توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با انواع شبكه های توزیع دارای 60 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با انواع شبكه های توزیع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فصل اول

1-1) آشنایی با انواع شبكه های توزیع
برای توضیح بحث شبكه های توزیع مناسب است مختصرا مقدمه ای را بیان نماییم امروزه به علت بالا بودن مقدار انرژی الكتریكی مصرفی و فاصله تولید این انرژی كه به دلایل متعدد( رعایت محیط زیست و وجود منبع كافی آب و نزدیكتر بودن به جاده های بین المللی جهت حمل مواد سوختی و وجود زمین مناسب برای نصب تاسیسات سنگین نیروگاههای حرارتی) در خارج از شهرها با فاصله ای نسبتا زیاد ایجاد و الزاما از این فاصله انتقال انرژی الكتریكی زیاد به نقاط دور دست به خاطر مقاومت هادیها نیاز به افزایش ولتاژ و سپس نزدیك مصرف كننده ها به علت نیاز به ولتاژ فشار ضعیف مجددا احتیاج به كاهش ولتاژ می‌باشد.
لذا انتخاب ولتاژ و توزیع انتقال و توزیع متناسب با میزان بار (انرژی) و فاصله ی انتقال این انرژی تا محل مصرف انجام می گیرد و طراحی پستهای انتقال و توزیع و سپس ساخت و نصب و بهره برداری آغاز می گردد.

1- بحث پخش انرژی الكتریكی (توزیع) DISTRIBUTION و ارائه انواع شبكه های توزیع مطلب این پروژه می باشد.
برای پخش انرژی بطور كلی چهار گروه اصلی هادی توزیع انرژی می شناسیم.
1-1) سیمهای با روپوش عایقی كه تا ولتاژ 1000 ولت درجه عایقی آن می باشد در ساختمانها بیشتر استفاده می شود.
2-1) سیمهای با روپوش عایقی برای ولتاژهای تا 1000 ولت برای رساندن انرژی برق به مصرف كننده‌های متحرك و سیار استفاده می گردد.
3-1) كابلهای روپوش دار روغنی و خشك با تحمل درجه عایقی برای 1000 تا ولتاژهای بالاتر برای استقرار در زیر زمین و كانالها یا زیر آب برای هدایت انرژی فشار ضعیف تا فشار قوی.
4-1) هادیهای بدون روپوش مسی و آلومینیومی بای انتقال یا توزیع انرژی فشار ضعیف 380 ولت تا ولتاژهای فشار قوی بالا تا 750 كیلو ولت می باشد.
لازم به ذكر است كه انتخاب هر یك از چهار گروه مذكور برای پخش یا انتقال انرژی بستگی به میزان انرژی و فاصله محل تولید تا مصرف و ولتاژ انتخابی و شرایط محلی و نوع مصرف كننده می باشد.
شبكه های با ولتاژ تا 1000 ولت را فشار ضعیف و از 1000 تا 63 كیلو ولت را فشار متوسط و بالاتر را فشار قوی می نامند.

2- ساختمان و كاربرد هادیهای جریان
بدیهی است كه برای هدایت انرژی در شبكه های توزیع و انتقال نیاز به استفاده از هادیهایی از نوع مس یا آلومینیوم خواهد بود.
این هادیها دارای مشخصه استقامت مكانیكی – مقاومت مخصوص و مقاطع مختلف می باشد.
لذا برای انتخاب جنس هادی باید به نوع خط و شرایط محیطی كه بر روی خط تاثیر خواهد گذاشت توجه داشته و به مهمترین خصائص هادی كه هدایت الكتریكی – مقاومت  مكانیكی- استقامت شیمیایی – وزن هادی و مقطع هادی دقت نمائیم.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky