توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با شركت آچاچی دارای 58 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با شركت آچاچی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

تاریخچه شركت آچاچی
آچاچی نام روستایی در نزدیكی شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی است و این كارخانه در سال 1357 شروع به كار كرده است كه توس آقای ایرانی كه مدیر عامل و رئیس كنونی شركت است در واحدهای كوچك آغاز به كار كردند و اولین كارگاه شیرینی پذیری در تهران بوده كه به علت نارضایتی افراد و شهرداری به خارج از تهران انتقال پیدا كرده است چون هیچ وقط كارخانه صنعتی نمی تواند در داخل شهر باشد و از به متراژ بالایی دارد و پس از استقراق كارخانه برای توسعه بیشتر و تداوم و استحكام بیشتر با كارخانه ای به نام قافلانكوه متحد شدند كه بعد از مدتی همكاری به علت اختلاف نظر از یكدیگر مجزا شدند هر كدام به صورت مستقل فعالیت می كنند .
و برترین امتیاز این شركت گرفتن اولین پروانه سوخت سوهان و باسلق در ایران است .
 
مواد لازم جهت تاسیس یك كارخانه شكلات سازی
1)یك قطعه زمین با متراژ بالا و خارج از شهر كه دارای این قسمت ها می باشد :‌
(انبار – محل تولید – سردخانه – اتاق های دارای و نگهبانی)
2)تقاضای كتبی ه اداره كل صنایع غذایی جهت سااخت
3)تهیه دستگاه های مورد نظر جهت تولید محصول مورد نظر
4)تقاضای مجوز از ذرات بهداری
5)باردید بهداری از دستگاه ها‌ و عملكرد آنها
6)گرفتن پروانه بهره برداری یعنی پروانه تاسیس كارخانه
7)صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت
8)مهترین مساله برای ساخت كارخانه مواد غذایی اولا كارت شناسایی از اداره كل صنایع و درما صدور روانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و تامین نیروهای متخصص .
 
وضعیت شركت آچاچی با شركت قافلانكوه .
1)تقسیم كار بین دو شركت به صورتی كه انجام عملیات داخلی اعم از پخت و بسته بندی و دریافت مواد اولیه و باز پرداخت مواد ساخته شده جهت فروش به شركت آچاچی محول شده بود و حذید مواد اولیه و بازار یابی و فروش محصولات و عملیات خارج كارخانه به عهد شركت قافلانكوه بود .
2)معیار فروش با فرمول كیفیت بالا + سود بیشتر با تولید محصول به هرینران + سود مضاعف و بالا .
3)زیاد بودن مشتری
4)عدم جوابگویی به موقع به كاركنان و پرسنل
5)اختلاف نظر بین مدیریت شركت آچاچی و شركت قافلانكوه ( وجود دو مدیر عامل متفاوت )
6)عدم سیستم مرتب اداری
7)تولید محصولات ا تنوع و یكسان نبود تولید
8)روابط عمومی تندی

 
قدرتهای كارخانه آچاچی
1)تثبیت قیمت هنگام نوسان افزایش قیمت در بازار
2)تنظیم عضه و تقاضا 
3)پیگری محصولات در بازار از نظر كیفیت - قیمت و طرح نسبت به اجناس مشابه
4)نوآوری درارائه محصولات وارائه محصولات جدید در بازار
5)ساخت مشابه محصولات خارجی
و مهمترین قدرت آنها ثبت قیمت آنهاست با اینكه مواد ا.لیه در فصل های مختلفی بوده در بعضی از فصول قیمت آن نزدلی و در بعضی فصول صعودی بوده ولی هیچ یك از اینها در ثابت نبودن قیمت در این شركت اثر نمی گذارند و همین ثابت ثابت بودن باعث اعتبار بیشتر برای شركت خواهد بود.
6)روابط دوستانه بین مصرف كنندگان
7)بالا بودن میزان مصرف كنندگان به اجناس تولید شده جوابگوی نیاز داخلی نمی باشند ( در بعضی مواقع )
8)صدور محصولات به كشورهای دیگر بصورت غیر مستقییم .
 
قسمت های شركت 
مقایسه كالای شركت آچاچی با شركت های داخلی هم سطح و بزرگ و خارجی
شركت آچاچی با توجه به اینكه هنوز سیستم آن كاملا مكانیزه نشده است و از نظر اداری از قبیل حسابداری و فرم های مخصوص و كلیه ضوابط اداری ضعیف بوده ولی باشركت های هم سطح مثل قافلانكوه و شهدشكر وآی سودا و فرمند رقابت قابل ملاحظه ای را دارد و بیشترین اتكاء به مدیر عامل شركت است كه از نظر تحصیلات بسیار پایین بوده لذا تجربه كاری بسیار بالایی دارد در این زمینه و اطلاعات عمومی وسیعی كسب كرده ولی همچنین تلاش خود را پی گیری می كند اما از نظر رابت با شركت های بزرگ همچون مینود آناتا و … و سایر شركت های قوی ضعیفت می باشد چاكه شركت های مذكور را از نظر دستگاهی و از نظر مالی بسیار  در سطح بالایی قرار دارند و اولین هدف شركت آچاچی رسیدن به این درجات و درجات بالاتری است و شركت های خارجی كه قابل مقیاس با شركت های ایرانی نیستند زیرا كه بسیار صنعتی و مكانیزه عمل می كنند و سطح كیفیت آنها بسیار بالا تر است .
 
محصولات تولیدی و كد گذاری آنها :
 محصولات تولیدی این شركت شامل می شود :
1-انواع شكلات ( مغزدار – كاكائو )
2-اواع ژله ( شركی – میوه ای )
3-باسلق لقمه ای
4-سوهان عسلی
5-نخود چی
همه محصولات تتولید شده توسط كدهایی مشخص می شوند كه این شركت كدهایی را كه استفاده می كند به این طریق است كه شماره ای را مبنا قرار داده (101) و اعداد بعدی را طبق نوبت تولید در ماه كد گذاری می كنند مانند ( 6-2-101 ) كه این روش توافقی به دست آمده و به كار می گیرند و مواد اولیه در اینجا در بعضی اوقات مستقیم است مانند خرید گردو از كشاورزان و در محصولاتی كه نمی توانند چنین كاری را كنند از عمده فروش های بازار خریداری می نمایند و اجناس خریداری شده باید از محلی باشد كه تایید وزارت بازرگانی و بهداشت باشد و مواد خریداری شده غالبا مایحتاج مصرفی هر هفته می باشد چون در مرحله نخست نبودن انبار كافی برای نگهداری و مرحله دوم تازه بودن مواد برای كیفیت بالا است و برای خرید كالا از قسمتی كه نیاز است درخواست می شود و بعد اجازه خرید توسط صاحب نظران داده می شود و بعد با استعلام (‌با پیش فاكتر كردن كالاها برای خرید بهترین ) خریداری می شود و زمانی در خواست خرید داده می شود كه مواد به حد   خود رسیده باشند كه یك نوع از برگه در خواست خرید را مشاهده می كنیسد كه باید دارای امضاء اعتبار باشد و فاكتور های خرید به ترتیب تاریخ در زونكنی نگهداری می شوند به دلیل اینكه خریدها از مكانهای مختلف تهیه می شوددارای شماره سریال یكی نیستند به همین دلیل به ترتیب تاریخ نگهداری می كنند .
 
فرم درخواست خرید
‹شركت آچاچی›
درخواست خرید
تاریخ
ردیف    نوع كالا     دایره درخواست كننده     مقدار در خواستی     ملاحضات
              
آدرس : كرج جاده محمد شهر بعد از خط راه آهن خیابان صبوری
باید در خواست كنندگان فرم درخواست زرا به حسابداری تحویل داده تا اجازه داده شود با توافق مدیران و بعد عمل انجام می شود .
مواد خریداری شده به دو دسته تقسیم می شوند :‌
1)مواد مصرفی خوراكی اعم از : شكر – پكتین ( عصاره میوه ) سدیم تسیرات – اسیس سیتریك و اسانس
2)مواد مصرفی غیر خوراكی اعم از : كاغذ – سلفون – زرورق و انواع رویه های بسته بندی و بعد از خرید وقتی اجسان وارد شركت می شوند باید شناسنامه كالای ورودی به شركت را دارا باشند با مشخصات كامل كه نوعی از آن را مشاهده می كنید كه خیلی ساده طراحی شده است كه اینن برگه به دست حیابداری می رسد و پس از تاین برگه تخلیه صادر می شود و در مرحله اول مورد نمونه برداری قرار می گیرند .
شناسنامه كالای ورودی
نوع كالا :
از طرف :
تاریخ ورود :‌
درجه خلوص :
 
و پس از ورود كالا به داخل انبار سه فرم تهیه شده كه این فرم ها در حسابداری و اداره خرید بایگانی نگهاری می شود .
دریافت كالا             حسابداری                 اداره خرید
و برای فروش كالاها فاكتورهایی وجود دارند كه در سه برگ هستند كه این فاكتورها در دفاتر طبق شماره سریال نگهداری می شوند و در این شركت برای فروش های سنیه خود تخفیفهایی را تعیین كرده اند هم نسیه و هم تخفیف های تجاری و فروش های نسیه به افرادی تعلق می گیرد كه شركت شناخت كافی نسبت به آنها داشته باشند .
شماره مسلسل :                       شركت آچاچی
تاریخ :                                 فاكتور فروش
خریدار :                   توسط :                       آدرس :
شماره     شرح كالا     تعداد     قیمت واحد     مبلغ
              
آدرس : كرج جاده محمد شهر بعد از خط راه آهن خیابان صبوری

و سه برگ فاكتور در سه رنگ متفاوت ( سفید ، سبز ، زرد است ) كه برگه سفید در حسابداری و سبز به خریدار و زرد بایگانی است كه توزیع آنها به صورت زیر است :
فاكتور فروش             حسابداری                 تقاضا كننده(خریدار) 

مسئولیت فروش كارخانه آچاچی بیشتر مربوط به معادن می باشد كه نقش كلیدی در كارها را دارد غالبا مشتریان شركت شناخته شده هستند و نیازی به تبلیغ كالا و شناخت آن ندارند و طی سالهای متمادی از شركت آچاچی خرید داشته اد و مشتریان شركت به دو دسته تقسیم می شوند :
1)عوده فروش های مواد غذایی        2)خرده فروشها
عمده فروشهای غذایی كه خرید عمده محصولات شركت باشند معمولا با گرفتن تماس تلفنی و اعلام و میزان سفارش كالای خود را دریافت می نمایند و شركت برای فروش محصولات خود قیمت پایه ای برای هر محصول تعیین می كند كه عمده فروشها برای خرید از تخفیف 5 الی 10 % به صورت متغییر استفاده می نمایند و خرده فروشها مانند سوپرماركتهای یزرگ و فروشگاههای زنجیره ای و شیرینی فروشیهایی هستند كه فروش محصولات شركت به خرده فروش های به همان قیمت پایه تعیین شده است و شركت از كارت انبار جهت موجودی كالا بخاطر خریدها و فروشها استفاده می كند تا از مقدار و ارزش موجودیهایش اطلاع داشته باشد كه شامل تاریخ با شماره رسید و حواله انبار ، شرح ، وارده و صادره كه خود این دو دارای سقفهای ( مقدار با نرخ با مبلغ ) هستند .

كارت انبار ( موجودی كالا )
تاریخ     دستگاه رسید حواله انبار    شرح    وارده     صادره
            مقدار    نرخ     مبلغ    مقدار    نرخ     مبلغ

و این شركت از حساب تنخواه گردان نیز استفاده می كند برای هزینه های تصادفی و كارهای ضوری كه این فرم به این صورت تهیه شده ، و پس از خرید انجام شده یا هزینه انجام شده آن پر می شود كه دارای ردیف ، مشخصات مدارك كه خود شامل شماره و نام فروشنده می شود و شرح ، واحد كالا ، مقدار ، قیمت هر واحد ، مبلغ كال ، ملاحضات است .
ردیف    شماره  نام فروشنده     شرح     واحد كالا     مقدار     قیمت هر واحد     مبلغ كل     ملاحضات
 
ماشین آلات مورد استفاده و نیرو های مورد نیاز بردستگاه ها :
1)والس ( شكلات را بصورت توپ نرم می كند و به میكسرها انتقال می دهد ) كه دستگاه والس نیاز به چهار نفر دارد .
2)آسیاب شكر ( شكر را مانند آرد پودر می كند ) و یك نفر كارگر دارد .
3)مسیكر ( وظیفه هم زدن و مخلوط كردن را دارد كه بعد از مخلوط آماده قالب گیری می شود ) یك نفر
4)دیپازیتور ( نوعی دستگاه پر كن است كه مغز شكلات را با هم می سازد ) چهر نفر .
5)سرد خانه ثابت و متحرك هر كدام یك نفر
6)دستگاه بسته بندی ( پلمپ كردن مواد ساخته شده ) یك نفر
7)دستگاه شیرینگ ( كشیدن سلفون ذروی بسته ها ) یك نفر
8)دستگاه پر كن ( برای بسته بندی و وزن كشی محصول ) سه نفر
كه دستگاه های شكلات سازی مانند شكلات مغز دار و كاكائو در این شركت به طور مكانیزه است و در بعضی محصولات مانند ژله ساخت محصول به صورت نیمه دستی و نیمه مكانیزه صورت می گیرد به طوری كه نیمه از كار كه مرحله پخت می باشد با دستگاه مخصوص  می باشد و نیمی دیگر قسمت تزریق آن است كه با دست و با ضرف مخصوص استیل انجام می شود . چونكه دستگاهی كه این عمل را انجام می دهد فقط نمونه خارجی دارد و مبلغ آن خیلی بالا است و در ایران نمونه مشابه ندارد كه حتی مسئولیت این كارخانه نیز دوباره اقدام به ساخت آن كرده اند كه دستگاه جوابگوی نیاز كاخانه نشده است و كارایی نداشته است در نتیجه روش ژله به صورت نیمه دستی اعمال می شود .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky