توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جنبه های اپیدمیولوژیك مواجهه شغلی با ویروس های هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در پرسنل حرف پزشكی و عوامل موثر بر آن دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جنبه های اپیدمیولوژیك مواجهه شغلی با ویروس های هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در پرسنل حرف پزشكی و عوامل موثر بر آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جنبه های اپیدمیولوژیك مواجهه شغلی با ویروس های هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در پرسنل حرف پزشكی و عوامل موثر بر آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جنبه های اپیدمیولوژیك مواجهه شغلی با ویروس های هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در پرسنل حرف پزشكی و عوامل موثر بر آن :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشكده پزشكی

تعداد صفحات :10

زمینه و هدف: پرسنل پزشكی در معرض خطر ابتلا به ویروس های منتقله از خون می باشند. هدف مطالعه حاضر، تعیین جنبه های اپیدمیولوژیك موارد مواجهه شغلی در پرسنل و عوامل موثر بر آن بوده است.روش بررسی: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سه بیمارستان دانشگاه علوم پزشكی تهران در پرسنل حرف پزشكی كه در طی یك سال با خون، ترشحات آلوده به خون و یا سایر مایعات منتقل كننده ویروس ها مواجهه شغلی داشته اند، انجام شده است.یافته ها: از 900 پرسنل مصاحبه شده، 391 نفر حداقل یك مواجهه در طی یك سال داشتند و جمعا 476 مواجهه یعنی به طور متوسط 0.53 بار به ازای هر نفر در سال رخ داده است. بیشترین مواجهه یافتگان پرستاران (%26.1) و سپس خدمه (%20.2) بوده اند (p<0.001). در پرسنلی كه كمتر از پنج سال سابقه كار داشتند، مواجهه شغلی %53.8 بود (p<0.001). بیشترین مواجهه در بخش های داخلی (%23.3) و اورژانس (21%) بوده است. در %58.8 موارد، مواجهه از طریق پوست بود. در %85.93 مواجهه یافتگان سابقه واكسیناسیون هپاتیت مثبت بوده است. %61.1 افراد در هنگام مواجهه از دستكش استفاده نموده بودند. شستن دستها در %91.38 و مشاوره با متخصص عفونی در %29.38 انجام شده بود. از نظر مواجهه پرخطر با سه ویروس مورد مطالعه 72 مواجهه با مواد آلوده به این ویروس ها رخ داده بود.نتیجه گیری: در مجموع عوامل موثر بر مواجهه در این مطالعه شغل پرسنل و مدت سابقه كار پرسنل و بخش محل خدمت بوده است. لذا آموزش پرسنل، استفاده از وسایل محافظتی، واكسیناسیون پرسنل علیه هپاتیت B از جمله روش های پیشگیری از كسب بیمارستانی بیماری های هپاتیت و HIV می باشد.
كلید واژه: مواجهه شغلی، پرسنل حرف پزشكی، هپاتیت، HIV

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky