توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ولایت فقیه و ضرورت وجود و اطاعت از آن و پاسخ به اشكالات دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ولایت فقیه و ضرورت وجود و اطاعت از آن و پاسخ به اشكالات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ولایت فقیه و ضرورت وجود و اطاعت از آن و پاسخ به اشكالات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ولایت فقیه و ضرورت وجود و اطاعت از آن و پاسخ به اشكالات :

شرح مختصر:

بحث خود را با نام خدا وسپس با توضیح این مطلب كه" منكر ولایت‌فقیه، منكر ضروری فقه است " آغاز می‌نمایم:

اگر كسی ولایت فقیه را مردود بداند، مرحوم آیه‌الله العظمی بروجردی(قده) او را منكر ضروری فقه اسلام و نه تنها فقه تشیع، می‌داند مرحوم صاحب جواهر نیز در این زمینه می‌فرماید:((استوانه‌های مذهب به ولایت فقیه حكم كرده‌اند و كسی كه در ولایت فقیه وسوسه كند طعم فقه را نچشیده است و رمز كلمات ائمه معصومین(ع) را نفهمیده است.))

در بین معاصرین تنها مرحوم آیه العظمی خوانساری(ره) می‌باشند كه ولایت مطلقه فقیه را مورد تردید قرار داده و بهره مندی از اجرای الهی را به قیام و ظهور حضرت حجه‌بن‌الحسن(روحی و ارواح العامین له الفدا) موكول كرده‌اند. ایشان در حقیقت فایده دین را به زمان حضور معصوم(ع) محدود نموده و برخلاف ضرورت، ادامه احكام را در زمان غیبت امام‌عصر(عج) لغو و منتفی دانسته‌اند و دلیل این مسأله را محرومیت، از بركات وجودی آن بزرگوار ذكر نموده‌اند!
البته صحیح است كه نمی‌توان به ناقص بودن دین معتقد شد و حجت را از بندگان خدا سلب كرد؟ چگونه آن مرحوم وافرادی نظیر ایشان در گذشته وجود ولی‌فقیه را برای ایتام و قاصرین لازم دانسته‌اند، لیكن برای ملت اسلام وایتام ال محمد (ص) و جامعه مسلمین لازم ندانسته‌اند؟! و با نبود ولی‌فقیه، به یغما رفتن عزت وشرف مسلمانان و منافع مادی و معنوی آنها را توسط گرگهای جهانخوار و جهانخواران گرگ نظاره‌گر باشند!!

ولایت فقیه و ضرورت وجود و اطاعت از آن و پاسخ به اشكالات
فهرست مطالب

مقدمه

گروههای مخالف ولایت فقیه

دشمنان اسلام

منحرفین

ناآگاهان

اشكالات وارد شده به ولایت فقیه

جدیدبودن نظریه ولایت فقیه

وجود فقهای متعدد واجد شرایط

بحثی پیرامون شورای رهبری

رابطه مرجعیت با رهبری

عدم توانایی فقها برای اداره كشور

ولایت فقیه منافی قداست فقهای اسلام

علت عدم صراحت در بیان قرآن

نتیجه گیری

منابع

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky