توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فنون مربیگری دارای 96 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فنون مربیگری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
مقدمه    2
بیان مسئله:    3
ضرورت و اهمیت تحقیق    6
اهداف تحقیق:    8
فرضیه های پژوهش:    8
محدودیت های تحقیق:    9
واژه ها و اصطلاحات:    10
مهارت شنود مؤثر: 11
مربی درجه C:      11
مربی درجه B  :      12
مربی درجه A :        12
بخش اول : زیر بنای نظری پژوهش    14
مقدمه    14
عناصر ارتباطی عبارتند از:    16
انواع ارتباطات    17
ارتباط میان افراد    19
موانع ارتباطات میان افراد و چگونگی غلبه بر آنها    20
موانع ذاتی ارتباطات میان افراد به طور عمده عبارتند از:    21
روش های بهبود پیام و حذف موانع ارتباطی    22
چگونگی حذف موانع ارتباطی در سازمان    22
نقش ادراك در ارتباطات    23
« مؤسسه پژوهش ها و تخفیفات كاربردی در بخش صنعت».    24
اهمیت مهارت کلامی    25
اهمیت مهارت بازخورد    26
گوش شنوا، زیر بنای مهارت ارتباطی:    27
سبک های سه گانه شنود:    28
مربی گری    30
انتخاب حرفه ی مربی گری    31
مزایا و موانع مربی گری    32
آموزش و مربی گری    32
مسئولیت های مربی گری    33
احراز پست مربی گری    35
فلسفه مربی گری (انگیزه مربی گری ):    35
جنبه های مهم ارتباط ( بین ورزشكار و مربی )‌    37
انتقال پیام    38
تمركز روی نقاط مثبت    40
احترام گذاشتن و مورد احترام بودن    43
ایجاد و حفظ اعتماد    44
نمایش شفقت    45
بخش دوم : ادبیات پیشینه    47
مقدمه:    53
روش تحقیق:    53
جامعه آماری :    53
نمونه آماری:    53
نحوه انتخاب نمونه ها:    54
ابزار اندازه گیری:    54
روش جمع آوری اطلاعات:    55
روشهای آماری:    55
مقدمه :    57
بخش اول:آمارتوصیفی    58
سابقه مربی گری :    61
مهارت ارتباطی :    64
مهارت بازخورد :    65
مهارت شنود موثر:    67
مهارت کلامی :    69
بخش دوم : آمار استنباطی    71
مقدمه :    81
خلاصه پژوهش :    82
یافته های پژوهش :    82
بحث ، تحلیل و نتیجه گیری :    83
نتیجه گیری كلی :    84
پیشنهاداتی مبتنی بر یافته های پژوهش:    84
پیشنهاد برای پژوهش های آینده :    85
منابع فارسی :    85
منابع لاتین    88
باسمه تعالی    90
مشخصات فردی :    90
پرسشنامه مهارت های ارتباطی    91

 

مقدمه
عصری كه هر لحظه اش در گرو تغییرات شگفت انگیز است، ارتباطات حرف اول را می زند. تحقیقات نشان      می دهد كه حدود هفتاد و پنج درصد از اوقات روزانه ما به نحوی در تماس و ارتباط با دیگران می گذرد. به همین دلیل كیفیت زندگی هر كسی بستگی به كیفیت ارتباطات او با دیگران د ارد. همه ما در محیط كار فرصت های یكسانی داریم اما تنها كسانی مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت می پیمایند و احترام، اعتبار و مقام برای خویش كسب می كنند كه قدرت بیان داشته باشند، خود را به د رستی مطرح كنند و در شرایط مختلف و با افراد مختلف، ارتباطی مناسب و مؤثر برقرار كنند (آل یاسین،1376).
مهارت های ارتباطی سرمایه ای مهم برای هر فرد در راه موفقیت به شمار می رود. توانایی برقراری ارتباط برای همه ی مخلوقات زمین الزامی است، و انسان ها نیز از این قانون مستثنی نیستند. البته ارتباط انسان ها بسیار پیچیده تر و دشوار تر از سایر مخلوقات است. راه های متعدد و مختلفی برای برقراری ارتباط میان انسان ها وجود دارد. با پیشرفت مهارت های ارتباطی اعتماد به نفس نیز افزایش می یابد، از این رو تقویت مهارت های ارتباطی می تواند جزء استراتژی های طولانی مدت برای رسیدن به موفقیت باشد .
امروزه فعالیت های تربیت بدنی به عنوان نوعی تربیت عملی و بخشی از تربیت مکتبی که با فعالیت های مختلف ورزشی، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را مدنظر دارد، مورد توجه خاص می باشد. فعالیت های ورزشی بادارا بودن عنصر مسابقه، رقابت، همکاری، نظم و مقررات و سازمان بخشیدن که حرکات جسمی و روحی به عنوان ابزاری نیکو در تعلیم و تربیت بشمار می آیند.
در میان فعالیت های مختلف ورزشی، بازی فوتبال بعنوان ورزشی ارزان، زیبا و پر هیجان از کشش و جاذبه ی بسیاری در نزد عموم برخوردار است. با توجه به وظایف متعدد و متفاوتی که یک مربی از جهات مختلف به عهده دارد، او را ناگزیر می سازد علاوه بر دانش فنی مربوط به رشته ی اختصاصی خود، در سایر علوم نظیر روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت و سایر علوم انسانی اطلاعات داشته، همچنین شخص مربی باید از مهارت ارتباطی بالایی برخوردار باشد ( چراغپور، 1365)
بیشتر وقت مربیان در ارتباط با بازیکنانشان می گذرد و این ارتباط آن ها را برای نیل به هدف هایشان هماهنگ    می سازد. یکی از عوامل موفقیت مربی، قابلیت ارتباط موثر است. او باید قادر به ایجاد ارتباط درست باشد. این گونه ارتباطات باید با والدین، عوامل اجرایی، بازی کنان و مردم برقرار گردد.بیشتر اوقات پیام های ما نارسا است
این نارسایی به جهت عدم ارتباط کلامی نمی باشد، بلکه به این دلیل است که ما به اهمیت ایجاد ارتباط غیر کلامی پی نبرده ایم.این مطلب می تواند درس مهمی باشد که مربی به اهمیت موضوع پی ببرد و نسبت به چگونگی بهبود مهارت های ایجاد ارتباط موثر وقوف بیشتری یابد ( لینچ   ، 1942).

 

بیان مسئله:
واژه ارتباط از ریشه لاتین کامیونز   به معنای اشتراک گرفته شده است. این کلمه در زبان فارسی به صورت مصدر عربی درباب افتعال به کار می رود؛ که در لغت به معنای پیوند دادن و ربط دادن و به صورت اسم مصدر به معنای بستگی، پیوند، پیوستگی و رابطه کاربرد دارد. ارسطو   فیلسوف یونانی، شاید نخستین اندیشمندی باشد که حدود 2300 سال پیش درباره ارتباط سخن گفته است. وی در کتاب مطالعه معانی بیان( ریطوریقا)     در تعریف ارتباط گفته است: « ارتباط عبارت است از جست و جو برای دست یافتن به کلیه وسایل و امکانات موجود برای ترغیب و اقناع دیگران» ( مشبکی، 1380).
ارتباط یكی از پدیده هایی است كه همه جوانب زندگی انسان با آن سر و كار دارد. فقط از طریق نوعی ارتباط است كه افراد انسانی می توانند با هم مراوده و مرابطه برقرار كرده به حیات اجتماعی خود ادامه دهند. ارتباط، به زبان ساده ، عبارت است از انتقال و فهم معنا بین اشخاص. عمل انتقال به وسیله هر نوع رفتاری كه در امر مبادله اطلاع و معنا موثر باشد، صورت می گیرد. از این رو، ارتباط را به صور گوناگون تعریف می كنند:
1- تبادل اطلاعات با استفاده از توانایی های انسانی یارسانه های تكنولوژیكی.
2- مبادله عقاید و افكار، یا قلمرو وسیع مبادله اندیشه های انسانی.
3- فراگرد دادن و ستاندن اطلاعات.
فرایند ارتباط با فرستنده که اندیشه ای را سامان داده و به صورت شفاهی، نوشته و یا به گونه ای بصری به گیرنده می فرستد آغاز می شود. گیرنده، پیام را دریافت می کند و پس از بازگشایی آن( کشف پیام) به منظور و مقصود ارتباط، پی می برد. این پیام، به جای خود، ممکن است به دگرگونی یا اقدام بیانجامد. اما فراموش نکنیم که فرآیند ارتباط ممکن است توسط« پارازیت ها» و هر چیزی که می تواند باز دارنده ی برقراری ارتباط باشد، بریده شود(رضائیان،1379).
ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات از فرستندهبه گیرنده به گونه ای که این اطلاعات به وسیله ی هر دو، فرستنده و گیرنده، درک و فهم شود( مقیمی، 1377).
ارتباطات مؤثر، هدف به حساب نمی آید بلكه باید وسیله ای برای كسب هدف تلقی شود. مشخصه اصلی در مورد ارتباطات این است كه ارتباط كیفیتی ذاتی نیست بلكه اكتسابی است(فلیپو  ودیگران 1988،به نقل ازآل یاسین،1376)
به اعتقاد هلریگل واسلکم  مهارت ارتباطی عبارت است از توانایی ارسال و دریافت اطلاعات، افکار، احساسات و نگرش ها.مهارت های ارتباطی اشاره دارد به توانایی مدیران که به طور موثر ایده ها و اطلاعاتی به دیگران انتقال داده و همچنین به طورموثر ایده ها و اطلاعات را دریافت کنند( گریفین  1992) .
انسان موجودی اجتماعی است و اجتماع نیز شبکه ای در هم تنیده از روابط بنیاد جامعه زمانی بر پا خواهد که بین عناصر گوناگون، ارتباط خاصی پدیدار گردد. ارتباطات گره ای است که افراد، سازمانها و گروه ها را به هم پیوند می دهد. ارتباطات موثر پیش فرض اساسی نیل به اهداف سازمان محسوب می شود و ارتباطات ضعیف علل بروز بسیاری از مشکلات در سازمان ها است( پرهیزکار، 1368).
یکی از رموز مربی گری موفقیت آمیز، برقراری ارتباط با بازیكنان  تیم است، به نحوی که آنان را برای انجام کارهای سخت بر انگیزد. مربی گری چیزی جز تلفیق و ترکیب مهارت های پیچیده با هم نیست. یکی از این مهارت ها توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بازی کنان و کلیه اعضاء باشگاه است. این هنر( مهارت) متمایز کننده مربیان بزرگ از سایرمربیان می باشد.موفقیت مربی در امر مربی گری تا حد زیادی به توانایی وی در برقراری ارتباط مؤثر در موقعیت های گوناگون و بی شمار بستگی دارد.مربیان باید بتوانند با بازی کنان، دستیاران و مدیران باشگاه ها به خوبی ارتباط برقرار نمایند.تعلیم، تشویق، رعایت انضباط، ارزش یابی و بیان مهارت ها،  مرسوم ترین روابط و واژه های کاربردی در مربی گری می باشند که همه آن ها مستلزم ارسال پیام اند. معمولا مربیان با چگونگی انتقال پیام مورد توجه و تفاوت قرار می گیرند. ارتباط تمامی افراد در یک باشگاه مستلزم ارتباط صحیح با مربی است مربی در مرکز دایره قرار گرفته است و همگی بایستی نگاهی مستقیم به مرکز داشته باشند.« امه ژاکه »  سر مربی سابق تیم ملی فرانسه در سال 1998 که با این تیم به عنوان قهرمان جهان نائل شد در خاطراتش این گونه گفته است:« یک مربی بر اساس ضروریات زمان می تواند یک معلم، یک پدر، یک دوست، و یا یک پلیس باشد...

 

منابع فارسی :
- اقتدرای , علیمحمد (1370) .و سازمان مدیریت . تهران : انتشارات مولوی
- الوانی , سید مهدی ( 1369) . مدیریت عمومی . تهران : انتشارات نشر نی
- الوانی , سید مهدی (1372) . مدیریت عمومی . تهران : انتشارات نشر نی
- اندروز و هر شل ( 1977 ) . سازمان مدیریت : رویكرد پژوهشی . ترجمه : مقیمی , سید محمد          ( 1377) . تهران :‌انتشارات ترمه
- پورسلیمان , علی (1378). « بررسی نظر دبیران درباره وضعیت ارتباطات اثر بخش مدیران مرد مدارس متوسطه تهران » ( پایان نامه كارشناسی ارشد ) تهران : دانشگاه آزاد اسلامی , واحد علوم و تحقیقات .
- پی رابینز , استیفن (1384) . مدیریت رفتار سازمانی . ترجمه و تألیف : فرزاد امیدواران – انتشارات موسسه كتاب مهربان نشر .
- ترنس آر ,‌میچل (1377) . مردم در سازمانها زمینه رفتار سازمانی , ترجمه : دكتر حسین شكر كن .انتشارات  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .
- چراغ پور , جلال (1365). اصول آموزش و مربیگری در فوتبال ,انتشارات اداره كل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش .
- دبورا آ . وست , چارلزآ . بوچر(1376). مبانی تربیت بدنی و ورزش . ترجمه : احمد آ‎زاد تهران : انتشارات كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران .
- رابینز , استیفن (1998) . مهارت های ارتباطی برای مدیران , ترجمه :‌گیوریان ,‌محمد(1380) مجله مدیریت شماره های 56 و 55
- رضائیان , علی (1383) . اصول مدیریت .تهران : سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها ( سمت )
- رضائیان , علی (1383) . مدیریت رفتار سازمانی موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
- رضائیان , علی(1384).مدیریت رفتارسازمانی ( مفاهیم نظریه ها و كاربردها ).موسسه انتشارات وچاپ دانشگاه تهران .
- رضائی , جواد( 1380) . شناسایی نقش مهارت های ارتباطی و تأثیر آن در افزایش ارتباطات , سازمانی مدیران در وزارتخانه ها.« پایان نامه كارشناسی ارشد » تهران : دانشكده مدیریت و امور اداری واحد دانشگاه تهران .
- رئوفی ,محمد حسین (1378) . مدیریت عمومی و آموزش . مشهد : انتشارات دانشگاه فردوسی
فهیمه دوین , حسن (1384) . « بررسی رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران آموزشی و اجرایی دانشكده های تربیت بدنی دانشگاه های ایران » رساله دكتری . تهران : دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات .
-قزل سفلو, حسین (1381). روان شناسی فوتبال ، ساری : انتشارات مهر ساجده .
-كوثری, عادل (1380) « مطالعه و بررسی فرایند و شیوه های اصلی ارتباطات و شبكه های ارتباطی و تأثیر آن بر كارآیی در سازمان تأمین اجتماعی » (پایان نامه كارشناسی ارشد) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران.
- كول , كریس ( 1376) كلید طلائی ارتباطات . ترجمه : محمدرضا ال یاسین . تهران : انتشارات هامون ج- محب علی , رضا (1372). « بررسی نظام ارتباطات در سازمان های صنعتی ایران » . (رساله دكتری ) دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران .
- مشكی ,‌اصغر ( 1380) مدیریت رفتار سازمانی و تحلیل كاربردی , ارزشی از رفتار سازمانی . تهران : انتشارات ترمه
-مرتضوی نصیری , علی ( 1370) ,« بررسی ارتباطات رسمی سازمانی در ادارات آموزش و پرورش نواحی شهرهای اصفهان و مشهد ( پایان نامه كارشناسی ارشد ) . دانشكده مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد .
- مقیمی , سید محمد ( 1377) . سازمان و مدیریت رویكرد پژوهشی . تهران . انتشارات ترمه
- میرسپاسی , ناصر (1369) . مدیریت روابط انسانی و روابط كار . تهران : نشر نقش جهان
- میر كمالی , سید محمد ( 1373) . رهبری و مدیریت آموزشی . تهران : نشر ورامین .
- مهربان , حمید (1379)رابطه مهارت های ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه مشهد . ( پایان نامه كارشناسی ارشد ) . دانشكده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد .
- یوسفی , ابوالفضل ( 1374), بررسی موانع ارتباطی موجود میان دبیران و مدیران از دیدگاه دبیران مدارس راهنمایی شهرستان قم ( پایان نامه كارشناسی ارشد ) . دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب .
- لینچ , جوی ( 1942) خلاقیت در مربیگری . ترجمه : كردی , محمدرضا واسد , محمدرضا و حسین زاده , محمد , تهران : بامداد كتاب .

منابع لاتین

1-Allan, W,ocnd Black buyn, Richard(1989). Managing  Organizations Beharior. Iywin , Inc : 239-240.
2-Dawns , ip .L and Hazen,E.D(1977). Commucational Satisfaction
3-Gibson. G.W.and Hodges . R.M.(1991). Organizational Communication,,Managerial Perspective 2.nded . New York,Harper College.
4-Griffin , R(1992). Computational  Skills . Technical Manual . Toyonto , Canada : Malti Health system .
5-Jones,R.Eand associates (1993) Communicational . Quotient Inventory. Oronto , Canada .
6-Larson . L(1971) . Mangement and Communicational . skill Skill Iwin,Inc,pp.34-242.
7-Miller.p(1981)Varbal Communication skills : Personality and Individual differences . 25,pp.167-177.
8.Shermerhorn,J.R.(1993). Management for Productivity.fouythed. printed in the united States of America.
9-Sternberg.R.J. and smith(1985).Social Intelligence and Decoding  Skills in Nonverbal  Communication . Prentice Hall Inc: 168-192.
10-Thompson.Neil (1996) . People Skills:A6uide toEffectire Practice to in the Human Serrices . Macmilan Press , LTD.
11-Vincent,R. and Waldron(1991). Achieving Communication Goals in uperior  Subordinate Relationship . The Multifuncionality of Unword Maintance Tectic.
12-Weider . H. D. and Hartfield , J. D(1996). Superior’Conflict Management Straegies and Subordinate Outcomes Management. Communication Quarterly , V 0/10,N2
13-Wiethman, P . L(1996). Communication and conflict Management.  Psychogical Bulletin Isq.1,pp219-245.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky