اینکه کارخانه آسفالت و چسبیده به اداره بوده و در هنگام کار آن دود بسیار غلیظی از خود بوجود می آورد پس برای کارکنان می تواند مضر باشد

موجود های اداره راه و ترابری  شهرستان ایذه در قسمت ماشین آلات در سال

1-    لودر 90W کوماتسو 2 عدد

2-   بلدوزر D155  کوماتسو 2 عدد

3-  بلدوزر D8 کاترپیلار

4-   بلدوزر D 7 کوماتسو

5-   لودر W120   کوماتسو

6-   گریدر MG میتسو بیشی

7-  گریدر کوماتسو

8-  بنز مایلر 2628 ( 5 عدد )

9-   کمپرسی بنز مخصوص حمل آب

10- بنز 911 مخصوص حمل سوخت

11-      غلتک هپکو

12-      تراکتور رو مانی

13-     سواری میتسو بیشی تک کابین

14-      سواری میتسو بیشی تک کابین

15-     لنکروز 3  اف

16-      نیسان پاترول

17-     تویوتا های لوکس دو کابین

18-     تویوتا های لوکس تک کابین

19-      منی بوس بنز دو دستگاه

20-      کمپرسور هوا

هدف از تاسیس مجموعه راه و ترابری

              این اداره برای اهدافی همچون  خاک برداری  ، آسفالت گذاری ، درست کردن مسیر های سخت و جاده های تنگ و خطرناک تاسیس شده است . مسیر هایی برای راحتی سفر و راحتی رانندگان و قرار دادن علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی برای اینکه رانندگان و کسانی که از جاده ها عبور می کنند نیز بتوانند مسیر های خود را در شب و  روز آسانتر و با دید رانندگی کنند ، از وظایف این اداره است . ساختن  پل ها و مسیر هایی که بتواند آب های آبرفتی در زمستان را هدایت کرده و از فرسایش جاده ها و مسیر های شنی و زمین های کشاورزی مردم جلو گیری کنند انتظاراتی  که از این اداره می رود  به لحاظ اینکه از اسم آن هم مشخص است،  در تاثیر جاده ها و راه های ارتباط بین شهر ها و چگونگی آسفالت و سطح آنها و موانع بین شهری و کلیه علائم ایمنی در راه ها بر عهده این اداره  است

اما با این گفتار  که کار سنگینی بر عهده این اداره است  از بودجه کافی برای تعمیرات و خرید ماشین آلات برخوردار نیست

یکی از وظایف این اداره  که بر قسمت آزمایشگاه می باشد ، مقاومت اساسی جاده ها و شیب پیچ ها و درجه بندی لازم برای چگونگی سراشیبی ها و موارد خاص جاده ها است

تقسیم بندی اداره راه و ترابری

هم اکنون این اداره از سه بخش اصلی تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد

الف ) بخش  امور اداری

ب ) بخش ماشین آلات و کارگاه

ج ) بخش آزمایشگاه

الف  ) بخش اداری

در این بخش اتاق رئیس – امور اداری – امور  مالی – ریاست قسمت ماشین آلات – مخابرات – مسئول راه ها وجود دارند . در این بخش از اداره  بیشتر کار های درگیر نامه گذاری و فعالیت های خرید و فروش قطعات و لوازم انجام می شود. در این بخش از انسجام بسیار خوبی برخوردار است زیرا همه کارکنان به صورت دوست در هر واحدی مشخص کار می کنند. و بیشتر مردم با این بخش سر و کار دارند

الف – 1) چگونگی انجام کار های پروژه پیمانکار و مراحل کلی آن در قسمت اداری راه و ترابری

برچیدن کارگاه عبارت است از جمع آوری مصالح ، تاسیسات و ساختمانهای موقت خارج کردن مصالح ، تجهیزات ماشین آلات ، و دیگر تدارکات پیمانکار از کارگاه ، تسطیح و تمیز کردن و درصورت لزوم به شکل اول برگرداندن  زمینها و محل های تحویلی کارفرما طبق نظر  کارفرما است

الف-  2 ) روش تهیه برآورد

2-1 مهندس مشاور یا واحد های تهیه کننده برآورد باید با توجه به شرایط  و نیاز هر کار و همچنین روش  انتخاب شده برای  اجرای آن ، اقتصادی ترین روش برای تجهیز کارگاه را تعیین بر مبنای  آن ، هزینه های مربوط را طبق ردیف های پیش بینی شده در فهرست و تجهیز و بر چیدن کارگاه این پیوست بر حسب قیمت های محل اجرای کار  و با منظور نمودن هزینه ها به صورت مقطوع برآورد کرده و در برابر ردیف های مورد نظر  درج کند و چنانچه مشخصات ویژه ای برای  تجهیز و بر چیدن  کارگاه لازم باشد آن را در اسناد مناقصه و پیمان پیش بینی کند

2-2 ساختمان ها و تاسیسات و راه هایی که در برآورد  هزینه های تجهیز شده و برچیدن کارگاه منظور می شود  به صورت موقت و برای دوره اجرا در نظر گرفته می شود به منظور کاهش هزینه های کارگاه با ترتیب دادن به اجرای تاسیسات  جنبی یا زیر بنایی که در طرح برای دوره بهره برداری پیش بینی شده است در دوره اجرا نیاز خواهد بود ؛ از تاسیسات یاد شده به عنوان تجهیز کارگاه  استفاده می شود و این موضوع در اسناد و مدارک پیمان درج شود

3-2 در صورتی که کارفرما نظر دارد تامین آب رسانی تا ورودی کارگاه با احداث چاه آب را بر عهده گیرد  در حالت استفاده از شبکه عمومی  آب که کار های آن شامل اجرای خط انتقال  آب از شبکه تا ورودی کارگاه پرداخت  هزینه های اشتراک  و انشعاب آب  و سایر کار های مشابه  است با احداث چاه عمیق  یا نیمه عمیق و پرداخت هزینه های برداشت آب ، تعهدات کارفرما در این زمینه  در اسناد و مدارک پیمان درج شود

4-2 چنانچه برای دسترسی به کارگاه در دوره اجرا نیز  به راه دسترسی باشد باید چگونگی احداث آن در شرایط خصوصی پیمان  پیش بینی شود

5-2 به غیرازتعهداتی که در فهرست بها و شرایط عمومی پیمان در مورد تجهیز کارگاه به عهده کارفرماست ، گذاشته شود  هر نوع تسهیلات دیگری  که کارفرما در نظر دارد برای تجهیز کارگاه در اختیار پیمانکار قرار دهد . باید آن را در شرایط خصوصی پیمان پیش بینی شود

6-2 هزینه تجهیز کارگاه هایی مانند تاسیسات ، آهنگری ، نجاری ،شبکه بندی میل گرد ، و ساخت قطعات پیش ساخته ، دربهای واحد ردیف   در نظر گرفته شده است

7-2 هزینه تجهیز تعمیرگاه های ماشین آلات در هزینه ساعتی ماشین آلات ،در ردیف ها  مشخص در نظر گرفته شده است

الف – 3 نحوه پرداخت هزینه ها

هزینه هر یک از ردیف های تجهیز و برچیدن  کارگاه به تناسب پیشرفت عملیات مربوط به آنها، محاسبه شده و درصورت وضعیت ها درج شده است

1- هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه پس از حساب تخفیف  یا اضافه پیشنهادی پیمانکار در صورت وضعیت ها منظور می گردد

2- هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه پس از اتمام عملیات  و برچیدن کارگاه در صورت وضعیت، منظور و پرداخت می شود

3- روش پرداخت هزینه و تجهیز و برچیدن کارگاه در پیمانهایی که برآورد هزینه  اجرای آنها کمتر از 2500 میلیون ریال است و هزینه تجهیز و برچیدن  کارگاه آنها به صورت یک قلم پیش بینی شده است به شرح زیر است

  در کارگاه های مربوط به فهرست های پایه رشته ابنیه ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب

-  45% مبلغ تجهیز برچیدن کارگاه ، پس از اجرای بخشی از تجهیز کارگاه که انجام آن برای شروع  عملیات  پیمانکاری لازم است تدارکات 60%   ماشین آلات مورد نیاز

-  45% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه به نسبت پیشرفت عملیات موضوع پیمان

ج ) 10% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از بر چیدن کارگاه

بخشی از فهرست مطالب پروژه اداره راه و ترابری باغ ملک

- 30% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از اجرای بخشی از تجهیز کارگاه که انجام آن برای شروع عملیات موضوع پیمان لازم است یا تدارکات 60% ماشین آلات

-  60% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه به نسبت پیشرفت  عملیات موضوع پیمان

-  10% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از برچیدن کارگاه

ب )بخش ماشین آلات کارگاه

این قسمت که خود کارگاهی جدا است  در شمال اداره قرار  دارد  .یک مکانیک ماهر و با تجربه به همراه کمک مکانیک خود در این واحد مشغول بکار می باشند که کمتر مسائل ایمنی را رعایت می کنند

قسمت کارگاه با مسئول قسمت ماشین آلات  که محل  آن در قسمت اداری است رابطه دارند. برای خرید قطعه و وسایل مربوطه  کافی است که نام دستگاه و نام قطعه مورد نظر داده شود که مسئول خرید در مدت زمان نا معلومی آن را خریداری کند البته  لازم است  که گفته شود اداره راه و ترابری به خاطر بودجه کم و دستگاه های فرسوده برای خرید قطعات و وسایل  مشکلات اساسی دارد به طوری که برای خرید کوچکترین قطعه شاید یک دستگاه مدت ها و از کار افتاده باشد

در این قسمت نبود نظم و قرار گیری نادرست وسایل و روغن ها و لوازم مربوط به  سرویس دستگاه ها کاملاً احساس می شود  و هیچ وسایل کمکی مربوط به انجام کار های مکانیکی  وجود ندارد و  نبود کهنه تنظیف و وسایل تمیز کننده  در هنگام کار و بستن قطعات چشمگیر بوده و هیچ اقدامی صورت نگرفت

انواع ماشین آلات تراکم

تراکم بوسیله اعمال کردن انرژی  به خاک با چندین روش زیر بدست آید

1-      اعمال فشار

2-     وزن ساکن

3-    ویبره

4-    تماس ( برخورد )

انواع و اقسام ماشین آلات تراکم ، موجود می باشد . که عبارتند از

-         غلتک های فرو رونده

-         غلتک های چرخ آهنی صاف

-         غلتک های چرخ لاستیکی

-         غلتک های ارتعاشی ویبراتوری ، شامل پاچه بزی ، چرخ آهنی صاف ، چرخ لاستیکی

-         صفحه یا کفشک ارتعاشی خود محرک

وسایل  متراکم سازی  خاک در راه سازی

وسایل متراکم کننده و موارد استفاده از آنها

از وسایل تراکم خاکها غلتک ها هستند که دارای انواع چرخ های لاستیکی ، فولادی ، پاچه بزی ، و لرزنده می باشند. از دیگر وسایل متراکم کننده می توان  از کوبنده های صفحه ای  و کفشکهای لرزنده و تخماق های دستی نام برد. در زیر به شرح کار آنها پرداخته می شود

لازم به توضیع است که چگونگی عمل کرد و استفاده مناسب  ماشین آلات و حدود تراکم آنها برای خاک های مربوطه به هر یک از آنها در جدول ( 1- ب ) شرح داده شده است

1 غلتک های چرخ فولادی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky