توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق رله دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق رله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق رله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق رله :

تحقیق رله

بررسی توزیع ولتاژ و شار حرارتی در قرص‌های Zno در برق‌گیرهای فشار قوی با كمك روش عناصر محدود :

هر تجهیز در سیستم فشار قوی برای ولتاژ معینی ساخته می‌شود ولی درطول كار، اضافه ولتاژهایی پیش می‌آیند كه ممكن است برای دستگاه خطرناك باشند. به منظور جلوگیری از خطر اضافه ولتاژها باید از طرفی مقدار اضافه ولتاژ را تا حد ممكن پایین آورد و از طرف دیگر استقامت عایقی تجهیز را بیشتر از سطح اضافه ولتاژهایی كه ممكن است حادث شوند، انتخاب كرد. اضافه ولتاژها را نمی‌توان به طور كلی حذف كرد بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌دیدن تجهیزات شبكه، باید تا حد امكان آنها را محدود كرد. برق‌گیرهای اكسید روی یكی از رایج‌ترین تجهیزاتی هستند كه بدین منظور به ویژه برای محافظت از ترانس‌های گران قیمت فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برق‌گیرها باعث می‌شوند كه دامنه اضافه ولتاژهای اعمال شده به تجهیز فشار قوی كاهش یافته و در نتیجه امكان سوختن آن كمتر شود. توزیع میدان الكتریكی دردستگاههای فشار قوی و ایزولاتورها علاوه بر خواص الكتریكی المان‌ها و نوع ماده عایقی به كار رفته در آنها، به شكل و محل قرار گرفتن الكترودهای فلزی نیز بستگی دارد. بنابراین به سبب بكارگیری قسمت‌های متعدد فلزی در آنها و ایجاد خازن‌های پراكندگی، دارای توزیع غیر یكنواخت ولتاژ هستند، اندازه‌گیری ولتاژ و جریان در ترمینال‌های برق‌گیر، روش مناسبی برای نشان دادن تاثیر شكل و محل قرار گرفتن الكترودهای شناور بر نحوه توزیع میدان نخواهد بود.

روش‌های تست عملی برای اندازه‌گیری ولتاژ و جریان درنقاط مختلف برق‌گیر نیز طبق معمول وقت‌گیر و پرهزینه هستند. بنابراین بهتر است به دنبال جایگزین عملی مناسب بدین منظور باشیم. برق‌گیر اكسید روی فاقد فاصله هوایی است و همواره تحت تنش ولتاژ قرار دارد. در نتیجه جریان نشتی كوچكی در رنج چند میكروآمپر از آن می‌گذرد. در حالت كار عادی سیستم (ولتاژهای نزدیك به ولتاژ نامی شبكه)، مؤلفه خازنی جریان نشتی در برق‌گیر اكسید روی مولفه غالب است به طوریكه می‌تواند حتی به 40 برابر مولفه مقاومتی نیز برسد. بنابراین در این شرایط اگر سطح خارجی برق‌گیر را عاری از آلودگی فرض كنیم، می‌توان شبكه خازنی معادلی را برای برق‌گیر ارایه داد. در اینجا روشی برای تعیین شبكه خازنی معادل برق‌گیر ارایه شده است كه هم برای برق‌گیر سالم و هم برای برق‌گیر آسیب‌دیده كاربرد دارد در اینجا به كمك روش عناصر محدود، نخست مقادیر عددی میدان درنقاط مختلف سیستم مورد نظر محاسبه شده است.

سپس مقادیر به دست آمده برای میدان جهت محاسبه بارهای القایی در الكترودها به كار گرفته می‌شوند. در نهایت با داشتن بار كلی القا شده و همچنین مقدار ولتاژ در هر الكترود، ظرفیت‌های خازنی مختلف در بر‌ق‌گیر محاسبه می‌شوند. توزیع ولتاژ در برق‌گیر به گونه‌ای است كه قسمت‌های بالایی كه به الكترود فشار قوی نزدیكترند، تحت تنش ولتاژ بالاتر قرار دارند و بالطبع باید تنش‌های حرارتی بیشتری را نیز تحمل كنند. بنابراین باید تا حد امكان توزیع ولتاژ را یكنواخت كرد. بعضی تغییرات در شكل هندسی اجزای برق‌گیر می‌تواند به مانند خواص الكتریكی اجزای تشكیل دهنده آن، در توزیع ولتاژ تاثیرگذار باشد. لذا عواملی مانند شكستگی سپرها و تاثیر Grading Ring و … مورد بررسی قرار گرفته‌اند. كلیه شبیه‌سازی‌ها به روش عناصر محدود به كمك نرم‌افزار

Pc-Opera 8.7 در فضای سه‌بعدی انجام شده‌اند.

از نقطه‌نظر حرارتی نیز افزایش حرارت ناشی از جذب انرژی صاعقه یا اضافه ولتاژ در المان اكسید روی می‌تواند باعث ناپایداری حرارتی یا ایجاد Hot Spot در نقاطی از برق‌گیر شود. با بررسی توزیع حرارت در برق‌گیر نقاطی كه تحت تنش حرارتی بیشتری قرار گرفته و باید در طراحی به آنها توجه كرد مشخص شده است. بررسی توزیع حرارت در برق‌گیر نیز به روش عناصر محدود و به كمك نرم‌افزار Pc-Opera 8.7 كه قابلیت كوپل كردن میدان‌های الكتریكی و حرارتی را داراست، در فضای دو بعدی انجام گرفته است.

بررسی و امكان‌سنجی انتقال تكنولوژی ساخت توربین‌های بادی جهت نیروگاه‌های بادی :

یكی از مسائلی كه بشر در سال‌های پایانی قرن بیستم به طور گسترده‌ای به آن پرداخت، معضلات تولید انرژی با سوخت‌های فسیلی و محاسن فراوان انرژی‌های پاك بوده است. این نوع از انرژی‌ها را انرژی‌های تجدیدپذیر نیز می‌گویند. عمده‌ترین این انرژی‌ها: خورشیدی، آبی، زمین‌گرمایی و بادی است. از میان این انواع، انرژی باد به خاطر نیاز به سرمایه‌گذاری كمتر و بازدهی بیشتر، همچنین تكنولوژی ساده‌تر به سرعت مورد اقبال واقع شده و بهره‌برداری از آن به طور گسترده‌ای در كشورهای پیشرفته ‎آغاز شد.

word: نوع فایل

سایز:43.2 KB

تعداد صفحه:79

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky