توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته دارای 246 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته :

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته

این پاورپوینت درمورد مبانی، اصول و تجزیه و تحلیل محیط رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته می باشد و بسیار کامل می باشد با 246 اسلاید زیبا


مدیریت استراتژیک

آنچه خواهیم آموخت:

چرایی مدیریت استراتژیك

تعریف استراتژی

مفهوم مدیریت استراتژیك

فرایند عمومی مدیریت استراتژیك

مكاتب استراتژیك

جهت گیری های اساسی در مدیریت استراتژیك

هنر و علم تدوین, اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف مورد نظر.

به مجموعه تصمیمات و فعالیتهایی که در راستای تدوین، اجرا و کنترل استراتژی جهت دستیابی به اهداف سازمان رخ می دهند.

برخی اصل واژه استراتژی را از واژه فارسی ”استربان“ به معنی پیش قراول در لشكر شاهان هخامنشی می دانند.

برخی معتقدندكه اولین بار یونانیها از این كلمه استفاده كردندكه مركب از stratus به معنی ارتش و ago به معنای رهبری است و كاركرد آن بصورت ذیل بوده است:

راهی است كه رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهت‌گیری سازمانی را برای بكارگیری توانمندی سازمانی و بهره‌گیری از فرصتها فراهم می‌سازد.

مقایسه‌ای كه هر سازمانی بین مهارتها، منابع داخلی، فرصتها و ریسكها می‌نماید و راه مناسب و كارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب می‌نماید.

استراتژیست ها: افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشند.استراتژیست ها دارای عنوان های مختلف شغلی هستند مثل مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ، مدیر یا مالکان سازمان. سه مسئولیت استراتژیستها عبارتند از:

ایجاد یک بستر برای تغییر

ایجاد تعهد و احساس مالکیت

ایجاد توازن بین ثبات و نوآوری

بیانیه های مأموریت

فرصت ها و تهدیدات خارجی

نقاط قوت و ضعف داخلی

اهداف بلند مدت

استراتژی ها

سیاست ها: سیاست ابزاری است که بدان وسیله می توان به اهداف سالیانه دست یافت.

مینتزبرگ ( 1994 ) تمایز آشكاری بین تفكر استراتژیك و مفاهیمی چون برنامه ریزی استراتژیك قائل است. او اشاره می كند كه برنامه ریزی استراتژیك، تفكر استراتژیك نیست و استدلال می كند كه هركدام از واژه ها بر مراحل مختلفی از فرایند توسعه استراتژی توجه دارند .

از دید وی، برنامه ریزی استراتژیك بر تجزیه وتحلیل تمركز داشته و با تعیین و فرموله كردن استراتژی های موجود سروكار دارد. درحالی كه تفكر استراتژیك بر تركیب تاكید دارد و با استفاده از شهود وخلاقیت یك نگرش منسجم از موسسه ایجاد می كند. او ادعا می كند كه برنامه ریزی استراتژیك فرایندی است كه باید بعد از تفكر استراتژیك اتفاق بیفتد.

تفكر استراتژیك عبارت از شناسایی استراتژیهای قابل اطمینان كه به خلق ارزش بیشتری برای مشتری منجر می‌شود.

بر اساس تعریف Bonn,2005 : حل مشکلات استراتژیک در محیطی با پیچیدگی، ابهام و رقابت بالا

هنری مینزبرگ تفكر استراتژیك را یك نمای یكپارچه از كسب و كار (سازمان) در ذهن می‌داند.

اجزاء تفکر استراتژیک:

.1تفکر سیستمی(دیدن اجزا و ارتباط بین آنها)

.2خلاقیت(خلق محصولات، خدمات، ایده ها و فرایندهای کاربردی و ارزشمند)

.3داشتن چشم انداز

رهبری استراتژیک فرایندی است برای اثرگذاری بر موفقیت مطلوب چشم انداز که به وسیله رهبران مورد استفاده قرار می گیرد

رهبری استراتژیک عبارت است از توانایی ایجاد چشم انداز استراتژیک برای سازمان و ایجاد انگیزه در دیگران برای پذیرش آن چشم انداز .

تجزیه و تحلیل محیط و مزیت رقابتی مدیریت استراتژیک پیشرفته

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky