توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با صندوق حمایت از فرصت های شغلی دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با صندوق حمایت از فرصت های شغلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

اندیشه اصلی در تفكر خصوصی سازی این است كه فضای رقابت و نظام حاكم بر بازار، بنگاهها و واحدهای خصوصی را مجبور می كند تا عملكرد كارآتری در بخش عمومی داشته باشند.
«بیس لی» و «لیتل چایلد» (Beesly and little child) در توصیف خصوصی سازی می‌گویند: «خصوصی سازی وسیله ای برای بهبود عملكرد فعالیتهای اقتصادی (صنایع) از طریق افزایش نقش نیروهای بازار است، درصورتی كه حداقل 50 درصد از سهام دولتی به بخش خصوصی واگذار شود».
«ولجانوسكی» (Veliganovski) خصوصی سازی را به معنای انجام فعالیتهای اقتصادی توسط بخش خصوصی یا انتقال مالكیت داراییها به بخش خصوصی می داند.
«بس» (Bos) خصوصی سازی را نشانه تعالی تفكر سرمایه داری و اعتماد به كارآیی بازار در مقابل اطمینان نداشتن به كارآیی بخش عمومی بیان می كند.
به طور كلی خصوصی سازی حركتی در جهت سپردن تعیین اولویتها به مكانیزم بازار است و از همین روست كه عبارت «بازار گراكردن» شاید جامع ترین تعریفی باشد كه از خصوصی سازی شده است. از این دیدگاه پدیده و مفهوم خصوصی سازی نه فقط به معنای تغییر مالكیت، بلكه به این معنی است كه تا چه حد عملیات یك بنگاه اقتصادی در قالب نظم نیروهای بازار آورده شده است.


منابع
 
21 و 3 و 2و 1- خصوصی سازی با تركیب مطلوب «دولت و بازار» دكتر محمود متوسلی تهران- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بندهای 37-4 و 1-8 و 2-8 و 3-8.
23 و 6- «خصوصی سازی از تئوری تا عمل»، شركت سرمایه نگذاری سازمان صنایع ملی ایران.
7- روزنامه همشهری، شماره 1905، مورخ 26/5/1378.
20و18و16و14و13و8- «خصوصی سازی شرایط- تجربیات» سازمان صنایع ملی ایران.
«بررسی كارآیی بازار سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران»- «بررسی شیوه های خصوصی سازی و تاثیر آن بر عملكرد شركتهای خصوصی شده در بورس اوراق بهادار تهران»، سال 1375.
«شرایط خصوصی سازی و بررسی كارایی مدیران شركتهای واگذار شده».
«تاثیر خصوصی سازی بر افزایش كارآیی شركتهای خصوصی شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران».

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky