توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با عملکرد مدیریت دارای 100 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با عملکرد مدیریت   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

دنیای صنعتی امروزه دارای تغییرات شگرفی در پریودهای خاص بوده است. این تغییرات به تغییرات محیطی موسوم است. و به سازمان ها و ارگان ها تاثیر مستقیم دارند. لذا اهمیت شناخت این تغییرات مشخص است. این مهم باعث شده است كه سازمان های تولیدی به سمت چند محصول حركت كرده و دائم سیستم خود را به نحوی تغییر و گسترش دهند. این تحقیق سعی در آن دارد تا با تعریف قدم های اساسی اجرای یك پروژه چگونگی حركت سازمان را در این مقوله به نمایش بگذارد. یكی از مهمترین خصیصه های یك سازمان تولیدی سخت سفارش تعریف پروژه های مختلف تولید از جانب مشتریان مختلف است. لذا عدم شناخت كافی به نوع كار باعث تعریف پروژه برای سازمان مورد نظر شده و دائم مدیران سازمان ( در هر رده سازمانی) با پروژه های مختلف درگیر هستند. در اجرای پروژه تولیدی سازمان های فوق الذكر هدایت امكانات و افراد سازمان به سمت اجرای پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین لزوم تعریف مدیر پروژه و وظایف اساسی آن احساس می شود. نظر به اهمیت این موضوع فصل پروژه به مدیریت پروژه و اهمیت آن پرداخته است و كلیه مسائل مختلف در آن مقوله را از دیدگاه اجرای بررسی می نماید.
 
تعریف پروژه
تعریف پروژه از دیدگاه اجرای عبارتست از:
 "یك پروژه شامل فعالیت های سازمان مشخص بوده كه نیازمند صرف منابع مختلف بوده و كلیه فعالیتهای سازمان در جهت اجرای پروژه با امكانات تعریف شده و در زمانهای تعیین شده می باشد" جهت مشخص شدن تعریف فوق شكل 1-1 آمده است. همان طور كه در این شكل دیده می شود محدودیتهای زمانی، هزینه (بودجه) و موارد اجرایی در جهتی سازماندهی و هدایت می شوند كه به نقطه مورد نظر كه همان انجام پروژه است خواهد رسید.
 چرخه عمر پروژه
پروژه مانند انسان دارای یك چرخه عمر است. ابتدا به آرامی شروع می شود كه در آن مرحله، كلیه موارد اجرایی و محدودیتها شناسایی و مشخص می شود و بر اساس آن برنامه اجرایی تدوین می گردد سپس بر اساس برنامه اجرایی به مرحله اجرا گذاشته شده و از سرعت بیشتری برخوردار است. در این مرحله پروژه اجرا شده و در آخرین مرحله كه انجام فعالیتهای پایانی است با شرعت كمتری حركت كرده تا در نهایت پایان یابد. در این ارتباط در فصول بعدی بیشتر توضیح داده می شود. منحنی چرخه عمر در شكل 1-2 آمده است.
در سازمانهایی كه نوع فعالیت آنها متناسب با پروژه شكل می گیرد عمر پروژه تغییر میكند به دلیل تعریف شدن در پریودهای مختلف پروژه دارای عمرهای مختلف است. كه كل پروژه ها مجموعاً دارای عمر پروژه هستند. همان طور كه در شكل دیده می شود چندین پروژه با عمرهای مختلف وجود دارد كه نهایتاً در كل پریود دارای یك پروژه و یك چرخه عمر است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky