توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 حقانیت امام علی(ع) دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد حقانیت امام علی(ع)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی حقانیت امام علی(ع)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن حقانیت امام علی(ع) :

شرح مختصر:

هر ملتی همواره سعی می‏كند زیبائیهای تاریخ خویش را بیرون بكشد وارائه دهد وحتی الامكان روی زشتیهای تاریخ خود را می‏پوشاند . حوادث‏ غرورآمیز تاریخ یك آیین و یا یك مسلك نشانه‏ای از اصالت و حقانیت آن‏تلقی می‏شود و رغبتها رابدان می‏افزاید ، و اما حوادث نامطلوب تاریخ آن‏سبب تردید در اصالت آن می‏گردد و نشانه‏ای از ضعف نیروی خلاقه آن تلقی می‏شود . بحث در خلافت و امامت و حوادثناگوار صدر اسلام و تكرار زیادآن جریانهای نامطلوب مخصوصا در عصر حاضر كه نسلجدید از نظر دینی دچاربحران روحی است از ایمان و شور و علاقه آنها به اسلام می‏كاهد . در گذشته‏ممكن بود كه این بحثها اثر مطلوب داشته باشد و توجهات رااز یك شاخه‏اسلامی به سوی شاخه دیگر آن معطوف سازد ، ولی در عصر حاضر بازگوكردن وارائه دادن آنها افكار را نسبت به اصل و ریشه سست و متزلزل می‏كند . چرادیگران همواره در صدد كتمان زشتیهای تاریخ خویش می‏باشند و ما مسلمانان بر عكس همه سعیمان اینست كه آنها را بازگو كنیم و احیانابزرگتر ازآنچه بوده جلوه دهیم ؟ !

خداوند هیچ قوم و ملتی را به سیرت فرشتگان منزه ازگناه نیافریده است . تفاوت تاریخ ملل و اقوام و كیشها و آئینها از نظرزیبائی و زشتی در این نیست كه یكیسراسر زیبائی است و دیگری سراسر زشتی‏
، بلكه در نسبت میان زیبائیها و زشتیهااست . قرآن كریم این حقیقت را كه بشر مجموعه‏ای است از زشتی و زیبائی به‏صورت لطیفی بیان كرده است . خلاصه‏اش اینست كه خداوند به فرشتگان اعلام‏می‏كند كه ی‏خواهم " جانشین " ( آدم ) بیافرینم . فرشتگان كه تنهاتیرگیهای وجود این موجود را می‏شناختند با تعجب حكمت این كار را خواستارشدند . در پاسخ آنها گفته شد من در وجود این موجود چیزها از روشنی وزیبائیسراغ دارم كه شما نمی‏دانید .[1]

مردی یهودی برای اینكه امیرالمؤمنین علی علیه‏ السلام را به حوادث‏ نامطلوبی كهدر صدر اسلام بر سر خلافت در میان مسلمین رخ داد سر كوفت دهدگفت:

مادفنتم نبیكم حتی اختلفتم فیه هنوز پیامبرتان را دفن نكرده بودید كه درباره‏اشاختلاف كردید . و چه زیبا پاسخ گفت علی . فرمود : « انما اختلفنا عنه لافیه و لكنكم ما جفت ارجلكم من البحر حتی قلتم‏لنبیكم اجعل لنا الها كما لهمآلهه فقال انكم قوم تجهلون » .
تو اشتباه می‏كنی ، ما درباره خود پیامبرماناختلاف نكردیم ، اختلاف مادر باره دستوری بود كه از پیامبر ما رسیده است كهآیا چنین است یا چنان‏ . اما شما هنوز پایتان از دریا خشك نشده بود كه به پیامبر خود گفتیدبرای ما مانند این بت پرستان بتی بساز ، و پیامبرتان گفته مانا شما قومی هستید كه نادانی می‏كنید[2]یعنی اختلاف ما با قبول توحید و نبوت بود . اختلاف ما این شكل را داشت كه آیا آنكه به حكم اسلام و قرآن باید جانشین پیامبر شود شخص معین‏ و پیش بینی شده است و یا شخصی كه خود مردم او را به عنوان جانشینی‏ انتخاب و تعیین می‏كنند ؟اما شما یهودیان در حال حیات پیامبرتان مطلبی‏ را پیش كشیدید كه از ریشه ضد با دین شما و تعلیمات پیامبر شما بود .

در این مقاله ما در مورد حدیث غدیر خم که یکی از احادیث مربوط امامت و ولایت علی (ع) می باشد مطالبی را جمع اوری و مورد بررسی قرار داده ایم از مهم ترین منابع که استفاده کردیم کتاب امامت و ولایت دکتر شهید مطهری و کتاب چهل حدیث می باشد.

حقانیت امام علی(ع)
فهرست مطالب

مقدمه

1- سند حدیث غدیر

2- شناخت واقعه غدیر

3- غدیر در قران

4- روز تبریک و تهنیت

5- جانشین پیامبر

6- لزوم تعیین جانشین

7- پاره ای از سخنان حکمت آمیز علی

8- نتیجه گیری

منابع و ماخذ

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky