توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
تجزیه و تحلیل swot دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف تجزیه و تحلیل swot کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی تجزیه و تحلیل swot،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تجزیه و تحلیل swot
نمودار فرایند حل مسئله
تعیین مسئله
تعیین اهداف
سود آوری
سود آوری
ایجاد موقعیت رقابتی
ارتقاء كاركنان
روابط كاركنان
رهبری تكنولوژی
مسئولیت اجتماعی
گردآوری اطلاعات
دسته بندی اطلاعات
ایجاد مدلها و فرضیه ها
فرصتها
تهدیدات
ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیك
تدوین استراتژی
استراتژی تمركز
استراتژی نفوذ در بازار
استراتژی توسعه محصول
استراتژی نوآوری
استرا تژی ادغام افقی
استراتژی ادغام عمودی
استراتژی تنوع همگون
استراتژی چرخش
استراتژی مشاركت
استتراتژی سلب مالكیت
تقسیمبندی زنجیره تامین به سطحهای مختلف
ارتباط با توزیعكنندگان محصول
ارتباط با تامین كننده مواد اولیه
اعضاء شورای عالی نظارت پیشنهادی
- تقویت مجموعههای فعلی در جهت تكمیل زنجیره تامین
پیشبرد تحقق فعالیتها
برای بررسی و تحلیل منتقدانه وضعیت موجود در صنعت روغن نباتی و ارائه راه حل مناسب ، آن را در قالب یك فرایند حل مسئله Problem solving process بررسی و درگامهای بعدی بر مبنای یك برنامه ریزی استراتژیك تجزیه و تحلیل مینمائیم . فرایند حل مسئله در قالب 9 قدم و بصورت نمودار ذیل میباشد :
با توجه به ماهیت كار و شرح خدمات تعریف شده میتوان 5 قدم از 9 قدم حل مسئله را در این گزارش طی نمود و طی قدمهای بعدی به اراده و تصمیم مدیران ومسولان دارای قدرت اجرایی در صنعت روغن نباتی دارد لذا در این قسمت به بررسی قدمهای پنجگانه مذكور پرداخته و رهیافتهای مؤثر برای ببهبود از وضعیت موجود را ارائه خواهیم نمود :
تعریف مسئله در این از سوی مدیریت شركت نوسازی با هدف بهبود وضعیت موجود در صنعت روغن نباتی مطرح گردیده است بدین معنی كه مدیریت مذكور سعی دارد تا با مطالعه وضعیت صنعت مورد بحث ضمن شناخت و عارضهیابی برنامهریزیی اجرایی لازم را با توجه به ابزار و امكانات موجود در شركت نوسازی صنایع در جهت ارتقاء صنعت روغن نباتی در كشور انجام دهد. آنچه كه مورد بحث در این میباشد شناخت راهحلهای توسعه و بهبود با توجه به وضعیت موجود میباشد.همانطور كه مباحث در قبلی نیز بدان اشاره گردید عمده مشكل صنعت روغن نباتی كشور تامین ماده اولیه مورد نیاز میباشد كه به دو صورت دانه روغنی در درجه اول و روغن خام در درجه دوم طرح گردید. بنابراین با درك بهتر از آنچه كه در به عنوان مشكل و مسئله تعریف میشود میتوان در قدمهای بعدی برای جمعآوری اطلاعات و همچنین بررسی استراتژیها روشنتر و مشخصتر عمل كرد.
علاوه بر مسئله اصلی و كلانی كه از سوی شركت نوسازی صنایع ایران برای صنعت روغن نباتی مطرح گردید، با شناخت به عمل آمده از صنعت مذكور كه در بحث بازار هم به نوعی به آن پرداخته شد مشكلاتی نیز وجود دارد كه هر چند برگرفته از ساختار موجود درصنعت میباشد ولی میتواند به عنوان یك تشدید كننده مسئله مورد بحث در مركز توجه مدیران و تصمیمگیرندگان سازمان قرار گیرد كه برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
- عدم برنامهریزی در مورد تامین دانههای روغنی به عنوان ضعف این صنعت در داخل كشور
- نبرد ابزارهای مالی لازم در جهت حمایت تامین كنندگان ماده اولیه
- وجود كارخانههای متعدد با مالكیت بخشهای مختلف و با مدیریت بخشهای خاص نظام
- قدیمی بودن تكنولوژی تعدادی از كارخانههای بزرگ كشور
- عدم دستیابی به اطلاعات شركتهای مربوطه، كارخانجات، انجمنهای صنفی و ... به بهانههای مختلف از جمله محرمانه بودن
- شفاف نبودن هزینهها و درآمدها كه خود سبب میگردد كه عملكرد اقتصادی صنعت به خوبی قابل اندازهگیری و مقایسه نباشد.
از دیدگاه مدیریت استراتژیك، همواره حداكثر كردن سود در كوتاه مدت بهترین راه برای رسیدن به سود آوری و توسعه پایدار نیست بلكه باید بگونه ای عمل نمود كه این سود آوری مستمر و مداوم ودر جهت سیاستهای كلان كشور باشد. به عبارتی، بجای لذت بردن از خوردن ماهی باید چگونگی توربافی و ماهیگیری را آموخت .
اغلب استراتژیستها اهداف بلند مدت را در هفت حوزه زیر تعیین مینمایند كه این اهداف برای صنعت روغن نباتی نیز مورد توجه میباشد .
1- سود آوری Profitability
سود آوری یك ابزار لازم برای ادامه حیات هر بنگاه اقتصادی است بدونكسب سود هر بنگاهی از حالت اقتصادی خارج شده و تنها عوامل ناپایـدار میتوانند توجیه گر بقا و دوام آن باشند . جهت بقای سازمان در فضای اقتصادی امروز ، توجه به سود آوری سازمان امری اجتناب ناپذیر خواهدبود .
2- سود آوری Productivity
بهره وری بیشتر مبنای اصلی در اندازه گیـری و ارزیابی عملكرد هر مـؤسسه میباشد بهره وری كه بعنوان نسبت خروجی ( سـتانده ) به ورودی ( داده ها و منابع ) تعریف میشود نه تنها معتبرترین معیار برای سنجش عملكردهاست بلكه بدنبال خود سود آوری را نیز بهمراه خواهد داشت . مجهول بودن شاخصهای عملكردی در كارخانجات مورد بررسی نیز بعنوان یك مسئله ( یا زیر مسئله ) مطرح میباشد كه مدیران و متولیان امر باید با تكیه بر روشهای علمی و منطقی نسبت به بررسی آن اقدام كنند .
3- ایجاد موقعیت رقابتی Competitive
حضور در بازارهای فعلی تنها از طریق رقابت امكانپذیر میباشد متولیان تولید روغن نباتی نیز به این امر كاملاً واقـف هستند كه زمانی میتوانند به بقای سازمانهای تحت پوشش خود امیدوار باشند كه توان انجام رقابت با سایر عوامل تأثیر گذار ( از جمله ئسایر تولید كنندگان داخلی و خارجی ) را دارا باشد بنابراین رسیدن به اهدافی چون افـزایش سـهم چند درصـدی صادرات ، زمانـی دستیافتنی است كه بجهات رقابتی بتوان این سهم را از رقبا گرفت .
4- ارتقاء كاركنان
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0