توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خلاصه کتاب: قیام و انقلاب مهدی ( ع ) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خلاصه کتاب: قیام و انقلاب مهدی ( ع )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خلاصه کتاب: قیام و انقلاب مهدی ( ع )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خلاصه کتاب: قیام و انقلاب مهدی ( ع ) :

خلاصه کتاب: قیام و انقلاب مهدی ( ع )

می نویسد "این كتاب كه مجموعا دو بخش غیر مرتبط با یكدیگر است ، بخش یكم آن‏ با همین عنوان ابتدا به صورت مقاله‏ای كوتاه و مختصر در یك نشریه دینی‏ در تهران منتشر شد و سپس مطالبی بر آن افزوده شد و به صورتی كه در چاپهای اول تا چهارم ملاحظه شده است در آمد . اما بخش دوم كه عنوان " شهید " دارد ، تفصیل یافته یك سخنرانی در شب عاشورای سال 1393 هجری‏ قمری در تهران است .

اندیشه پیروزی نهائی نیروی حق بر نیروی باطل، استقرار كامل و همه جانبه ارزشهای انسانی ، تشكیل مدینه فاضله و جامعه ایده‏آل و اجراء این ایده‏ انسانی به وسیله شخصیتی عالیقدر كه در روایات متواتر اسلامی " مهدی " نامیده شده ، اندیشه‏ای است كه همه فرق ومذاهب اسلامی بدان مؤمن و معتقدند . زیرا این اندیشه ، به حسب اصل و ریشه ، قرآنی است .این اندیشه بیش از هر چیز مشتمل بر عنصر خوشبینی نسبت به جریان كلی‏ نظام طبیعت و سیر تكاملی تاریخ و اطمینان به آینده ، و طرد عنصر بدبینی‏نسبت به پایان كار بشر است ، كه طبق بسیاری از نظریه‏ها و فرضیه‏هافوق‏العاده تاریك است. انتظار فرج امیدو آرزوی تحقیق این نویدکلی جهانی انسانی ، در زبان روایات اسلامی "انتظار فرج" خوانده شده و افضل عبادات شمرده شده است. اصل انتظار فرج از یك‏ اصل كلی اسلامی و قرآنی استنتاج می‏شود و آن اصل " حرمت یأس از روح الله " است. دو گونه انتظار انتظار فرج دو گونه است : انتظاری‏كه سازنده و نگهدارنده است ، به گونه‏ای است كه می‏تواند نوعی عبادت شمرده شود ، و انتظاری كه گناه است و ویرانگر و نوعی " ابا حیگری " باید محسوب گردد. شخصیت و طبیعت جامعه ممكن است كسی تحولات تاریخی را یك سلسله امور تصادفی و اتفاقی یعنی‏اموری كه تحت قاعده و ضابطه‏ای كلی در نمی‏آید بداند. نظریه دیگر این است كه جامعه به نوبه خود ، مستقل از افراد ، طبیعت و خصلت و سنت و قاعده و ضابطه دارد ، تاریخ آن گاه موضوع تفكر و مایه عبرت و قابل درس آموزی است‏كه جامعه از خود طبیعت و شخصیت داشته باشد . علیهذا برداشت داشتن ازتاریخ و تحولات آن، فرع بر مسأله طبیعت و شخصیت داشتن جامعه است. قرآن و تاریخ در این كه قرآن مجید تاریخ را به عنوان یك درس و یك منبع معرفت و یك موضوع تفكر و مایه تذكر و آیینه عبرت یاد می‏كند جای‏ تردید نیست . قرآن كریم این گمان را كه اراده‏ای گز افكار ، و مشیتی بی قاعده و بی‏حساب سرنوشتهای تاریخی را دگرگون می‏سازد به شدت نفی می‏كند و تصریح‏می‏نماید كه قاعده‏ای ثابت و تغییر ناپذیر بر سرنوشتهای اقوام حاكم است. قرآن كریم ، نكته فوق‏العاده آموزنده‏ای در مورد سنتهای تاریخ یاد آوری‏می‏كند و آن این كه مردم می‏توانند با استفاده از سنن جاریه الهیه در تاریخ‏، سرنوشت خویش را نیك یا بد گردانند. توجیه و تفسیر تكامل تاریخ توجیه تكامل تاریخ با دو شیوه مختلف صورت می‏گیرد . ما یكی از این دو شیوه را " ابزاری " و از نظری دیالكتیكی می‏نامیم . و شیوه دیگر را " انسانی " یا " فطری " می‏خوانیم . بینش دیالكتیكی یا ابزاری بینش دیالكتیكی طبیعت بر این اساس است كه : اولا- طبیعت در حركت و تكاپوی دائم است ، توقف ویكسانی در طبیعت وجود ندارد. ثانیا - هر جزء از اجزاء طبیعت تحت تأثیر سایر اجزاء طبیعت است و به نوبه خود در همه آنها مؤثر است . ثالثا- تضادها و كشمكشها پایه حركتها است ، رابعا - جدال درونی اشیاء رو به تزاید است و شدت می‏یابد تا به اوج‏ خود یعنی آخرین حد اختلاف و كشمكش می‏رسد و شی‏ء یك سره به ضد خود تبدیل می‏شود )حالت تز). این مرحله نیز به نوبه خود ضد خویش را می‏پرورد(حالت آنتی تز) و پس از یك سلسله كشمكشها به نفی خود ، كه نفی‏ نفی مرحله اول است و به نحوی مساوی با اثبات است(حالت سنتز) منتهی می‏شود . طبیعت هدفدار نیست و كمال خود را جستجو نمی‏كند ، بلكه به سوی انهدام‏ خویش تمایل دارد ، ولی چون آن انهدام نیز به نوبه خود به انهدام خویش‏ تمایل دارد و هر نفی كننده به سوی نفی كننده خود گرایش دارد ، نفی نفی‏ كه نوعی تركیب میان دو مرحله قبل از خود است صورت می‏گیرد و قهرا تكامل رخ می‏دهد . این است دیالكتیك طبیعت . تاریخ نیز جزئی از طبیعت است و ناچار - هر چند عناصر مشكله‏اش‏ انسانها هستند

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky