توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با شهر ماسوله دارای 88 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با شهر ماسوله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست:
نگاهی به استان گیلان ( صدف ماسوله)
نگاهی به بافت شهری ماسوله و معماری بافتی
معماری ماسوله
نگاهی به بافت ماسوله
آشنایی با معماری ماسوله
ماسوله و معماری سنتی خانه ها
معماری، بافت و تركیب سنتی منازل ماسوله
بافت روستایی ماسوله
ماسوله به عنوان شهر پایدارزیست محیطی
موقعیت جغرافیایی ماسوله
تاَثیرعوامل زیست محیطی-اقلیمی بر معماری وشهرسازی ماسوله:
مرفولوژی و بافت شهری
مصالح محلی وبوم آورد (خشت  –گل-چوب و .......) در معماری ماسوله
بافت پله کانی –مطبق ماسوله
استقراربافت شهری در قسمت میانی وجنوبی  کوهیپایه
همگونی دسترسی های شهری با شیب طبِیعی زمین
مصالح
تاسیسات شهری -منابع طبیعی
نتیجه گیری معماری



باران هاى مه پاش شمال ، نم دریا، پوشش مخملین سبز جنگل ها وخزه هاى سبز آرمیده بر تنه خیس قهو ه اى درختان، شالیزار هاى سبز زیر لعاب زرگون آفتاب و مردمانى میهمان نوازخاطراتى است كه تا ابد در ذهن گردشگران استان گیلان جاودانه مى شوند. جغرافیاى دلپذیر گیلان مجموعه اى است بى بدیل از شاهكارها و مواهب خدادادى حاصل دریاى همیشه آبى خزر، تجلى یافته در آیینه امواج آرام كرانه هاى دل انگیز، جلگه ها، كوهپایه هاى جنگلى با گستره سبز شالیزار هاى برنج، عطر خوش مخمل سبز بوته هاى چاى ، ییلاقات مصفا و رودخانه هایى زلال و پر پیچ و خم كه شاید در خارج از این استان تنها بتوان همه این بهشت چشم را یكجا تنها در رؤیا تصور كرد. وجود تالاب هاى زیباى امیركلایه لاهیجان ، خطیب گوران و كهنه گوراب فومن ، بندر كیاشهر، استیل آستارا و تالاب بین المللى انزلى به عنوان توقفگاه و پناهگاه هزاران پرنده زیباو رنگارنگ دریایى و قو هاى سپید ، مانند طاووسى زیبا پر هاى افسونگر خود را براى پذیرایى از مسافران گسترده است.
تمامى این جاذبه ها و دیگر جاذبه هاى گیلان ، این استان را در ردیف چهار استان اول گردشگرى كشور مطرح كرده است. «ماسوله»، شهرى است تاریخى با بنا هاى زنجیروار ، پلكانى و كاهگلى كه از دره اى سبز با رودى خروشان آغاز و در افقى از ابر و مه امتداد مى یابد.
در ماسوله همه پنجره ها روبه آفتاب باز مى شود، نور خورشید در قلب همه خانه ها نفوذ مى كند و گلدان هاى شمعدانى پر از گل به پنجره هاى چوبین و سنتى منازل زیبایى خاصى بخشیده است.
در ماسوله هربنایى متكى به بناى پایین دست است و مجموعه این بناها از طریق راهرو هاى باریك طولى و دهلیز هاى پرپیچ و تاب سنگ فرش شده به سازه هاى هم سطح و فوقانى راه مى یابد.
نسیم خنك و مرطوب از راهروى تو در توى ماسوله به آرامى مى خزد و در آنسوى پنجره هاى چوبى و خوش نماى خانه ها،همه براى ورود میهمانان وگردشگران انتظار مى كشند.
«قلعه رودخان»، برفراز قله اى رفیع و درفاصله ?? كیلومترى جنوب شرقى شهر فومن ،آنجا كه انبوه درختان جنگلى قد برافراشته اند، نظاره گر گذشت هزاره هاست. گرچه قرن هاست كه این دژ میزبان باد و باران و برگ هاى زرد فرو افتاده از انبوه درختان جنگلى است، اما باگذشت این همه سال مى توان همهمه ستوران و پژواك صداى پاى قراولان ساسانى را برسنگ فرش هاى آن شنید ، حتى شمایل نگهبانان و سربازان را تجسم و خستگى را در عمق نگاهشان دید. كوره راهى صعب و نفس گیر در گذر از دالانى سبز و پوشیده از انبوه درختان جنگلى سربه فلك كشیده، در مسیر جویبارى زلال به دروازه قلعه رودخان و عمق تاریخ آن منتهى مى شود.

 


منابع:
http://www.globallearningnj.org/

http://www.sustainable.dog.gov/

http://www.landscapeplanning.gre.ac.uk/
•    ماسوله قدیم کجاست؟ بلایای طبیعیِ ماسوله جدید کدام است؟ بهمن رمضانی - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی رشت
•    بروشور سازمان میراث فرهنگی
•    گزارش صعود - ابراهیم حداد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky