توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق کنفرانس ویدیویی دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق کنفرانس ویدیویی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق کنفرانس ویدیویی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق کنفرانس ویدیویی :

مقدمه

کنفرانس ویدیویی در حال تغییر روش‌های تجارت و ارتباطات است. این فناوری امکان ملاقات رو در رو را بر فراز مرزها مهیا می‌سازد و راه را برای ارتباط مفید سازنده به همراه تصمیم‌گیری‌های دقیق چه در داخل و چه در خارج سازمان هموار می‌نماید. در حقیقت این یک راه ارتباطی مناسب با امکانات منحصر به فردی است.

در حال حاضر این فناوری بیشتر و بیشتر خود را به عنوان یک ابزار مهم تجارتی نمایان ساخته واز طریق صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع سازمانی‌، کمک شایانی به عملیات روزانه سازمانی می‌نماید.

تعریف ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس تکنولوژی است برای برقراری کنفرانس ها، جلسات، کلاس ها ... برای اشخاصی که در نقاط مختلف قرار دارند استفاده می شود بدین معنی که سیگنال های صوت و تصویر از طریق خط تلفن، کابل شبکه ،ISDN... انتقال پیدا می کند (از یک نقطه به نقطه دیگر، از یک نقطه به چند نقطه و یا از چند نقطه به چند نقطه) که با استفاده از این تکنولوژی دیگر احتیاجی به سفرهای غیر ضروری نمی باشد.

انواع ویدیو کنفرانس :

ویدئو کنفرانسینگ به دو سیستم تقسیم می شود:

1-    Desktop Video Conferencing

2-     Group System

 

سیستم  Desktop   برای ایجاد ارتباط   Video Conferencing در جاهای کوچک (Small Office)  استفاده

می شود.با ترکیب تکنولوژی  ISDN و کامپیوتر های شخصی کاربران می توانند ملاقات هائی یک به یک با یکدیگر داشته باشند.

  Group System  را برای اتا ق های بزگ کنفرانس،کلاس های اموزش از راه دور وکلا" Medium and Large office    استفاده می شود . از این سیستم می توان برای  Multiple Conferencing   با استفاده از سیستم هائی با استاندارد (ISDN) H.320 و  (ip/Lan)  با استاندارد H.323  استفاده کرد .

 مزایای کنفرانس ویدیویی

* بدون اینکه دفتر کار خود را ترک نمایید می‌توانید ارتباط مداوم با شرکاء‌، کارکنان و مشتریان داشته باشید.

* امکان ملاقات‌های اضطراری فراهم می‌شود تا در اسرع وقت‌، موارد ضروری بحث و گفتگو قرار گیرد سپس تصمیم‌های فوری اتخاذ شود.

* قابلیت صوتی و تصویری بالای این فناوری، امکان عمل و برخوردی مانند ملاقات حضوری ارائه می‌دهد.

* از طریق صرفه‌جویی در وقت و منابع مالی و انسانی‌، کنفرانس ویدیویی تاثیرات مثبتی بر کارروزانه و کیفیت زندگی شما می‌گذارد .

* برداشتن فاصله های  جغرافیایی

* تعامل و تبادل اطلا عات با سازمان ها ، شرکت ها ، دانشگا ه های بین المللی

* بهبود روابط خارجی مدیران سازمان های مختلف و امکان برقراری جلسه از محل دفتر انان

*  رفع مخاطرات ناشی از سفر

* امکان حضور در جلسات متعدد در یک روز کاری

·  هدایت عمل‌های جراحی از راه دور

·   تشکیل کلاس‌های آموزش از راه دور و استفاده از امکانات آموزشی، واقع در نقاط مختلف جهان

·  برقراری ارتباط بین سالن‌های کنفرانس واقع در محل‌های مختلف

· امکان تبادل اطلاعات با متخصصین خارج از کشور
 

· کاهش فاصله ها با ایجاد ارتباط صوتی و تصویری بدون محدودیت زمانی و مکانی

· افزایش میزان در دسترس بودن کارشناسان و مدیران

ویژگی های مراکز ویدیو کنفرانس

قابلیت نمایش هم زمان سایت خود و سایت مقابل در یک تصویر

Doual streaming video   ·  : امکان ارسال دو تصویر زنده به صورت هم زمان ازسایت مبدا و تفکیک دو تصویر و نمایش انها بر روی دو مانیتور

·   امکان ارسال و دریافت فایل جهت به اشتراک گذاشتن اسناد گوناگون و ارسال و دریافت اطلاعات گرافیکی در حین انجام یک کنفرانس تصویری

Audio and Video streaming : امکان ارسال صوت و تصویر به طور زنده و یک طرفه بر روی شبکه برای افرادی که به طور مستقیم در کنفرانس ویدیویی شرکت ندارند . این افراد می توانند با وارد کردن کلمه رمز صوت و تصویر کنفرانس را به طور زنده از طریق شبکه دریافت کرده و به صورت یکطرفه در کنفرانس شرکت نمایند.

· Echo cancellation : حذف صداهای اضافی و عدم برگشت صدا

Voice tracking camera video  · : ردیابی صدای فرد گوینده و تنظیم اتوماتیک دوربین روی سخنگو

· کیفیت فوق العاده صدا وتصویر

Voice activing · : نمایش اتوماتیک تصویر هر سایتی که شروع به صحبت میکند.

· سرعت بالای نمایش تصویر و استفاده از سیستم pal

·امنیت بالا

تاریخچه کنفرانس ویدیویی

کنفرانس ویدیویی از اواسط سال 1970 میلادی وجود داشته است. از آن زمان تا کنون، این فناوری دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. برای سالیان دراز شرایط به نحوی بود که می‌بایست حتما پهنای باند بالا بر مبنای هزینه‌های زیادی در سازمان وجود داشت تا بتوان از این فناوری استفاده کرد. همین طور هیچ استاندارد خاصی در این صنعت وجود نداشت و دستگاه‌ها فوق‌العاده گران وهزینه‌بر بودند که فقط سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ می‌توانستند این هزینه‌ها را تقبل کنند.در حال حاضر اوضاع عوض شده است به نحوی که دستگاه‌ها به صورت جهانی فروش می‌رودو هزینه‌های ارتباطی نیز پایین آمده در عین حال که استانداردهای زیادی در این صنعت به ثبت رسیده‌، تصاویر صوتی و تصویری با کیفیت بالایی انتقال می‌یابد و نرم افزار را می‌توان ارتقاءداد که این خود باعث امنیت بیشتر سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری می‌باشد.از سامانه‌های امروز هر کاربری با اطلاعات ناچیز از دستگاه‌ها نیز می‌تواند به سادگی استفاده کند و بیشتر این سامانه‌ها قابلیت‌های زیادی همچون ارتباطات چند جانبه انتقال فایل‌های رایانه شخصی و تصاویر ویدیویی از طریق فناوری "دووویدیو" قابلیت دو نمایشگری را دارا هستند.همین طور از سامانه‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کنند که با توجه 128بیتی می‌تواند کنفرانس را بیش از پیش امن نمایند. پروتکل‌های جدیدی مانند H.264  نیز باعث فشرده‌سازی بیشتر تصاویر ویدیویی پیش از ارسال می‌گردد که این خود نقش به سزایی درصرفه جویی پهنای باند مورد نیاز خواهد داشت. در اواسط سال 1990 میلادی، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (آی تی یو) استانداردهای جهانی را برای کنفرانس ویدیویی تعیین نمود. این استانداردها برای پشتیبانی و کارایی سامانه‌ها با مارک‌های مختلف بود. وقتی دستگاه کنفرانس ویدیویی انتخاب می‌نمایید مهم است که مطمئن شوید بااستانداردهای بین‌المللی موجود همخوانی دارد و فقط تعریف‌های خاصی در حد آن مدل را شامل نمی شود. سامانه ‌ها ییکه همخوانی لازم با استانداردهای(آی تی یو) را ایجاد نمایند فقط می‌توانند با دستگاه‌هایی از همان نوع ارتباط داشته باشند. اما بالعکس سرمایه‌گذاری در یک سامانه با

استانداردهای بین‌المللی باعث می‌شود که شما مطمئن باشید :

*  به آخرین فناوری روز تجهیز شده است .

*  کیفیت تصویری مناسبی در تمام سرعتهای انتقال داده ها به شما ارائه می دهد .

*  پس از مدت زمان کوتاهی از بین نمی رود .

* به راحتی می تواند با دستگاه‌های دیگر که از آن استانداردها پیروی می‌کنند نیز ارتباط ایجاد کند .

با توجه به استانداردهای بالای  کنفرانس ویدیویی موجود، این صنعت در حال حاضر دارای رشد40 درصدی در سال است و دلیل آن نیز آگاهی بیش از پیش کاربران با قابلیت‌های این فناوری و طرق مختلف بهره‌وری از آن به عنوان یک ابزار قوی ارتباطی در سازمان‌ها و تجارت‌های خویش است .

کنفرانس ویدیویی در ایران

سابقه برپایی مراکزویدیو کنفرانس در ایران به سال 1377 بر می گردد. در ان سال شهرهای مشهد,بابل,تبریز,اصفهان, شیراز , اهواز با مرکزیت تهران در این شبکه قرار گرفتند و به تدریج شهر های همدان و ارومیه نیز به شبکه سراسری  ویدیو کنفرانس کشور پیوستند.در طی این مدت متجاوز از دو هزار جلسه از طریق مراکزویدیو کنفرانس برگزار شده است که عمدتا جلسات داخلی وزارت ارتباطات , مخابرات استان ها , مراکز اموزش مدیریت دولتی و سازمان بهزیستی و... را شامل می شود.

 

کنفرانس ویدیویی در استان خراسان ( رضوی ، شمالی ، جنوبی )

درحال حاضر در استان خراسان 14 سایت ثابت و 6 سایت سیار  ویدیو کنفرانس ایجاد شده است و این سیستم در شهرستان های نیشابور , بیرجند , سبزوار, قوچان ,کاشمر , تربت حیدریه , تربت جام , فردوس , گناباد , سرخس و.... فعال بوده و علاوه بر سایت مرکزی و 3 سایت در مشهد تعداد 6 سایت دیگر با قابلیت سرویس دهی به هر منطقه ای که متقاضی بخواهد ایجاد شده است که  امکان برگزاری گردهمایی و جلسات اداری , کلاس های اموزش و... از راه دور به صورت صوتی و تصویری برای بخش های دولتی و غیردولتی فراهم اورده است. سیستم یکپارچه ویدیو کنفرانس شرکت مخابرات خراسان رضوی با بهره گیری از دوبستر انتقال اینترنتی وخطوطمایکروویو(E1,IP) با کیفیت فوق العاده صداوتصویر امکان برقراری ارتباط با 30 نقطه کشور را داراست. سرعت بالا , نمایش اتوماتیک تصویر هرسایتی که شروع به صحبت می کند, امکان نمایش 16 تصویر مجزا وهمزمان ,امکان اتصال به رایانه های PC,LAP TAB,پشتیبانی همزمان از 3 مانیتور مجزا,ردیابی صداوتصویر فرد گیرنده به طور خودکار, عدم پژواک صداو... از دیگر ویژگی های سیستم یکپارچه ویدیو کنفرانس شرکت مخابرات خراسان رضوی است . این سایت ها با سرمایه گذاری بیش از6میلیاردو210 میلیون ریال ایجاد شده است و هزینه استفاده ازویدیو کنفرانس بر حسب فاصله بین مراکز به طور متوسط دقیقه ای 15 هزار ریال محاسبه  شده است .

 

ساختار سامانه‌های کنفرانس ویدیویی

اجزا اصلی یک سامانه کنفرانس ویدیویی عبارتند از : دوربین، میکروفون، صفحه نمایش، بلندگو وکدک.

دوربین و میکروفون، تصویر و صدا را در یک واحد تهیه می‌کنند. سپس کدک این تصویر و صدا را تبدیل به سیگنال‌های دیجیتالی می‌کند و آن را قبل از ارسال بر روی شبکه‌، فشرده می‌کند. درطرف دیگر، کدک این سیگنال‌ها را به حالت اولیه باز می‌گرداند و تصویر را به صفحه نمایش وصدا را به بلندگو می‌فرستد. این مراحل به نظر پیچیده می‌آید ولی کاربر هیچ کدام از این مسائل رااحساس نمی‌کند. فقط کافی است که کاربر شماره را وارد کرده و دگمه برقراری ارتباط را فشاردهد.

میکروفن

سیستم های ویدئو کنفرانس شامل میکروفن های رومیزی (Table Type)  می باشد که صداها را ضبط کرده و به Codec می فرستد تا به مقصد برسد.

نمایشگر

LCD/DLP Projector ,Plasma Display Monitor ,XGA Computerو Video Monitor

این وسایل تصویری برای نشان دادن تصاویری است که از Codec  دریافت می کند.

 

 

 1 (ISDN System)NT-

 این دستگاه سیستم ISDN  را به سیستمی تبدیل می کند که برای ویدئو کنفرانسینگ قابل تشخیص باشد تبدیل می کند.

 

Network Connection     

بخشی که باعث برقراری ارتباط بین site های مورد نظر می باشد که می تواند از طریق خطوط تلفن ،  ISDN  و یا شبکه (LAN,WAN) .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky